Criminelen blijven e-mails versturen die van Ziggo afkomstig lijken en ontvangers proberen over te halen om een zogenaamd openstaand bedrag te betalen. Dit jaar werden er door internetgebruikers 33 verschillende frauduleuze e-mails bij Ziggo gemeld, waarvan 9 exemplaren in juli rondgingen. De meeste berichten gaan over een "betaal herinnering" en stellen dat de ontvanger zijn factuur nog niet heeft betaald.
Om het openstaande bedrag te betalen wordt er gevraagd dit via Paysafe-card te doen. Paysafe een manier om online betalingen te verrichten, waarbij gebruikers contant geld voor een Paysafe-code kunnen inwisselen. "Paysafecard verzorgt tegenwoordig, sinds invoering van het online factuur systeem, de betalingen voor Ziggo. U kunt op deze manier eenvoudig m.b.v. een Paysafecard betaaltegoed uw openstaande factuur betalen", aldus de e-mail.
Daarvoor wordt eerst naar de webwinkel van het Kruidvat gelinkt, waar een online Paysafe-card van 100 euro kan worden gekocht. Vervolgens wijst de tweede link in de e-mail naar een webpagina waar de code van de Paysafe-card is in te vullen. Naar aanleiding van de meest recente e-mail laat Ziggo via Twitter weten dat er "verschillende Phishing e-mails" rondgaan. Om klanten hiervoor te waarschuwen heeft de telecomaanbieder een speciale pagina met voorbeelden online gezet.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.