Dropbox is een onderzoek gestart nadat verschillende gebruikers klaagden dat ze op speciaal voor Dropbox aangemaakte e-mailaccounts spam ontvingen. Het zou gaan om phishingmails bedoeld voor PayPal-gebruikers en advertenties voor een online casino. Vorig jaar kreeg de pslagdienst met een soortgelijk incident te maken, toen aanvallers een document van een werknemer buitmaakten.
Dit projectdocument bevatte de e-mailadressen van gebruikers. Hoe de spammers nu in handen van de e-mailadressen zijn gekomen is nog altijd onbekend. De spamberichten zouden deze week verstuurd zijn. "We hebben deze spammeldingen onderzocht en nemen ze zeer serieus", aldus een werknemer van Dropbox.
Doorsturen
"We hebben nog niets gezien dat suggereert dat dit een nieuw probleem is, maar blijven waakzaam gezien de recente golf van beveiligingsincidenten bij andere technologiebedrijven."
Gebruikers die de spamberichten hebben ontvangen wordt verzocht die naar Dropbox door te sturen. Inmiddels doen op het Dropbox-forum steeds meer gebruikers hun beklag dat er op hun e-mailadres spam is binnengekomen.
Met dank aan Luc voor de tip
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.