Door xclude:
Dit alles roept nog wel een paar vragen op over Bitdefender:
1. Wat doet Bitdefender precies als SSL scannen ON staat. Ik heb dat in de Bitdefender niet helder kunnen terugvinden.
2. Op welke punten wordt je kwetsbaar als in Bitdefender SSL scannen OFF staat?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden over deze Bitdefender vragen. Bij voorbaat alvast hartelijk dank daarvoor.
Harry
Beste Harry
Ik heb inmiddels contact gehad met BitDefender support over dit probleem, hieronder de reactie:
Hi Xclude,
Thank you for your email.
I would like to bring to your attention that in some cases when using the Bitdefender SSL function, it might show signs of incompatibility making these type of tests unreliable.
In any case, your feedback is appreciated, and will be directed to the appropriate team for review, to enable us to improve our support and services.
Have a great day!
Best regards,
Razvan Ungureanu
Technical Support Engineer at Bitdefender
BitDefender gaat er dus mee aan de slag, het is inderdaad een BitDefender probleem, wachten is op een oplossingen tot die tijd de Scan SSL optie maar uit laten staan.
xclude ;)
Door Anoniem: Door Anoniem:
De Bitdefender instelling blijkt inderdaad de sleutel voor de oplossing te zijn! Ik heb Bitdefender Internet Security 2014 nu als Instellingen/Privacybeheer/Antiphishing/SSL scannen/OFF ingesteld. Met deze instelling geven zowel Chrome 34 als IE 11 op https://www.howsmyssl.com/ de zo gewenste reactie "Your SSL client is Probably Okay".
Interessant is, dat FF 28 met beide instellingen van Bitdefender (dus ON en OFF) op https://www.howsmyssl.com/ de gewenste reactie "Your SSL client is Probably Okay" geeft.
Erg veel dank voor jullie hulp.
Dit alles roept nog wel een paar vragen op over Bitdefender:
1. Wat doet Bitdefender precies als SSL scannen ON staat. Ik heb dat in de Bitdefender niet helder kunnen terugvinden.
2. Op welke punten wordt je kwetsbaar als in Bitdefender SSL scannen OFF staat?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden over deze Bitdefender vragen. Bij voorbaat alvast hartelijk dank daarvoor.
Harry
Dit lijkt het te beschrijven:
http://www.wilderssecurity.com/threads/antivirus-web-http-shields-and-https-connections.359894/#post-2363001
Beste xclude en Anoniem (beide 20-10-2014),
Tijdens en rond de paasdagen was ik niet in staat om te reageren, daarom heeft mijn reactie even op zich laten wachten.
Veel dank voor jullie initiatieven en bijdragen. De discussie op wilderssecurity doorgrond ik niet volledig. Maar ik begrijp eruit (en corrigeer mij graag als ik het fout heb!), dat het veiliger is om in de huidige situatie (waarin de Bitdefender Scan SSL functie niet correct functioneert) de Bitdefender Scan SSL functie 'UIT' te zetten. Dit heb ik dan ook gedaan.
Door Anoniem: Resumé:
- Het kan een foutje zijn in Chrome, volledig opnieuw installeren en opnieuw proberen.
- Het kan een bug in je AV zijn, welke gebruik je? Iets over te vinden op hun forum?
- In theorie zou het een hardware-/OS-probleem kunnen zijn, maar dan is het wel héél vreemd dat FF wel werkt.
- Het kan vrijwel zeker géén probleem in andere software zijn, tenzij je Chrome in een sandbox oid hebt lopen en FF niet.
Dus gewoon even door blijven zoeken... Succes!
Ook Anoniem (18-04-2014, 10.05) hartelijk dank voor jouw 'hart onder de riem' boodschap. Het plaatsen van jouw boodschap en mijn reactie van 18-04-2014, 13.12 hebben elkaar gekruist in de tijd.
Ik gebruik geen sandbox, niet voor Chrome en niet voor FF.
Met het al heb ik veel geleerd en is mijn systeem weer iets veiliger.
Hartelijke groet,
Harry