De Amerikaanse bank Goldman Sachs heeft Google aangeklaagd omdat het een verkeerd gestuurde e-mail niet wil verwijderen. Een externe partij had vanwege nieuwe wettelijke richtlijnen de interne processen van de bank getest en vervolgens een rapport opgesteld.
Dat rapport werd door een fout niet naar een adres eindigend op gs.com gestuurd, het domein van de bank, maar naar een Gmail-adres. Goldman Sachs nam contact op met de eigenaar van het account maar kreeg geen reactie. Daarop stapte de bank naar Google en eiste dat de verkeerd gestuurde e-mail zou worden verwijderd om een "onnodig en groot" privacylek te voorkomen, alsmede onnodige reputatieschade.
Het verwijderen van de e-mail zou daarnaast een kleine moeite voor Google zijn, zo stelt de bank. Een werknemer van Google zou echter hebben laten weten dat het de e-mail alleen met een gerechtelijk bevel kan verwijderen. De bank is dan ook naar de rechter gestapt, zo meldt Reuters. Zowel Google als Goldman Sachs wilden niet op de zaak reageren.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.