Google heeft gehoor gegeven aan de oproep van de Amerikaanse bank Goldman Sachs om een verkeerd verstuurde e-mail met gevoelige informatie te blokkeren. Een externe partij die door de bank was ingeschakeld had een auditrapport per ongeluk naar het verkeerde e-mailadres gestuurd.
In plaats van het adres dat op gs.com eindigde, werd het rapport naar een Gmail-adres gestuurd. Goldman Sachs nam contact op met de eigenaar van het account maar kreeg geen reactie. Daarop stapte de bank naar Google en eiste dat de verkeerd gestuurde e-mail zou worden verwijderd om een "onnodig en groot" privacylek te voorkomen, alsmede onnodige reputatieschade.
Een werknemer van Google zou echter hebben laten weten dat het de e-mail alleen met een gerechtelijk bevel kan verwijderen. De bank stapte dan ook naar de rechter. Of de rechter ook een gerechtelijk bevel heeft afgegeven is onduidelijk, maar het probleem zou inmiddels zijn opgelost.
"Google heeft aan ons verzoek voldaan om toegang tot de e-mail te blokkeren", zo laat een woordvoerster van Goldman Sachs tegenover Reuters weten. De zoekgigant zou daarnaast ook hebben gemeld dat er sinds de e-mail was verstuurd en Google het bericht blokkeerde niet op het account was ingelogd. "Er is geen klantinformatie gelekt", aldus de woordvoerster.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.