image

BitDefender en Kaspersky beste anti-virus van 2012

woensdag 9 januari 2013, 11:05 door Redactie, 7 reacties

Het Oostenrijkse onderzoeksbureau AV-Comparatives heeft de virusscanners van het Roemeense anti-virusbedrijf BitDefender en het Russische Kaspersky Lab tot de beste anti-virussoftware van 2012 uitgeroepen. AV-Comparatives houdt gedurende het gehele jaar verschillende tests. Aan het eind van elk jaar worden de resultaten van elke test bij elkaar opgesteld waarna er een winnaar tevoorschijn komt.

In het geval twee producten in de algehele vergelijking op dezelfde plek eindigen, gaat de prijs naar het product dat nog niet eerder het product van het jaar is geworden. In 2012 presteerden Kaspersky en BitDefender even goed. Aangezien BitDefender nog niet eerder tot beste virusscanner van het jaar was verkozen, krijgen de Roemenen nu deze eer toegekend, ook al presteert Kaspersky even goed.

Naast 'Product van het jaar', werd er ook gekeken naar de beste virusscanners per onderdeel. Het gaat dan om 'real world' detectie, bestandsdetectie, proactieve detectie, false positives, systeembelasting, anti-phishing en het verwijderen van malware.

Net als bij voorgaande edities ging de prijs voor minste false positives naar Microsoft. Webroot belastte in 2012 de computer het minst en Avira scoort het beste bij de bestandsdetectie. De overige prijzen gingen naar BitDefender en Kaspersky.

Reacties (7)
09-01-2013, 11:20 door Anoniem
Wanneer je dit soort tabellen bekijkt, zie je in de top verschillen van kleiner dan 0,3 op 100. Over een meetfout lees je niets. Ook kijkt niemand ervan op dat de volgorde een maand eerder nog anders was, en een maand later weer anders zal zijn. Toch wordt klakkeloos aangenomen dat dergelijke verschillen er werkelijk toe doen. Alsof het om sport gaat. Ik vind dat dom.
09-01-2013, 12:16 door Anoniem
Dat Kaspersky en Bitdefender zijn de beste ben ik helemaal eens. Maar op deze rij staan ook GDATA, F-Secure en de verschil is zeer klein.
09-01-2013, 12:34 door Anoniem
AV-test.org kwam vorige maand al tot dezelfde conclusie...

https://www.security.nl/artikel/44426/1/Security_Essentials_mist_meeste_malware.html
09-01-2013, 15:01 door Mysterio
Door Anoniem: Wanneer je dit soort tabellen bekijkt, zie je in de top verschillen van kleiner dan 0,3 op 100. Over een meetfout lees je niets. Ook kijkt niemand ervan op dat de volgorde een maand eerder nog anders was, en een maand later weer anders zal zijn. Toch wordt klakkeloos aangenomen dat dergelijke verschillen er werkelijk toe doen. Alsof het om sport gaat. Ik vind dat dom.
Gelukkig is het de afgelopen maanden aardig hetzelfde beeld, dus wat dat betreft valt er weinig 'op te kijken'.
09-01-2013, 19:21 door Anoniem
Er wordt altijd vol lof gesproken over Kaspersky. Wellicht geldt dit ten dele voor hun product maar BESLIST NIET VOOR HUN SERVICE. Die is buitengewoon slecht en dan bedoel ik ook HEEEEEEL slecht.
Heb op Windows 8 hun PURE uitvoering (hun duurste product) geinstalleerd dat slechts ten dele werkt : ca. 50 % van wat het programma aan extra's biedt doet het niet en bovendien werkt het al bijna helemaal niet als je met Firefox surft. Alles bij Kaspersky is op IE gebaseerd. Op klachten mijnerzijds wordt in het geheel niet ingegaan : buitengewoon lakse en arrogantie houding. Op hun site werden een paar voorbehoudens gemaakt die wat uitzonderingen aangaf waar Pure niet zou werken. Inmiddels is er een link op hun site waar ze verwijzen naar meerdere uitzonderingen maar die link was er niet toen ik hun product kocht. Daar hebben ze lering uit getrokken (snel de site aanpassen); maar dan mag je kennelijk niet verwachten dat ze hetgeen wat ze je voorspiegelden, maar niet bieden, voor je oplossen. Klachten of oplossingsgerichte vragen beantwoorden daarover doen ze niet, helemaal niets !!! Een voorbehoud dat andere items niet onder Firefox werken is er voor het gemak al helemaal niet terug te vinden. Naast bescherming is service van wezenlijk belang bij producten als deze.
CONCLUSIE : BUITENGEWOON SLECHTE PRESTATIE VAN KASPERSKY.
Inmiddels ligt e.e.a bij de Consumentenbond ter beoordeling. Ik schijn niet de enige te zijn met een negatieve ervaring !!
16-01-2013, 09:53 door Anoniem
Ik herken het beeld wat hier boven wordt verteld.
Ook ik heb via de site van Kaspersky tot twee maal toe een verzoek om hulp gedaan. En op beide vragen om hulp is niet gereageerd.
Daarom de helplijn maar gebeld voor 80 cent per minuut. Na 10 minuten niets anders gehoord te hebben dan nog een ogenblikje geduld alstublieft en omdat er niet werd aangegeven hoelang ik nog zou moeten wachten, heb ik de verbinding maar verbroken.
Hierna besloten om Kaspersky Pure voorgoed van de computer verwijderd.
Na 6 weken kreeg ik een mailtje van Kaspersky, dat mij zaak was gesloten.
Voor mij was het hoofdstuk Kaspersky echter al veel eerder gesloten.
20-01-2013, 23:05 door Anoniem
Ook ik heb helaas slechte ervaringen met Kaspersky Pure. Zo werkt het virtueel toetsenbord van Kaspersky Pure niet met/in Internet Explorer 9.En hun klantenservice is slecht en slecht bereikbaar.Het is echt DHZ met de Kaspersky software. Kaspersky zou in elk geval wat klantenservice betreft een voorbeeld kunnen en moeten nemen aan de klantenservice van Norton. Daar zou Kaspersky nog heel wat van kunnen leren. Maar ja,klantenservice is nooit het sterke ount geweest vd Russen (zie ook Aeroflot). Jammer jammer jammer.Ik zit nu ook te overwegen om Kaspersky Pure maar weer te verwijderen en Norton 360 erop terug te herinstalleren.
Door Anoniem: Er wordt altijd vol lof gesproken over Kaspersky. Wellicht geldt dit ten dele voor hun product maar BESLIST NIET VOOR HUN SERVICE. Die is buitengewoon slecht en dan bedoel ik ook HEEEEEEL slecht.
Heb op Windows 8 hun PURE uitvoering (hun duurste product) geinstalleerd dat slechts ten dele werkt : ca. 50 % van wat het programma aan extra's biedt doet het niet en bovendien werkt het al bijna helemaal niet als je met Firefox surft. Alles bij Kaspersky is op IE gebaseerd. Op klachten mijnerzijds wordt in het geheel niet ingegaan : buitengewoon lakse en arrogantie houding. Op hun site werden een paar voorbehoudens gemaakt die wat uitzonderingen aangaf waar Pure niet zou werken. Inmiddels is er een link op hun site waar ze verwijzen naar meerdere uitzonderingen maar die link was er niet toen ik hun product kocht. Daar hebben ze lering uit getrokken (snel de site aanpassen); maar dan mag je kennelijk niet verwachten dat ze hetgeen wat ze je voorspiegelden, maar niet bieden, voor je oplossen. Klachten of oplossingsgerichte vragen beantwoorden daarover doen ze niet, helemaal niets !!! Een voorbehoud dat andere items niet onder Firefox werken is er voor het gemak al helemaal niet terug te vinden. Naast bescherming is service van wezenlijk belang bij producten als deze.
CONCLUSIE : BUITENGEWOON SLECHTE PRESTATIE VAN KASPERSKY.
Inmiddels ligt e.e.a bij de Consumentenbond ter beoordeling. Ik schijn niet de enige te zijn met een negatieve ervaring !!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.