Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Avira geeft tijdens de update de foutmelding acces denied

21-02-2015, 14:37 door Anoniem, 35 reacties
Hallo

Als ik Avira wil updaten krijg ik de foutmelding acces denied.

ik heb hierover contact opgenomen met de tech support.
Nadat ik hun heb verteld wat het probleem hebben zij via teamvieuwer gekeken wat het probleem was.
Ze zagen dat er veel ongewenste programma's en services op staan en voor €30,-- wouden ze deze wel verwijderen.

Ik zat toen te denken dat er vast wel programma's zijn die dit kunnen doen. Mijn vraag is dan ook welke programma('s) kan ik best gebruiken om deze ongewenste programma's te verwijderen. Het moet kunnen draaien op een laptop met Windows Vista. Ik weet niet zo veel van pc's dus het zal mooi zijn als deze programma(''s) niet te ingewikkeld zijn.

In het verleden heb ik wel eens spybot en hitman pro en iets van iobit gebruikt maar ik weet niet of deze programma's dit probleem kunnen oplossen.
Reacties (35)
21-02-2015, 16:51 door Anoniem


Nadat ik hun heb verteld wat het probleem hebben zij via teamvieuwer gekeken wat het probleem was.
Ze zagen dat er veel ongewenste programma's en services op staan en voor €30,-- wouden ze deze wel verwijderen.


Weet je zeker dat je met de legitieme helpdesk van Avira belde? Deze werkwijze klinkt als een scam.... (zie talloze topics hierover op dit forum)
21-02-2015, 18:42 door choi - Bijgewerkt: 21-02-2015, 18:48
Tja, 'ongewenste programma's en services' kan van alles betekenen van crapware tot malware en alles er tussenin. Het verwijderen van crapware is iets anders dan het verwijderen van malware dus tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is zou ik je niet aanraden zomaar aan de slag te gaan. En van de 'access denied' foutmelding kan ik zonder meer informatie ook weinig maken. Access denied tot wat, de Avira-executable, de update server of iets anders?

Je kan een 2nd-opinion scan draaien en kijken of dat wat oplevert maar anders moet je wat meer informatie verschaffen over die foutmelding. Malwarebytes Antimalware wordt vaak voor 2nd-opinion scans gebruikt:
http://filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Je kan ook een account aanmaken op nucia.eu en hulp vragen. De hulpverleners weten waar ze het over hebben en zullen je pc doorlichten met specialistische tools en het kost je niets. Security.nl is voor dit soort hulpverlening minder geschikt.
http://www.nucia.eu/forum/forum.php?s=2a4d393de38c28e2bc11f89810b823dd&do=nucia_community_choose&nucia_community_id=1
21-02-2015, 19:12 door choi - Bijgewerkt: 21-02-2015, 19:14
Door Anoniem:


Nadat ik hun heb verteld wat het probleem hebben zij via teamvieuwer gekeken wat het probleem was.
Ze zagen dat er veel ongewenste programma's en services op staan en voor €30,-- wouden ze deze wel verwijderen.


Weet je zeker dat je met de legitieme helpdesk van Avira belde? Deze werkwijze klinkt als een scam.... (zie talloze topics hierover op dit forum)

Ik vind dat ook vreemd. Het lijkt inderdaad op de werkwijze van een rogue-antivirus die de legitieme AV blokkeert en je vervolgens om geld vraagt om e.e.a weer vrij te geven. Vandaar dat ik MBAM aangaf als EHBO want die is vrij goed in het verwijderen van rogue's. Maar goed, op afstand is zonder meer info daar weinig met zekerheid over te zeggen
22-02-2015, 07:51 door john west - Bijgewerkt: 22-02-2015, 07:54
Vreemd verhaal en nogal vaag.

Zelf heb ik ook met Avira nooit problemen,behalve dat 2 services soms niet werken,maar dat kwam door Malwarebytes Anti-Malware,maar dat kan je verhelpen door de tijd instellingen te veranderen.

Restanten eerdere anti virus -malware programma's kunnen ook dit effect veroorzaken.
Gebruik de cleaner van het originele programma,of gebruik windows 7 of 8 manager,(register tools)

https://www.avira.com/en/support

https://www.malwarebytes.org/lp/lp4/02_r/?gclid=CKyqicj69MMCFUiWtAodDCYAPg

Altijd bij de orginele website downloaden en niet bij derden.
22-02-2015, 11:32 door Anoniem
Door Anoniem:


Nadat ik hun heb verteld wat het probleem hebben zij via teamvieuwer gekeken wat het probleem was.
Ze zagen dat er veel ongewenste programma's en services op staan en voor €30,-- wouden ze deze wel verwijderen.


Weet je zeker dat je met de legitieme helpdesk van Avira belde? Deze werkwijze klinkt als een scam.... (zie talloze topics hierover op dit forum)

(topic starter.)
Ik ga ervan uit dat het klopt aangezien ik op de pagina van de tech support ben gekomen via een link in Avira.

Door choi: Tja, 'ongewenste programma's en services' kan van alles betekenen van crapware tot malware en alles er tussenin. Het verwijderen van crapware is iets anders dan het verwijderen van malware dus tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is zou ik je niet aanraden zomaar aan de slag te gaan. En van de 'access denied' foutmelding kan ik zonder meer informatie ook weinig maken. Access denied tot wat, de Avira-executable, de update server of iets anders?

Je kan een 2nd-opinion scan draaien en kijken of dat wat oplevert maar anders moet je wat meer informatie verschaffen over die foutmelding. Malwarebytes Antimalware wordt vaak voor 2nd-opinion scans gebruikt:
http://filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Ik zal dit vanmiddag even testen. Ik schrijf later dan wat de uitkomsten zijn.

Door john west: Vreemd verhaal en nogal vaag.

Zelf heb ik ook met Avira nooit problemen,behalve dat 2 services soms niet werken,maar dat kwam door Malwarebytes Anti-Malware,maar dat kan je verhelpen door de tijd instellingen te veranderen.

Restanten eerdere anti virus -malware programma's kunnen ook dit effect veroorzaken.
Gebruik de cleaner van het originele programma,of gebruik windows 7 of 8 manager,(register tools)

https://www.avira.com/en/support

https://www.malwarebytes.org/lp/lp4/02_r/?gclid=CKyqicj69MMCFUiWtAodDCYAPg

Altijd bij de orginele website downloaden en niet bij derden.

Ik heb al jaren lang (meer dan 5 jaar) avira als virus scanner en tot dat dit zich voordeed heb ik nooit problemen gehad.

Ik heb de software gedownload via een link die ik van avira heb gekregen. Ik ga er dan ook van uit dat dit de juiste programma is. Hiervoor had ik Avira erop staan en die heb ik in december vervangen voor avira pro.

De foutmelding krijg ik na het drukken op updaten. De coplete foutmelding is:
The following error occured whe trying to start the update:
Access denied.

Heb net geprobeerd te updaten via de het bestand update (in de map van avira met admin rechten).
In taakbeheer staat dan update (draait met een cpu van 50%). Als deze verdwijnt uit taakbeheer geeft avira wel aan dat hij is geupdate.

Ik weet alleen niet of dat dus ok werkelijk gebeurt

M.v.g.
M.D. (topic starter)
22-02-2015, 12:03 door Anoniem
Malwarebytes Antimalware (free) vond 154 exemplaren. Ik heb deze exemplaren in quarantaine laten zetten. Dit waren allemaal PUP's. De foutmelding die ik kreeg is er nog steeds. Is het aan te raden om de proefversie (van de betaalde versie) te
gebruiken aangezien de gratis versie al 154 exemplaren heeft gevonden?

Kreeg net (tijden het maken van deze reactie) een melding van avira. Hij had een verdacht bestand gevonden een raad aan om de laptop te scannen.
Hij is nu aan het scannen als hij wat vind laat ik dit nog weten.

M.v.g
M.D.
22-02-2015, 12:51 door Anoniem


Ik ga ervan uit dat het klopt aangezien ik op de pagina van de tech support ben gekomen via een link in Avira.

Tja maar het punt is dus dat er malware bestaat die zich voordoet als je virusscanner en je dan dus ook een gevaarlijke link die er onschuldig uitziet voorschotelt.... Dat hoeft in dit geval helemaal niet het geval te zijn, begrijp me goed, maar jouw antwoord hierop geeft nog niet voldoende zekerheid dat het ook echt in orde is.
22-02-2015, 14:29 door Anoniem
Door Anoniem:


Ik ga ervan uit dat het klopt aangezien ik op de pagina van de tech support ben gekomen via een link in Avira.

Tja maar het punt is dus dat er malware bestaat die zich voordoet als je virusscanner en je dan dus ook een gevaarlijke link die er onschuldig uitziet voorschotelt.... Dat hoeft in dit geval helemaal niet het geval te zijn, begrijp me goed, maar jouw antwoord hierop geeft nog niet voldoende zekerheid dat het ook echt in orde is.

Daar heb ik niet bij stil gestaan.
Ik heb vrijdag ook een contactformulier van Avira ingevuld. Daarna zag ik in avira controle center staan:
"Looking for tech support?
ask the communety.

Dit linkte door naar:
https://answers.avira.com/en?utm_source=product&utm_medium=paid_product&utm_campaign=support_button&source=paid_product&x-a-source=product&x-a-medium=150&x-a-version=1362&x-a-item=expert

Dan heb je twee opties.
1 het forum
2. de experts

ik heb gekozen voor optie 2 (linkt naar https://answers.avira.com/en/experts)

Voor wat toen gebeurde zie begin van het topic (teamvieuwer en moeten betalen etc.)

Via avira klantenservice (http://www.avira.com/nl/support-phonesupport-for-consumer) heb ik vrijdag contact met hun opgenomen (gekozen voore-mail support). hierop is er nog geen reacte geweest. (met uitzondering van een bericht in de browser dat je zo spoedig mogelijk word geholpen.)

m.v.g
M.D.
22-02-2015, 15:25 door Anoniem

ik heb gekozen voor optie 2 (linkt naar https://answers.avira.com/en/experts)


Oke, ziet er bonafide uit. Heb je een gratis versie van Avira? Dat zou de reden kunnen zijn dat ze je geld vragen, immers is dat soort ondersteuning meestal alleen gratis voor mensen met een betaald abonnement.
22-02-2015, 16:18 door Anoniem
Door Anoniem: Malwarebytes Antimalware (free) vond 154 exemplaren. Ik heb deze exemplaren in quarantaine laten zetten. Dit waren allemaal PUP's. De foutmelding die ik kreeg is er nog steeds. Is het aan te raden om de proefversie (van de betaalde versie) te
gebruiken aangezien de gratis versie al 154 exemplaren heeft gevonden?

Kreeg net (tijden het maken van deze reactie) een melding van avira. Hij had een verdacht bestand gevonden een raad aan om de laptop te scannen.
Hij is nu aan het scannen als hij wat vind laat ik dit nog weten.

M.v.g
M.D.

Het verschil tussen de MBAM trial en premium is de actieve systeembescherming, voor het opschonen is de trial voldoende maar om e.a. in de toekomst te voorkomen zou je de premium versie kunnen aanschaffen.
Opzich geen overbodige luxe naast je bestaande pakket aangezien deze de 154 pup's dus niet detecteerde....
22-02-2015, 16:56 door choi - Bijgewerkt: 22-02-2015, 17:08
Door Anoniem:
Door Anoniem: Malwarebytes Antimalware (free) vond 154 exemplaren. Ik heb deze exemplaren in quarantaine laten zetten. Dit waren allemaal PUP's. De foutmelding die ik kreeg is er nog steeds. Is het aan te raden om de proefversie (van de betaalde versie) te
gebruiken aangezien de gratis versie al 154 exemplaren heeft gevonden?

Kreeg net (tijden het maken van deze reactie) een melding van avira. Hij had een verdacht bestand gevonden een raad aan om de laptop te scannen.
Hij is nu aan het scannen als hij wat vind laat ik dit nog weten.

M.v.g
M.D.

Het verschil tussen de MBAM trial en premium is de actieve systeembescherming, voor het opschonen is de trial voldoende maar om e.a. in de toekomst te voorkomen zou je de premium versie kunnen aanschaffen.
Opzich geen overbodige luxe naast je bestaande pakket aangezien deze de 154 pup's dus niet detecteerde....
Ik meen dat Avira een optie heeft (dat was in ieder geval ooit zo) om nadrukkelijk op PUP's te scannen die standaard uit staat. Het hoeft dus niet zo te zijn dat Avira hierin gefaald heeft. Legitieme software die door de gebruiker zelf is geïnstalleerd wordt weleens voor Potentially Unwanted Software gezien en een AV-pakket kan bewust kiezen om hierop niet te scannen.

Onder de door MBAM gevonden 154 items staan waarschijnlijk ook talloze registerverwijzingen en zijn dus niet evenzovele individuele PUP's maar onderdelen daarvan.

@TS
Heb je de computer al gereboot, zo nee, kan je dat alsnog doen (na de Avira scan) en kijken of dit resultaat heeft?
22-02-2015, 17:01 door choi - Bijgewerkt: 22-02-2015, 17:24
Afgaande op de foutmelding lijkt het dat je de toegang tot de Avira executable wordt ontzegd. Het kan dus een probleem zijn met gebruikersrechten. Je kan proberen om UAC (gebruikersaccountbeheer) tijdelijk uit te schakelen en Avira via het Control Panel te repareren. Verzeker je ervan dat er behalve eventueel MBAM geen ander AV-pakket werkzaam is (bijv. Windows Defender). Als ook dat geen oplossing biedt kan je Avira na een volledige de-installatie weer her-installeren. UAC kan je na deze ingrepen natuurlijk weer activeren.
23-02-2015, 08:36 door Anoniem
Door Anoniem:

ik heb gekozen voor optie 2 (linkt naar https://answers.avira.com/en/experts)


Oke, ziet er bonafide uit. Heb je een gratis versie van Avira? Dat zou de reden kunnen zijn dat ze je geld vragen, immers is dat soort ondersteuning meestal alleen gratis voor mensen met een betaald abonnement.

Heb 3 licenties voor 2 jaar gekocht. Op de laptop met xp en op de PC met windows 7 heb ik geen probleem. (voordat mensen beginnen over dat XP niet veilig is. Deze laptop gebruik ik alleen om te surfen op het internet. Dit kan volgens mij geen kwaad zolang ik maar nergens inlog.)

Door choi:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Malwarebytes Antimalware (free) vond 154 exemplaren. Ik heb deze exemplaren in quarantaine laten zetten. Dit waren allemaal PUP's. De foutmelding die ik kreeg is er nog steeds. Is het aan te raden om de proefversie (van de betaalde versie) te
gebruiken aangezien de gratis versie al 154 exemplaren heeft gevonden?

Kreeg net (tijden het maken van deze reactie) een melding van avira. Hij had een verdacht bestand gevonden een raad aan om de laptop te scannen.
Hij is nu aan het scannen als hij wat vind laat ik dit nog weten.

M.v.g
M.D.

Het verschil tussen de MBAM trial en premium is de actieve systeembescherming, voor het opschonen is de trial voldoende maar om e.a. in de toekomst te voorkomen zou je de premium versie kunnen aanschaffen.
Opzich geen overbodige luxe naast je bestaande pakket aangezien deze de 154 pup's dus niet detecteerde....
Ik meen dat Avira een optie heeft (dat was in ieder geval ooit zo) om nadrukkelijk op PUP's te scannen die standaard uit staat. Het hoeft dus niet zo te zijn dat Avira hierin gefaald heeft. Legitieme software die door de gebruiker zelf is geïnstalleerd wordt weleens voor Potentially Unwanted Software gezien en een AV-pakket kan bewust kiezen om hierop niet te scannen.

Onder de door MBAM gevonden 154 items staan waarschijnlijk ook talloze registerverwijzingen en zijn dus niet evenzovele individuele PUP's maar onderdelen daarvan.

@TS
Heb je de computer al gereboot, zo nee, kan je dat alsnog doen (na de Avira scan) en kijken of dit resultaat heeft?

Ja al een paar keer opnieuw opgestaard. Repair geprobeerd en avira opnieuw te installeren. Dit heeft niet geholpen om het probleem op te lossen.
De scan loopt nog wel even door. Aangezien de kabels midden door de huiskamer lopen en met 1 kind van 1 jaar die alles in de mond wil hebben is het niet veilig om dit te laten staan . Dus ik zet de scan op pauze en de laptop in slaap modus (?)(slaat de huidige sessie op op de haarde schijf.) Wanneer zij naar bed is laat ik de scan weer veder gaan. Gisteravond was hij op 20% en had nog niks gevonden. Vanmiddag laat ik hem weer veder scannen
MBAM verwees voornamelijk (gok op ongeveer 90%) naar de mappen en bestanden genaamd mybackup. Dit is geloof ik meegeleverd met deze laptop.
Zo ongeveer 3 jaar geleden stond er nod32 op deze laptop. Maar aangezien hij het tot afgelopen vrijdag (20 februari) het goed deed ga ik ervan uit dat deze goed is verwijderd.
(Op de andere pc en laptop staat al langer Avira)
Ik zal kijken als deze scan af is of ik avira nog kan laten scannen op pup’s. Het was mij niet bekend dat dit kon. Ik laat avira altijd elke 10 dagen een volledige scan maken + heuristische scan.
Door choi: Afgaande op de foutmelding lijkt het dat je de toegang tot de Avira executable wordt ontzegd. Het kan dus een probleem zijn met gebruikersrechten. Je kan proberen om UAC (gebruikersaccountbeheer) tijdelijk uit te schakelen en Avira via het Control Panel te repareren. Verzeker je ervan dat er behalve eventueel MBAM geen ander AV-pakket werkzaam is (bijv. Windows Defender). Als ook dat geen oplossing biedt kan je Avira na een volledige de-installatie weer her-installeren. UAC kan je na deze ingrepen natuurlijk weer activeren.
Zal je me kunnen uitleggen hoe ik UAC kan uitzetten/verlagen (als dit kan)?
M.v.g.
M.D.
23-02-2015, 11:11 door Mysterio - Bijgewerkt: 23-02-2015, 11:37
Please follow these steps, to solve the problem:

1. Deactivate Windows Defender from Start -> Control Panel -> Windows Defender -> Extras -> Options and deactivate the option Automatically scan computer and Use Windows Defender from Administrative tools and click Save

2. Deactivate the User Accounts Control (UAC) from Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Accounts -> Turn User Account Control on or off Deactivate the checkbox for Use User Account Control (UAC)

3. Restart the computer

4. Go to Start -> Control Panel -> Programs -> Programs and Features, select Avira Internet Security or whichever product you have installed and Change, then click Next until Finish

5. Restart the computer

https://answers.avira.com/en/question/-i-am-unable-to-update-or-scan-the-avira-the-error-messages-are-as-follows--the-following-error-occurred-when-trying-to-start-the-update--access-denied-4959

Ik zal overigens nooit aanbevelen om UAC uitgeschakeld te laten. Hoewel niet zaligmakend is het zeker een extra hobbel die genomen moet worden om een computer te infecteren. Zeker als je werkt met administrator rechten.
23-02-2015, 15:27 door Anoniem
Door Mysterio: Please follow these steps, to solve the problem:

1. Deactivate Windows Defender from Start -> Control Panel -> Windows Defender -> Extras -> Options and deactivate the option Automatically scan computer and Use Windows Defender from Administrative tools and click Save

2. Deactivate the User Accounts Control (UAC) from Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Accounts -> Turn User Account Control on or off Deactivate the checkbox for Use User Account Control (UAC)

3. Restart the computer

4. Go to Start -> Control Panel -> Programs -> Programs and Features, select Avira Internet Security or whichever product you have installed and Change, then click Next until Finish

5. Restart the computer

https://answers.avira.com/en/question/-i-am-unable-to-update-or-scan-the-avira-the-error-messages-are-as-follows--the-following-error-occurred-when-trying-to-start-the-update--access-denied-4959

Ik zal overigens nooit aanbevelen om UAC uitgeschakeld te laten. Hoewel niet zaligmakend is het zeker een extra hobbel die genomen moet worden om een computer te infecteren. Zeker als je werkt met administrator rechten.

Windows defender was al uitgeschakeld. De rest van de stappen door gelopen. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik heb UAC weer aangezet.

Ik heb een nieuwe accout aangemaakt om te kijken of het daar wel goed gaat met het updaten maar daar krijg ik dezelfde foutmelding.
23-02-2015, 19:48 door choi - Bijgewerkt: 23-02-2015, 21:10
Het feit dat her-installatie ook niet heeft geholpen maakt mij er niet geruster op. Zoals eerder gezegd is security.nl geen eerste-hulp-bij-malware forum, daarvoor heb ik je naar Nucia verwezen. Als het om malware gaat-en dat kan ik niet met zekerheid zeggen-dan dien je hulp te vragen op een forum waar deskundigen werkzaam zijn omdat verkeerde adviezen en ondeskundig ingezette hulpmiddelen tot desastreuze gevolgen kunnen leiden.

Ik wil nog wel een laatste poging wagen. Om een beter idee te krijgen van wat mogelijk aan de hand kan zijn zou ik een gedetailleerd beeld moeten hebben van wat er allemaal op de achtergrond aan processen e.d draait. Daarvoor dien je HijackThis te downloaden en uit te voeren (installatie is niet nodig). De scanlog kan je vervolgens op het forum plaatsen. Op basis van de scan log zal ik eventueel verdere actie suggereren. Let op: ik moet elke regel bekijken en dat kan enige tijd in beslag nemen.

Download HijackThis: http://filehippo.com/download_hijackthis/download/f34dd7e4b3aaeb635b87278b1c1cca93/
Accepteer de gebruikersvoorwaarden
Klik op Do a systemscan and save a logfile
Copy/Paste scanlog op forum
24-02-2015, 08:18 door Anoniem
Door choi: Het feit dat her-installatie ook niet heeft geholpen maakt mij er niet geruster op. Zoals eerder gezegd is security.nl geen eerste-hulp-bij-malware forum, daarvoor heb ik je naar Nucia verwezen. Als het om malware gaat-en dat kan ik niet met zekerheid zeggen-dan dien je hulp te vragen op een forum waar deskundigen werkzaam zijn omdat verkeerde adviezen en ondeskundig ingezette hulpmiddelen tot desastreuze gevolgen kunnen leiden.

Ik wil nog wel een laatste poging wagen. Om een beter idee te krijgen van wat mogelijk aan de hand kan zijn zou ik een gedetailleerd beeld moeten hebben van wat er allemaal op de achtergrond aan processen e.d draait. Daarvoor dien je HijackThis te downloaden en uit te voeren (installatie is niet nodig). De scanlog kan je vervolgens op het forum plaatsen. Op basis van de scan log zal ik eventueel verdere actie suggereren. Let op: ik moet elke regel bekijken en dat kan enige tijd in beslag nemen.

Download HijackThis: http://filehippo.com/download_hijackthis/download/f34dd7e4b3aaeb635b87278b1c1cca93/
Accepteer de gebruikersvoorwaarden
Klik op Do a systemscan and save a logfile
Copy/Paste scanlog op forum

Ik verwacht dat ik niet eerder dan donderdag tijd heb om een scan met Hijack this te doen. Ik zal het dus (afhankelijk van hoelang de scan duurd) donderdag of vrijdag de reslutaten posten.

bedankt voor alle hulp tot nu toe.

M.v.g.
M.D.
24-02-2015, 09:12 door choi
Door Anoniem: Ik verwacht dat ik niet eerder dan donderdag tijd heb om een scan met Hijack this te doen. Ik zal het dus (afhankelijk van hoelang de scan duurd) donderdag of vrijdag de reslutaten posten.
.

Is goed. De scan duurt overigens enkele seconden.
01-03-2015, 13:52 door Anoniem
Had dit vrijdag ook gepost maar zag dat het nu (zondag 13:50) nog niet was geplaatst. HEt zal kunnen dat mijn vorige reactie nog door de moderator gekeurd moet worden.
Hierbij doe ik de resultaten van de scan nog een keer.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 14:42:32, on 27-2-2015
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16502)


Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\OpenOffice 4\program\swriter.exe
C:\Program Files\OpenOffice 4\program\soffice.exe
C:\Program Files\OpenOffice 4\program\soffice.bin
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Annet\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: ArcPluginIEBHO - {84BFE29A-8139-402a-B2A4-C23AE9E1A75F} - C:\Program Files\Perfect World Entertainment\Arc\Plugins\ArcPluginIE.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [] C:\Program Files\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Adobe Speed Launcher] 1424722127
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O9 - Extra button: Toon of verberg HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {1ABA5FAC-1417-422B-BA82-45C35E2C908B} (20-20 3D Viewer for IKEA) - http://kitchenplanner.ikea.com/NL/Core/Player/2020PlayerAX_IKEA_Win32.cab
O16 - DPF: {73ECB3AA-4717-450C-A2AB-D00DAD9EE203} (GMNRev Class) - http://h20614.www2.hp.com/ediags/gmd/Install/Cab/hpdetect1263.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Avira Mail Protection (AntiVirMailService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avmailc.exe
O23 - Service: Avira Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe
O23 - Service: Avira Real-Time Protection (AntiVirService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe
O23 - Service: Avira Web Protection (AntiVirWebService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\AVWEBGRD.EXE
O23 - Service: Arc Service (ArcService) - Perfect World Entertainment Inc - C:\Program Files\Perfect World Entertainment\Arc\ArcService.exe
O23 - Service: BitRaider Mini-Support Service (BRSptSvc) - BitRaider, LLC - C:\ProgramData\BitRaider\BRSptSvc.exe
O23 - Service: Dragon Age: Origins - Content Updater (DAUpdaterSvc) - Unknown owner - D:\Nieuwe map (2)\Dragon Age Origins Ultimate Edition\\bin_ship\daupdatersvc.service.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: NVIDIA Network Service (NvNetworkService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetService\NvNetworkService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Origin Client Service - Electronic Arts - C:\Program Files\Origin\OriginClientService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--
End of file - 6477 bytes

M.v.g.
M.D>
01-03-2015, 15:26 door Anoniem
Ik zou een schone herinstallatie zekers overwegen . 154 exemplaren is wel heel veel .veel meuk komt via spelletjes site op de pc terecht . Sterkte
03-03-2015, 01:31 door choi - Bijgewerkt: 03-03-2015, 01:46
@TS

Ik heb geen vreemde dingen kunnen ontdekken in de HJT-scan. Je hebt wel een berg spelletjes staan op je computer maar die lijken voor zover ik het kan inschatten legitiem. De tijd dat HJT een one-stop-solution was voor malware is echter reeds lang voorbij (malware is slimmer geworden) en ik kan je op basis van de scan geen garanties geven dat er geen sprake is van malware.

Een paar laatste tips voor verder troubleshooten:

-Heb je bij het her-installeren van Avira gekozen voor de optie om persoonlijke instellingen verwijderen (dat is als de de-installatie procedure deze optie nog aanbiedt)? Zo nee, dan kunnen eventuele problematische instellingen over worden genomen bij de her-installatie.

-Windows Defender lijkt nog actief te zijn. Verzeker je ervan dat WD ook daadwerkelijk is gedeactiveerd via het services paneel. Indien WD nog op ingeschakeld staat:

Start>Uitvoeren>'services.msc'
Enter
Zoek naar Windows Defender
Rechtsklik op Eigenschappen>Status>selecteer: Stop
Opstart type> selecteer: Uitgeschakeld

--Controleer in het Events/Gebeurtenissen-log van Avira of de handmatige update is gelukt. Zo ja, dan wordt de toegang tot de update-server in ieder geval niet geblokkeerd.

-Een Access Denied foutmelding krijg je vaak als op een of andere manier de machtigingen/ permissions van het programma of onderdelen daarvan in de war zijn geraakt. Controleer het volgende:

Navigeer naar C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop
Zoek naar update.exe
Rechtsklik op Eigenschappen
Onder het Beveiliging tabblad controleer de Machtigingen voor gebruikers

Onder je eigen gebruikersaccount dient in ieder geval Lezen en Lezen & Uitvoeren te zijn aangevinkt.
Onder de eventuele andere accounts z.a de Beheerdersaccount dient alles behalve Speciale machtigingen te zijn aangevinkt.
http://i.imgur.com/HeNEHUs.jpg

Indien de machtigingen afwijken kan je via Bewerken e.e.a aanpassen.*

Ik heb geen tijd gehad om andere executables die mogelijk betrokken zijn bij de update-functie te bekijken maar het kan geen kwaad ook de andere executables in de map controleren.

Let op: instructies zijn op basis van de Windows7 menu structuur maar deze zou niet noemenswaardig af moeten wijken van Vista.

Dit is zo'n beetje alles wat ik op dit moment op afstand kan verzinnen, succes.....

*
Het kan voorkomen dat je helemaal geen eigenaar meer bent van het object (als bijv. je gebruikersaccount niet vermeldt staat). In dat geval neem het volgende artikel door:
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx
03-03-2015, 11:16 door choi
p.s
Heb je in het Windows-logboek gekeken of er fouten zijn gelogd die gerelateerd zijn aan de Avira-update? Je kan een update initiëren en vervolgens in het logboek kijken of er iets geregistreerd is op het tijdstip van de update.
03-03-2015, 11:40 door Anoniem
Ik zou voor Avast free gaan ipv Avira.
03-03-2015, 12:55 door choi
Door Anoniem: Ik zou voor Avast free gaan ipv Avira.

Neem eerst rustig kennis van de vraag van de topic starter en de daaraan hangende discussie en probeer het later nog een keer.
03-03-2015, 13:18 door Anoniem
combofix.
Pakt meeste wel aan.
03-03-2015, 13:57 door choi
Vreemd hoor. Bij het configureren van Avira (onder Windows7) krijg ik menig access denied melding. De enige manier om bijv. de hosts-beveiliging uit te schakelen (Avira blokkeert het updaten van het hosts-bestand) is om de betreffende executable vanuit de Avira map met beheerdersrechten uit te voeren (in dit geval aviraconfig.exe).

Als de eerdere suggesties geen soelaas brachten is het misschien te proberen om update.exe en eventueel updrgui.exe beheerdersrechten te geven. Ik weet niet of het onder Vista op dezelfde manier werkt maar onder Win7 kan ik e.e.a aanpassen via Eigenschappen>Compatibiliteit>Uitvoeren als beheerder aanvinken.

Ik kan van hieruit niet zeggen of in jouw geval de toegang tot bovengenoemde executables wordt geblokkeerd maar het zijn de meest voor de hand liggende processen. Mogelijk is enig experimenteren nodig. Zet alles weer terug naar de originele instellingen als het geen resultaat heeft. Beheerdersrechten toekennen aan processen betekend dat ook malware volledige toegang heeft, het is meer als troubleshooting bedoeld.
03-03-2015, 14:06 door choi
Door Anoniem: combofix.
Pakt meeste wel aan.

Als de TS er hier niet uit komt heb ik hem verwezen naar nucia.eu. Daar zullen ze ongetwijfeld Combofix inzetten als men malware vermoedt. Ik heb helaas geen tijd om de uitgebreide scanlogs van Combofix uit te pluizen en verwijderscripts te schrijven. De hulpverleners op nucia.eu hebben daar trouwens bergen meer ervaring in dan ik.

You should not run ComboFix unless you are specifically asked to by a helper. Also, due to the power of this tool it is strongly advised that you do not attempt to act upon any of the information displayed by ComboFix without supervision from someone who has been properly trained. If you do so, it may lead to problems with the normal functionality of your computer
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix
04-03-2015, 13:59 door Anoniem
Ik ga dit posten zoals ik het stapsgewijs heb uitgevoerd. En per stap vermeld ik het resultaat.
(korte samenvatting staat onder de stippellijn)

Door choi: @TS

-Heb je bij het her-installeren van Avira gekozen voor de optie om persoonlijke instellingen verwijderen (dat is als de de-installatie procedure deze optie nog aanbiedt)? Zo nee, dan kunnen eventuele problematische instellingen over worden genomen bij de her-installatie.

Geen idee. Waarschijnlijk heb ik ervoor gekozen om de persoonlijke instellingen te bewaren.
Ga voor de zekerheid Avira nog een keer verwijderen en installeren.

Tijden het verwijderen heb je niet de keuze om bestaande instellingen te houden.

Na het verwijderen van Avira valt mij op dat ik links onderaan het scherm (bij het klokje, internet, accu etc) de logo heb van Windos defender. Dit betekent neem ik aan dat deze niet was uitgeschakeld terwijl ik dat wel dacht. Heb er op dit moment niks mee gedaan.

Avira opnieuw gedownload van hun website (nieuwste versie was nu van februari. De versie waarmee ik de vorige keer heb geïnstalleerd was dat die van december.)
Tijden de installatie gekozen voor comstum install. Daar gecheckt of alles was aangevinkt.Alle programma onderdelen waren aangevinkt. Vervolgens maar eerst de test versie (van 30 dagen) installeren. (dus niet met de serail nummer die ik in mijn mail heb.)

Kon nu wel updaten.
Vervolgens ben ik gaan kijken naar windows defender. Tenslotte dacht ik dat deze uit staat.
Ik ga naar Start>configuratie scherm> beveiliging>Windows defender
Krijg ik de volgende de melding:
“Windwos defender is uitgeschakeld......”
Toch zie ik het icoontje links onder in het beeld staan.
Als ik met de rechtermuisknop op het icoontje (van windows defender) druk, krijg ik ook die melding vervolg druk ik op sluiten.
Het icoontje van windows defender is nu weg. (Denk dat hij uit staat maar twijfel er nu wel aan)

Computer opnieuw opgestart. Kan nu nog steeds updaten.

(in Aira) naar help>license management gegaan. Daar mijn licentie ingevuld. De Licentie gegevens zijn vervolgen geupdate. En kreeg daarna een melding dat web protection niet goed werkte. Deze via fixproblems laten oplossen. Kan nog steeds updaten.

Computer weer opnieuw opgestart.

Kan nu gewoon updaten zonder fout meldingen.

Ik denk dus dat er ergens een fout zit in het bestand dat ik in december heb gedownload in combinatie met mijn laptop en de up date die tussen 15 en 21 februari is uitgegeven (deze laptop word weinig gebuikt dus de update kan ook nog van eerder zijn geweest) Aangezien de andere pc's het wel goed doen. (kan ook iets anders zijn maar dit is wat ik denk wat het was)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samenvatting:

Avira verwijder en opnieuw geinstalleerd. Kan nu weer gewoon updaten.

Positieve bijverschijnselen: De computer staart weer veel sneller op (geen 70 seconden meer.)

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Choi bedankt voor al je hulp.

Van mij mag hier een slotje op. (hoe het nu met windows defender zit vind ik op dit moment niet zo belangrijk)

M.v.g.
M.D.
04-03-2015, 19:55 door choi
Uitstekend. Belangrijk is dat het weer naar behoren werkt. Ik had graag de exacte oorzaak willen achterhalen aangezien ik toevallig van plan was Avira op een oude pc te installeren waarna ik ook geconfronteerd werd met access denied meldingen. Op het Avira forum wordt daar regelmatig melding van gemaakt maar zonder verder inzicht te geven in de oorzaak van het probleem.
05-03-2015, 02:26 door Eric-Jan H te D
Wel voorlopig even blijven checken of de updates binnen blijven lopen.
05-03-2015, 02:26 door Eric-Jan H te D
Wel voorlopig even blijven checken of de updates binnen blijven lopen.
05-03-2015, 14:20 door Anoniem
@ choi
Jij gaf aan hem te willen gaan installeren op een oude computer, Wanneer ik tijd heb zal ik de rest van je stappen nog door lopen Misschien dat ik nog iets tegen komt waar jij wat aan hebt.
Hieronder zet ik een nieuw hijackthis. Misschien dat er nog iets is veranderd ten opzichte van de vorige keer.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 14:19:28, on 5-3-2015
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16502)


Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Annet\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: ArcPluginIEBHO - {84BFE29A-8139-402a-B2A4-C23AE9E1A75F} - C:\Program Files\Perfect World Entertainment\Arc\Plugins\ArcPluginIE.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [] C:\Program Files\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O9 - Extra button: Toon of verberg HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {1ABA5FAC-1417-422B-BA82-45C35E2C908B} (20-20 3D Viewer for IKEA) - http://kitchenplanner.ikea.com/NL/Core/Player/2020PlayerAX_IKEA_Win32.cab
O16 - DPF: {73ECB3AA-4717-450C-A2AB-D00DAD9EE203} (GMNRev Class) - http://h20614.www2.hp.com/ediags/gmd/Install/Cab/hpdetect1263.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Avira Mail Protection (AntiVirMailService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avmailc.exe
O23 - Service: Avira Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe
O23 - Service: Avira Real-Time Protection (AntiVirService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe
O23 - Service: Avira Web Protection (AntiVirWebService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\AVWEBGRD.EXE
O23 - Service: Arc Service (ArcService) - Perfect World Entertainment Inc - C:\Program Files\Perfect World Entertainment\Arc\ArcService.exe
O23 - Service: BitRaider Mini-Support Service (BRSptSvc) - BitRaider, LLC - C:\ProgramData\BitRaider\BRSptSvc.exe
O23 - Service: Dragon Age: Origins - Content Updater (DAUpdaterSvc) - Unknown owner - D:\Nieuwe map (2)\Dragon Age Origins Ultimate Edition\\bin_ship\daupdatersvc.service.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: NVIDIA Network Service (NvNetworkService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetService\NvNetworkService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Origin Client Service - Electronic Arts - C:\Program Files\Origin\OriginClientService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--
End of file - 6170 bytes
05-03-2015, 14:50 door Anoniem
@ choi

Door choi: @TS

-Windows Defender lijkt nog actief te zijn. Verzeker je ervan dat WD ook daadwerkelijk is gedeactiveerd via het services paneel. Indien WD nog op ingeschakeld staat:

Start>Uitvoeren>'services.msc'
Enter
Zoek naar Windows Defender
Rechtsklik op Eigenschappen>Status>selecteer: Stop
Opstart type> selecteer: Uitgeschakeld

In services staat dat de service van windows defender automatisch word opgestart.
Dus misschien was het een conflict tussen windows defender en Avira. (dit kan ook verklaren waarom het icoontje van Windows defender te voorschijn komt toen ik Avira verwijderde.)
Ik heb zo laten staan.

-Controleer in het Events/Gebeurtenissen-log van Avira of de handmatige update is gelukt. Zo ja, dan wordt de toegang tot de update-server in ieder geval niet geblokkeerd.

Dat wil ik nog wel doen. Zal je me kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen?

-Een Access Denied foutmelding krijg je vaak als op een of andere manier de machtigingen/ permissions van het programma of onderdelen daarvan in de war zijn geraakt. Controleer het volgende:

Ik had via de scheduler (in Avira) een taak staan om elke 2 uur te updaten. Deze zie ik nu niet meer staan. Misschien doordat daar ook die taak stond er een conflict ontstond omdat hij meerdere update sessies tegelijk probeerde. (ik geef altijd bij deze pc aan dat hij het gelijk moet doen als de tijd is verstreken)

Voor Avira controle centrum (via het icoontje rechts onderin (bij het klokje, accu etc) hoefde ik geen toestemming te geven en nu moet de admin account toestemming geven.
Voor de snelkoppeling via het buroblad is er niks veranderd. Dit kan komen omdat ik zowel van het bestand update (in de Avira map) als de snelkoppeling op het buroblad had aangepast om altijd te starten met admin rechten.

Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Als ik nog iets voor je kan uitzoeken en ik heb de tijd wil ik dat wel doen.

De update lijkt het nog steeds goed te doen. Hij heeft alleen nog geen nieuwe files geïnstalleerd. (Deze zijn er misschien ook wel niet.hij controleert wel of er update's zijn)
m.v.g.
M.D.
05-03-2015, 17:58 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 14:50 uur:
In services staat dat de service van windows defender automatisch word opgestart.
Dat klopt.
Ook al is Windows Defender (Vista) uitgeschakeld, de service blijft ingesteld staan op Opstarttype Automatisch.
Niettemin is de Status van de service dan Gestopt.
Ik weet niet waarom dat op die manier zo geregeld is.
28-02-2016, 10:28 door Anoniem
ik vint persoonlijk 360 total securty perfect
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.