Op een website van de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Affairs zijn honderden klachten van consumenten te vinden over betaalde anti-virussoftware en de helpdesk van anti-virusbedrijven. De klachten zijn vooral gericht tegen anti-virusgiganten Symantec en McAfee.
Dat meldt de Democrat Gazette. Consumenten klagen voornamelijk over het automatisch verlengen van abonnementen, het niet detecteren van malware en de technische helpdesk. Eén gebruiker vertelt over een incident waarbij de helpdesk hem 155 dollar in rekening wilde brengen voordat de anti-virussoftware kon worden geïnstalleerd, terwijl een ander stelt dat er 300 dollar door een helpdeskmedewerker werd gevraagd om een virus te verwijderen.
Weer een andere gebruiker laat weten dat hij 249 dollar moest betalen voor een programma om aanwezige problemen op te lossen, zodat de anti-virussoftware vervolgens kon worden geïnstalleerd. Zoals de Democrat Gazette ook opmerkt kan niet worden bepaald of de verhalen allemaal waar zijn, maar Symantec is in het verleden al eens wegens het verlengen van abonnementen aangeklaagd en wegens het aanbieden van 'misleidende upgrades' op de vingers getikt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.