Een Belgische man is het slachtoffer van een nep-Microsoftmedewerker geworden die hem telefonisch bij computerproblemen wilde helpen, maar in werkelijkheid duizend euro van zijn rekening haalde. De Belg werd gebeld door een Engelssprekende man die zich voordeed als Mike van Microsoft.
De computer zou door problemen traag zijn geworden en Mike kon dit oplossen. Hiervoor moest 16 euro worden betaald en Mike vroeg de Belgische man om meteen te betalen. "Dus nam ik mijn digipass erbij, maar betalen lukte moeilijker dan gewoonlijk. Ik moest een paar pogingen doen.", zo laat de Belg tegenover Het Belang van Limburg weten.
In de tussentijd werd hij door betalingsverwerker Atos benaderd dat hij met internetbankieren moest stoppen, omdat er grote bedragen van zijn rekening werden gehaald. Hoewel zijn bankkaart werd geblokkeerd wist Mike toch nog bijna duizend euro af te boeken. De Belgische man houdt de bank dan ook verantwoordelijk en stelt dat hij recht op een vergoeding van de schade heeft.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.