Microsoft heeft het privacybeleid dat het voor verschillende diensten gebruikt vereenvoudigd en stelt daarnaast dat het de inhoud van e-mails, chatgesprekken en videogesprekken, alsmede documenten en foto's van gebruikers, niet voor gerichte advertenties zal gebruiken.
De aanpassing van het privacybeleid moet ervoor zorgen dat alle gebruikers die kunnen begrijpen, zegt Microsofts Ryan Gavin. Gavin merkt op dat Microsoft nu verder duidelijk maakt dat het privégegevens niet voor gerichte advertenties zal gebruiken. In het verleden haalde Microsoft regelmatig uit naar Google, dat de inhoud van e-mails wel voor gerichte advertenties gebruikt.
Het privacybeleid, dat op 31 juli zal ingaan, geldt onder andere voor OneDrive, Outlook.com, Bing en MSN.com.
Naast de aankondiging op het blog van Microsoft zullen gebruikers met een Microsoftaccount ook een e-mail over het nieuwe privacybeleid ontvangen. Microsoft zal daarnaast via verschillende websites, waaronder Bing en MSN.com, op het nieuwe beleid wijzen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.