image

Supermarkt lekt 900.000 euro aan waardebonnen via e-mail

maandag 1 juni 2015, 15:27 door Redactie, 0 reacties

De Australische supermarktketen Woolworths heeft voor meer dan 900.000 euro aan waardebonnen geannuleerd nadat het per ongeluk een database met klantgegevens via e-mail had verstuurd. De e-mail bevatte een spreadsheet met klantgegevens zoals namen en e-mailadressen, alsmede een downloadlink naar een kleine 8000 waardebonnen ter waarde van 1,3 miljoen Australische dollars, wat omgerekend 907.000 euro is.

Het incident werd zaterdagochtend ontdekt, nadat klanten bij Groupon allerlei waardebonnen voor de supermarkteten konden kopen. Na aanschaf van de kortingsbonnen kregen gebruikers een melding dat ze een PDF-bestand met de waardebon zouden ontvangen. Als bijlage was echter de spreadsheet toegevoegd, die naar meer dan duizend mensen was gestuurd. Sommige van de ontvangers gingen vervolgens met de codes in het bestand aan de haal.

Het ging hierbij ook om waardebonnen die door andere klanten waren gekocht. Zo vertelt één klant van de supermarkt tegenover de Sydney Morning Herald hoe anderen zijn waardebonnen gebruikten. Na ontdekking van het incident besloot Woolworths alle waardebonnen te annuleren, zo meldt de Sydney Morning Herald.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.