De Nieuw-Zeelandse politie gaat duizenden agenten van een iPhone en iPad voorzien, nadat de apparatuur van Apple als beste uit de bus kwam. Iets meer dan 6.000 politieagenten krijgen een iPhone, en van die 6.000 krijgen er 3.900 ook nog eens een iPad. De uitrol van de apparatuur gaat zo'n 2,7 miljoen euro kosten en is onderdeel van een miljoenencontract.
Een groot deel van de telecomzaken verschuift de Nieuw-Zeelandse politie van telecomprovider Telecom naar Vodafone. Bij het project is een bedrag van 100 miljoen euro gemoeid.
Uit de tests die de politie hield bleek dat de smartphone de handigste tool was voor het bellen, versturen van sms-berichten, lezen van e-mail en het benaderen van informatie- en fotodatabases. Grotere apparaten zoals een laptop of tablet waren beter geschikt voor agenten die veel data-entry doen, aldus een reactie politiefunctionaris Stephen Crombie.
Feedback
"Gebaseerd op feedback van agenten, meer dan 100 agenten in vier districten hebben over een periode van 11 maanden smartphones, laptops en tablets getest, kwamen de iPhone en iPad als favoriete apparaten uit de bus", stelt Cromble tegenover NBR.
Hij merkt op dat de aanpak die de politie voor het ontwikkelen van applicaties hanteert betekent dat de politie relatief eenvoudig naar andere apparaten kan overstappen als de technologie verandert.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.