image

ACM waarschuwt voor webwinkel CombiWebshop

dinsdag 3 maart 2015, 12:19 door Redactie, 10 reacties

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een waarschuwing afgegeven voor de webwinkel Combiwebshop.nl. Op grond van tientallen meldingen die bij de ACM via het loket ConsuWijzer binnenkwamen en eigen onderzoek zegt de toezichthouder een redelijk vermoeden te hebben dat CombiWebshop bestelde producten niet levert en daarmee de regels van het consumentenrecht overtreedt.

CombiWebshop verkoopt elektronische producten, zoals televisies, foto- en filmapparatuur en mobiele telefoons. Uit de meldingen van consumenten blijkt na de aanschaf van goederen er niet wordt geleverd. Het gaat daarbij vaak om aankopen van honderden euro’s. De webwinkel heeft onlangs laten weten in financiële problemen te verkeren en daardoor niet in staat te zijn de bestelde producten te leveren.

De ACM merkt op dat het bedrijf consumenten ook niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontbinding van de aankoop hun geld kan terugbetalen. De webwinkel is echter nog steeds online en er wordt op de website geen melding gemaakt van de leverings- en betalingsproblemen van de webwinkel. De webwinkel is verder telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. Om te voorkomen dat meer consumenten worden gedupeerd waarschuwt de ACM nu voor deze webwinkel.

De toezichthouder houdt zich onder andere bezig met het optreden tegen webwinkels die consumenten onjuist informeren of bij ontbinding het aankoopbedrag niet of niet tijdig terugbetalen. Het komt echter niet vaak voor dat de ACM voor een specifieke webwinkel waarschuwt. Vorig jaar gebeurde dit bij de webwinkel Bellio.nl. Security.NL wilde de uitbater van CombiWebshop om een reactie vragen, maar die bleek niet bereikbaar te zijn.

Reacties (10)
03-03-2015, 13:25 door Anoniem
Kijk, en hier is een takedown nu wel een zinvolle actie.
Bedrijf leverd niet,
financiele problemen,
toch open blijven
niet reageren op officiele instanties.

Dat is willens en wetens je verstoppen en de boel belazeren.
Die moetje offline kunnen nemen ten bescherming van de CONSUMENT (en niet de producent)
en dan mag de producent gaan aantonen dat deze zich wel wil zal gedragen.
03-03-2015, 15:09 door svenvandewege
Ik heb 2 jaar geleden een externe hardeschijf gekocht bij www.marktkraamkoopjes.nl. Had hun gevonden via beslist.nl (leek dus wel betrouwbaar).

Na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik om de paar dagen emails met teksten als:

Uw product wordt geassembleerd en wordt zo spoedig mogelijk verzonden.

of

Door problemen met onze verkoop afdeling heeft het leveren van uw product vertraging opgelopen.

Allemaal mailtjes om tijd te rekken en mij toch het gevoel te geven dat men hard aan het werk was om mij te informeren. Iets wat ik altijd wel waardeer van bedrijven.

Einfin, na 2 weken nog niets te hebben gekregen, heb ik bij beslist.nl gelezen dat er veel mee rmensen hun producten niet gekregen hadden. Sommige zelfs voor duizenden euros. We hebben toen met een aantal mensen een flinke dreig email gestuurd aan de betreffende webwinkel en wij hebben in iedergeval ons geld terug gehad. Of dit voor iedereen geld weet ik natuurlijk niet.

Het mooie van het verhaal was ook dat de betreffende webshop eigenaar (oplichter) beweerde dat door de slechte publiciteit die wij als gedupeerde klanten maakte op internet, het voor hem onmogelijk was om zijn webshop open te houden en hij daardoor niet aan zijn leverings verplichtingen kon voldoen.

Voor mij liep het dus goed af, maar het had net zo makkelijk andersom kunnen zijn.

Lees hieer maar eens: https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=10673
03-03-2015, 15:28 door Vandy - Bijgewerkt: 03-03-2015, 15:29
Door svenvandewege: Ik heb 2 jaar geleden een externe hardeschijf gekocht bij www.marktkraamkoopjes.nl. Had hun gevonden via beslist.nl (leek dus wel betrouwbaar).

Na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik om de paar dagen emails met teksten als:

Uw product wordt geassembleerd en wordt zo spoedig mogelijk verzonden.

of

Door problemen met onze verkoop afdeling heeft het leveren van uw product vertraging opgelopen.

Allemaal mailtjes om tijd te rekken en mij toch het gevoel te geven dat men hard aan het werk was om mij te informeren. Iets wat ik altijd wel waardeer van bedrijven.

Einfin, na 2 weken nog niets te hebben gekregen, heb ik bij beslist.nl gelezen dat er veel mee rmensen hun producten niet gekregen hadden. Sommige zelfs voor duizenden euros. We hebben toen met een aantal mensen een flinke dreig email gestuurd aan de betreffende webwinkel en wij hebben in iedergeval ons geld terug gehad. Of dit voor iedereen geld weet ik natuurlijk niet.

Het mooie van het verhaal was ook dat de betreffende webshop eigenaar (oplichter) beweerde dat door de slechte publiciteit die wij als gedupeerde klanten maakte op internet, het voor hem onmogelijk was om zijn webshop open te houden en hij daardoor niet aan zijn leverings verplichtingen kon voldoen.

Voor mij liep het dus goed af, maar het had net zo makkelijk andersom kunnen zijn.

Lees hieer maar eens: https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=10673
Weet je wat nu heel bijzonder is? Ik kijk op jouw link naar het opgelicht-forum, zie op pagina 5 in een bericht van 1 mei 2014 van pvalk vermeld staan "Goededoelenveilingen.com", en verdomd als het niet waar is, waar is combiwebshop.nl een handelsnaam van? Juist, van Goede doelen Veilingen B.V. (zie deze pagina: http://combiwebshop.nl/index.php?dispatch=pages.view&page_id=1). Het gaat hier dus om dezelfde oplichters! (of het is wel een heel grote toevalligheid)
03-03-2015, 16:10 door svenvandewege
@vandy: Inderdaad heel toevallig. Het is mij bekend dat Joto (of jotoid ltd) achter marktkraamkoopjes.nl en goededoelenveiling.com zaten. Dus die gasten zijn nogsteeds bezig. Ik hoop dat de acm meer doet dat alleen waarschuwen. Misschien kan de redactie van security.nl hun hier op wijzen. Misschien hebben ze daar een contact persoon bij de acm.
03-03-2015, 18:59 door Anoniem
Door svenvandewege:
Het mooie van het verhaal was ook dat de betreffende webshop eigenaar (oplichter) beweerde dat door de slechte publiciteit die wij als gedupeerde klanten maakte op internet, het voor hem onmogelijk was om zijn webshop open te houden en hij daardoor niet aan zijn leverings verplichtingen kon voldoen.

Maar dat is toch juist hardstikke mooi met die sterk verbeterde connectiviteit van tegenwoordig?
Oplichters kunnen we met zijn allen zwart maken en dan gaan ze failliet!
Een enorme winst. Vroeger moest je afwachten tot er door allerlei officiele instanties iets tegen gedaan werd, en dat
wordt bij oplichting meestal niet of pas veel te laat gedaan. Nu volstaan een paar meldinkjes om dergelijke kwaadwillende
sujetten de nek om te draaien. Prima.
04-03-2015, 11:18 door Anoniem
De website is al offline :)
04-03-2015, 22:28 door Anoniem
Rare is dat ik eind december 2014 bij hun een samsung TV besteld heb en deze is gewoon geleverd, geen probleem.
Dus ik een vriendin getipt over hun en die heeft ook één besteld en nu leveren ze niet! vind het vreselijk lullig.
Iemand tips over hoe je je geld terug kunt krijgen?
05-03-2015, 14:32 door Anoniem
11 feb 2015 Playmobil besteld voor mijn zoontje die 8 jaar werd.( 80 euro)
Op zijn verjaardag!! 2 weken later nog niets ontvangen.
Gemaild, maar inderdaad standaard mailtjes van sorry en is vertraagd bla bla bla en word binnekort verzonden
Dus niet!!!
je snapt dat mijn zoontje die dus geen cadeautje had op zijn verjaardag dit nooit meer vergeet.

Nogmaals gemaild dat ik nu geld terug wil.
Nog steeds niets gekregen helaas.....
10-04-2015, 09:38 door Dani_chirino
Doordat wij een doorstart gaan maken willen wij alle gedupeerden het bedrag terugbetalen. Dit kost ons veel tijd en moeite. Door het tegenwerken en klagen van meerdere klanten, lopen wij extreem achter op de terug betaling.
Helaas gaan wij deze klanten ook niet meer verder helpen.
Ook wil ik benadrukken dat het adres op de Piet Heynlaan 38 in Woudenberg mijn woonadres is. Dus niet het adres van de webshop. Ik voel mij bedreigd als hier constant mensen langs komen. Dit heeft geen zin, wij zijn druk bezig met proberen uw geld terug te storten.
Alvast bedankt voor uw geduld.

D.Chirino
31-05-2015, 18:00 door Anoniem
Ik ben ook een gedupeerde van mevrouw Dani Chirino met haar combi webshop.
Ik heb een TV besteld van 500 euro en binnen de wettelijke termijn geannuleerd. De TV is nooit verstuurd en het geld nooit terug gestort..
Later ontvang ik een email. Er in staat dat als ik op de email reageer dat ik dan mijn geld na een half jaar eventueel terug kan krijgen.
Ik wilde niet na een half jaar mijn geld terug maar direct! Dus ik heb niet gereageerd.
Nu blijkt dat alleen de mensen die hebben gereageerd volgens mevrouw Dani Chirino hun geld terug krijgen.
Ik snap niet waarom deze mevrouw nog vrij rond loopt en nog een keer hetzelfde mag doen. Ik heb een incasso bureau er op af gestuurd en aangifte gedaan bij de politie maar oplichters in Nederland met een B.V. hebben vrij spel. Gewoon telefoon niet opnemen en niet reageren op emails. Op het moment dat ik de TV kocht waren er al veel gedupeerden en na mij kwamen er nog meer bij. Er is dus opzet en bedrog in het spel.
Het incassobedrijf zegt dat ik het dossier ter dagvaarding kan aanbieden. Dat kost mij 500 euro wat combiwebshop moet betalen samen met de 500 euro die ik nog krijg. Als dat niet lukt ben ik dat geld ook kwijt. Gezien hun website offline is zie ik niet in hoe ze aan geld komen dus ik pas. Wanneer ik er achter kom wat dat nieuwe bedrijf is wat ze opstart ga ik het toch proberen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.