image

Virusscanner Panda beschouwde zichzelf als malware

donderdag 12 maart 2015, 10:12 door Redactie, 4 reacties

Een foute update zorgde er gisteren voor dat de virusscanner van anti-virusleverancier Panda Security zichzelf als malware beschouwde, wat voor problemen bij gebruikers zorgde. Zo klaagden sommige gebruikers op het supportforum over niet werkende pc's, niet kunnen inloggen en verdwenen bestanden.

Het probleem werd veroorzaakt doordat Panda Cloud Office Protection en Retail 2015 verschillende bestanden van zichzelf in quarantaine plaatste. Gisterenavond werd er automatisch onder gebruikers een oplossing uitgerold om het probleem te verhelpen. "In sommige omgevingen kan het probleem blijven bestaan", aldus de anti-virusleverancier. Die bracht daarom vannacht een tool uit zodat gebruikers het probleem handmatig kunnen verhelpen. Hiervoor moeten wel verschillende stappen worden gevolgd, zoals blijkt uit de bijbehorende instructies.

Reacties (4)
12-03-2015, 14:44 door Anoniem
Virusscanner met psychische problemen :D
12-03-2015, 15:15 door Anoniem
Niet alleen van zichzelf, ook van Windows en andere programma's.
12-03-2015, 15:22 door Anoniem
Ik vraag me af of je als consument/bedrijf hier een schade claim voor kan indienen, want dit is toch wel een grote blammage voor de makers van deze scanner.
12-03-2015, 16:54 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 12-03-2015, 16:54
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.