image

IT schuift probleem spam door

woensdag 4 december 2002, 17:56 door Redactie, 3 reacties

Maar weinig IT-mananagers hebben een concreet antwoord op het spamprobleem. Bijna de helft van de Nederlandse IT-managers vindt dat de internet-aanbieder dit probleem moet aanpakken. Iets meer dan een kwart vindt dit zelfs een taak voor de overheid. (Infoworld)

Reacties (3)
04-12-2002, 20:38 door Anoniem
Spam komt vaak door surfgedrag van de mensen zelf, dus zullen de managers van die mensen het probleem hiervoor moeten oplossen. Bijv. door url-scanners te gebruiken, en onnodig surfgedrag te voorkomen. Alle kosten en alle eerste stappen liggen bij de it-managers, dat zij nu simpelweg geen zin hebben het op te lossen, en het doorschuiven, dat is hun probleem (want zij blijven zitten met de spam, en de providers met de grotere lijnen die de klanten hiervoor moesten nemen ;) :)
09-12-2002, 16:07 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Spam komt vaak door surfgedrag van de mensen zelf, dus zullen de managers van die mensen het probleem hiervoor moeten oplossen. Bijv. door url-scanners te gebruiken, en onnodig surfgedrag te voorkomen.

De schuld ligt bij de spammers zelf. Wat ga je met URL scanners oplossen dan? Een IT afdeling starten, die als doel heeft mensen te monitoren en ze hierop aanspreken?
Welke sites zijn spamgevaarlijk dan? Hoe kan je dat weten, voordat je op zo'n site geweest bent?

De IT afdeling moet gebruikers gewoon op het gevaar van Spam wijzen en de mail server alle bogus shit eruit laten filteren, met een paar simpele strings haal je al een groot deel van de spam eruit.
09-12-2002, 21:49 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Spam komt vaak door surfgedrag van de mensen zelf,
Kan je uitleggen hoe je spam krijgt na het bezoek aan een site?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.