image

Mobiel verslaat internetbankieren bij ABN AMRO

vrijdag 7 juni 2013, 14:00 door Redactie, 5 reacties

Mobiel bankieren is in extreem korte tijd de voornaamste manier geworden waarmee de ABN AMRO contact met klanten maakt. Deze week werd tijdens een conferentie van brancheorganisatie Efma een presentatie gegeven over de impact van mobiel bankieren op het bankwezen. Er zijn nu meer klanten die via een app op de bankrekening inloggen dan via internet.

Elke dag vinden er meer dan een miljoen 'interacties' via de mobiel bankieren-app plaats, wat 60% van de klantcontacten vertegenwoordigt. Veel meer dan internet en callcenters. En het beeld is bij andere banken hetzelfde. "Het duurde 13 jaar om twee miljoen klanten te laten internetbankieren; het duurde slechts twee maanden om dat aantal voor mobiel bankieren te bereiken", aldus de Barclays Bank.

Volgens financieel blogger Chris Skinner is het dan ook niet verwonderlijk dat het aantal bankkantoren in Nederland de afgelopen tien jaar is gehalveerd.

Reacties (5)
07-06-2013, 15:11 door Anoniem
Volgens financieel blogger Chris Skinner is het dan ook niet verwonderlijk dat het aantal bankkantoren in Nederland de afgelopen tien jaar is gehalveerd.

Ook de bankklant is de verwondering van het sluiten van vele kantoren met beperkte service en openingstijden allang voorbij, zij zag zich gewoonweg genoodzaakt meer en meer via internet (bankieren) te regelen.
Gebruik van de app is daarna zeer actief onder de aandacht van de klant gebracht en daarmee een marketingsucces.

Zou de beveiliging net zo'n succes worden?
Is gebruik van de app net zo veilig? Hoe staat het met de beveiliging voorwaarden voor je telefoon? Ook de bekende vereisten als virusscanner, Firewall, en een up to date systeem? Beveiligen consumenten hun smartphones inmiddels net zo goed als hun pc's?
07-06-2013, 16:06 door mvh69
Er zijn nu meer klanten die via een app op de bankrekening inloggen dan via internet.
Ik dacht toch echt dat een "app" ook via internet verbinding maakte ?
07-06-2013, 19:54 door Anoniem
Door mvh69:
Er zijn nu meer klanten die via een app op de bankrekening inloggen dan via internet.
Ik dacht toch echt dat een "app" ook via internet verbinding maakte ?
Iedereen weet dat "het internet" die blauwe e op het bureaublad is. Dus De bank, zeker ook.

Helemaal bij de tijd die gasten.
10-06-2013, 11:17 door Anoniem
Ik geloof er niets van. De abnamro app crasht bij mij nog voordat je er iets mee kan doen, en aan de reviews te zien op google play gebeurt dat niet alleen bij mij. Maak eerst eens een fatsoenlijke app.
11-06-2013, 06:06 door Anoniem
Wat is dat toch?
Is mijn vorige reactie "zoekgeraakt" ?
Dan nog maar een keer proberen...

Ik vind dat je als klant van een bank het recht hebt op een vorm van thuisbankieren die 100% veilig is.
Het is waarschijnlijk veel beter om een nieuw systeem te ontwikkelen dat simpeler is en dat NIET via internet gaat.
Het moet toch mogelijk zijn om een apparaat te ontwikkelen waarmee je via de telefoonlijn of via de kabel of desnoods via een nieuw aan te leggen glasvezelnetwerk o.i.d. klanten de mogelijkheid biedt rechtstreeks verbinding te maken met hun bankfiliaal of centrale bank die alle digitale transacties uitvoert.
Als het 100% veilig is omdat virussen en malware geen kans hebben en ook omdat er niemand "tussen" kan komen, kun je al die veiligheidscodes achterwege laten en gaat het opgeven van betalingsopdrachten en dergelijke veel sneller.

Het huidige internetbankieren geeft kwaadwillenden gewoon veel te veel mogelijkheden.
Een veilig systeem ontwikkelen dus.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.