Privacy - Wat niemand over je mag weten

hostingprovider & wachtwoord Wordpress

11-02-2015, 20:15 door fregelfrankel, 8 reacties
Laatst bijgewerkt: 11-02-2015, 20:29
Hallo mensen, mijn vraag is de volgende.

De organisatie waar ik voor werk wil een site gaan hosten, maar het (kleine) hostingbedrjf vraagt het admin wachtwoord van de te hosten Wordpress site.
Dit omdat men dan overal bij kan en updates kan doen.

Mag eens hostingprovider vragen naar deze informatie ?
Reacties (8)
11-02-2015, 20:24 door Anoniem
Vragen mogen ze natuurlijk alles.. maar of je hun je admin wachtwoord moet geven? Echt niet.

"Dit omdat men overal bij kan en updates kan doen" <- dat is hun taak helemaal niet.

En verder vind ik het wel een beetje raar dat een 'hostingbedrijf' langs komt om naar de website komt kijken.. weet men soms niet wat wordpress is?

Beetje raar verhaal dit, en ik zou dan ook snel op zoek gaan naar een fatsoenlijke host die het wel snapt.
12-02-2015, 00:42 door [Account Verwijderd]
Het hangt af van je onderhouds contract.

De meeste bedrijven die bij zo'n hoster terecht komen geven geen fuck om beveiliging, "als het maar werkt". Hiervoor zal de hoster een onderhouds contract afsluiten en zorgen dat wordpress altijd up-to-date is.

Vind je dat je het zelf kan? Dan geen ww afgeven en afspreken met de hoster dat JIJ verantwoordelijk bent voor de site.
12-02-2015, 10:30 door Anoniem
Ik vind het wel goed dat je hostingprovider zich zorgen maakt over het installeren van updates.
Als je je daar zelf niet mee bezig wilt houden is dat een mooie extra service.
Het is natuurlijk aan jou om te beslissen of je dit wel of niet wilt en of dit de hosting provider is die je wilt.
Een ander hostingbedrijf zal zich hier vast niet druk over maken en als je site gehacked is gewoon de (virtuele) stekker
eruit trekken. Is dan fijn jouw probleem. Ook goed als je dat liever hebt.
12-02-2015, 10:48 door Anoniem
Straks staat iemand van "de bank" voor uw neus en vraagt naar uw PIN-code.
Dan geeft u die toch ook niet af wegens "de veiligheid"?
12-02-2015, 12:23 door fvandillen
Vind ik niet zo raar hoor. Als je hebt afgesproken dat zij het onderhoud doen, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze ook je Wordpress-updates voor je verzorgen.
19-02-2015, 19:27 door Anoniem
Je zou in ieder geval moeten regelen dat ze aparte gebruikersnaam hebben voor dit soort klussen. Dan kun je in ieder geval zien wat ze doen. Verder zorg je zelf dat je de rechten hebt om de content te beheren. Het helpt niet echt omdat de admin dan zijn eigen rechten kan uitbreiden maar als dat gebeurt heb je in ieder geval een basis voor een gesprek.

Ze kunnen wordpress ook updaten via het direct admin panel o.i.d. en ze hoeven dan niet eens het admin wachtwoord van de wordpress installatie zelf te hebben.

Als ze het onderhoud willen doen garanderen ze dan ook dat wordpress en de geïnstalleerde plugins netjes blijven werken?
19-02-2015, 21:21 door BaseMent
Je hoster vraagt waarschijnlijk om, om te voorkomen dat andere klanten problemen krijgen als jouw programma niet goed onderhouden wordt en jouw website gehacked wordt.
Dat zegt dan ook iets over hoe de provider de klanten uit elkaar houdt maar het is wel te begrijpen.
19-02-2015, 22:19 door Anoniem
wordpress hosting providers hebben ook scripts om automatisch in te loggen en elke dag een overzicht te geven welke sites plugins hebben die een update nodig hebben. Als er een plugin lek is en een update nodig heeft kunnen ze dat makkelijk zien en de klant waarschuwen of het zelf even updaten, naar gelang de afspraken.

directadmin heeft inderdaad de functionaliteit om alle plugins gewoon te updaten, de beheerder van directadmin krijgt elke dag een overzicht van plugins van elke site die een update klaar hebben staan.

Vanuit een stukje service vind ik de vraag niet zo heel raar, het moet alleen niet verplicht zijn.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.