IT-giganten TomTom, Skype, Adobe en Symantec willen consumenten het belang van updaten bijbrengen en hebben daarom de 'upgrade-week' gelanceerd. De International Technology Upgrade Week (ITUW) moedigt consumenten aan om regelmatig gratis software-updates voor hun computer, smartphone, tablet en andere apparaten te installeren. Uit recent onderzoek onder Amerikaanse, Britse en Duitse consumenten blijkt dat 40% niet altijd updates installeert als de computer hier om vraagt.
Driekwart van de consumenten ontvangt de update-vensters om de software te updaten, maar deze waarschuwingen moeten tussen de twee en vijf keer verschijnen voordat gebruikers de update ook daadwerkelijk downloaden en installeren. Een kwart van de respondenten weet niet precies wat de software-updates doen en een zelfde percentage begrijpt niet de voordelen van het regelmatig updaten.
Belangrijk
Bij de consumenten die het belang van updaten zeggen te begrijpen, blijkt dat een kwart niet weet hoe ze kunnen controleren of hun software updates nodig heeft. "Software up-to-date houden is waarschijnlijk het belangrijkste advies dat we gebruikers, zowel consumenten als bedrijven, kunnen geven", stelt Adobe.
Volgens het bedrijf is het al lang niet meer zo dat updates de werking van computers en andere apparaten kunnen ontregelen, zoals in het verleden wel eens gebeurde. Daarnaast zouden de meeste programma's inmiddels over automatische update-tools beschikken die onopgemerkt of met nauwelijks enige gebruikersinteractie de laatste versie installeren.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.