Aanvallers zijn erin geslaagd om toegang tot tienduizenden frequent flyer-accounts van British Airways te krijgen en allerlei bonuspunten te stelen doordat gebruikers hun wachtwoord voor de dienst ook voor één of meer andere websites hadden gebruikt, zo stelt de Britse vliegmaatschappij.
In een e-mail aan getroffen klanten meldt British Airways dat het "ongeautoriseerde activiteiten" met betrekking tot het "Executive Club-account" van de gebruiker heeft ontdekt. Het gaat om een automatische aanval waarbij er met op andere plekken gestolen inloggegevens werd geprobeerd in te inloggen. The Guardian meldt dat het om tienduizenden getroffen gebruikers gaat. Om gebruikers te beschermen is besloten om alle accounts af te sluiten en het wachtwoord te wijzigen. Voordat gebruikers opnieuw kunnen inloggen moeten ze eerst een nieuw wachtwoord aanmaken.
Op Reddit en Twitter zijn allerlei boze berichten van klanten die laten weten dat hun Avois-punten allemaal zijn gestolen, voorheen bekend als Airmiles. Het is een beloningsprogramma waarbij consumenten bij het winkelen allerlei bonuspunten kunnen verdienen die vervolgens voor reizen zijn te gebruiken. Volgens British Airways zou er geen persoonlijke informatie zijn buitgemaakt en is het druk bezig om de situatie op te lossen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.