Intel heeft technologie ontwikkeld waarmee snack- en drankautomaten straks beter op de wensen van consumenten kunnen inspelen. De 'echt slimme' drankautomaat van de toekomst beschikt over een camera waarmee de leeftijd en het geslacht van potentiële kopers wordt bepaald.
Aan de hand van deze gegevens kan de machine bepalen welke leeftijdsgroep welke soort dranken koopt en kan het ook de aanwezige inventaris via een scherm op de automaat beter aanbieden. Volgens Intel zorgt de slimme drankautomaat voor een meer "gepersonaliseerd aankoopmoment". Verder is het mogelijk om contactloos bij de automaten te betalen.
De automaten werden onlangs in Australië en Japan gedemonstreerd en zouden vooralsnog op het verkopen gericht zijn en niet het volgen van consumenten. Zowel Microsoft als Intel, die de demonstraties gaven, stellen dat enige interactiviteit en connectiviteit noodzakelijk is om de operationele en commerciële prestaties van de automaat te verbeteren. Daarnaast zou het scherm op de automaat ook kunnen worden gebruikt voor het tonen van advertenties, zo meldt The Register.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.