Sociale netwerksite Pinterest gaat de website persoonlijker maken, zodat de 70 miljoen gebruikers meer 'pins' te zien krijgen die ze interessant vinden, maar dat heeft wel gevolgen voor de privacy. Bij het bepalen van de persoonlijke interesses wordt namelijk het surfgedrag van de gebruiker gebruikt. Het gaat dan om websites die gebruikers zelf hebben 'gepint'.
Pinterest is vergelijkbaar met een prikbord waar gebruikers allerlei interesses, evenementen en hobby's kunnen delen, door afbeeldingen en websites te 'pinnen' op hun eigen prikbord.
Do Not Track
"We vinden het spannend om iedereen een meer gepersonaliseerde ervaring te geven, maar we begrijpen het ook als je geen interesse hebt! We ondersteunen Do Not Track en je kunt je accountinstellingen elk moment wijzigen", aldus software engineer Ke Chen in een blogposting.
Via Do Not Track kunnen internetgebruikers aan websites laten weten dat ze niet op internet gevolgd willen worden. Het is vervolgens aan de website om hier gehoor aan te geven, aangezien de maatregel niet technisch wordt afgedwongen. Eerder liet ook Twitter al weten dat het Do Not Track ondersteunde.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.