Door Trudy: Ik heb er moeite mee, om mijn rekeningnummer samen met mijn handtekening over de post te versturen.
Wat denken jullie, kan ik dat gewoon doen of is het onveilig?
Door Anoniem: Vooralsnog is handtekening per post versturen omgeven met minder problemen dan het electronische gehannes dat je meestal ziet. Dit ondanks de privatisering der posterijen en de resulterende terugval in dienstverleningsqualiteit. Je hebt nog altijd betere wettelijke bescherming en gewoonlijke behandeling per brief dan per email of brakke website. Bijvoorbeeld dat de bewijslast veel minder jouw kant op geduwd is. Nog steeds zorgen voor je eigen administratie zodat je overal stukken van hebt, natuurlijk.
En je kan zorgen dat je enveloppen met een donkere binnenkant gebruikt, zodat er niet zomaar doorheengekeken wordt. Grote voordeel van papier is dat iedereen dat wel zo'n beetje begrijpt, en dat het dus lastiger is voor lekken en andere rare gein om onopgemerkt te blijven.
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reactie.
Reguliere post wordt over het algemeen beter, netter maar minder snel afgehandeld dan elektronische post.
M.b.t. privacy en security ontloopt het elkaar niet veel, al zijn de dreigingen t.a.v. reguliere post iets tastbaarder en dus beter te overzien. Dat neemt niet weg dat bij bedrijven / instellingen vrijwel alle binnenkomende post wordt ingescand en alsnog in een brak systeem terecht komt... (Om maar iets te noemen.) Gelukkig is dat niet jouw verantwoordelijkheid en ben je vooralsnog wettelijk gezien redelijk goed beschermd tegen dat soort zaken.
Mocht je echt 99.9% garantie willen hebben dat er niets mis gaat tussen jou (zender) en verzekeringsmaatschappij (ontvanger), dan moet je het via aangetekende post verzenden. Dit gaat met name op voor officiële documenten e.d., niet zozeer voor machtigingen, dat is eigenlijk niet nodig, of beter gezegd, zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.