image

"Kopieerbeveiliging games binnenkort niet meer te kraken"

woensdag 6 januari 2016, 14:33 door Redactie, 20 reacties

De kopieerbeveiliging van games is binnenkort niet meer te kraken, zo stelt een groep softwarepiraten die zich juist met het kraken van kopieerbeveiligingen bezighoudt. De afgelopen maanden zijn verschillende games uitgekomen, waaronder FIFA 16 en Just Cause 3, die nog altijd niet zijn gekraakt.

De spellen gebruiken de Denuvo-kopieerbeveiliging. Een eerdere versie van deze kopieerbeveiliging wist de Chinese kraakgroep 3DM uiteindelijk wel te kraken, maar de nieuwste versie is nog altijd een obstakel. Toch verwacht de groep dat ook deze beveiliging uiteindelijk wel wordt gekraakt, maar is het somber over de toekomst. "Als de huidige encryptie-ontwikkelingen zich doorzetten, zal het binnen 2 jaar niet meer mogelijk zijn om gratis computergames te spelen", aldus 'Bird Sister', oprichter van het 3DM-forum, in een bericht op microbloggingdienst Weibo.

Het bericht werd vervolgens ook via het forum van de groep verspreid. Website TorrentFreak berichtte over de blogposting. De website stelt dat Denuvo lastig is te kraken, maar twee jaar in termen van technologie erg lang is en er in die tijd veel kan gebeuren. Daarnaast zijn er weinig spellen die van Denuvo gebruikmaken, omdat het naar verluidt erg prijzig is. Op Reddit vragen sommige mensen zich af of de groep niet door de ontwikkelaars van Just Cause 3 is betaald om de game niet te kraken.

Reacties (20)
06-01-2016, 14:34 door Anoniem
hahahaha
06-01-2016, 16:01 door Anoniem
Of je wacht gewoon een jaar en de meeste spellen zijn dan 10 euro of minder op Steam/Humble Bundle. Geen enkele reden meer om die spellen illegaal te downloaden, naast alle virus risico's die je erbij krijgt.
06-01-2016, 16:01 door Anoniem
[sarcasme]
Misschien kunnen de wereld in brengen dat er terroristen en pedo's gebruik maken van deze beveiligingen? Dan zit er met het huidige klimaat binnen de kortste keren een overheids achterdeur in waardoor we toch weer deze spelletjes gratis kunnen spelen
[/sarcasme]
06-01-2016, 16:01 door Anoniem
Afgelopen..

Zou de groep die tegen encryptie is en/of voor achterdeurtjes daarin is, nu exponentieel gaan groeien?
06-01-2016, 16:26 door Anoniem
Je kan hele bergen redenen opschrijven waarom deze stelling onzin is maar tot nu toe is het beste antwoord toch wel: hahahaha.
06-01-2016, 17:17 door Anoniem
Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld. De (thuis)computer in zijn huidige vorm met lokaal geinstalleerde programma's heeft zijn langste tijd gehad.

Terug/vooruit naar de thin clients.
06-01-2016, 18:03 door Briolet - Bijgewerkt: 06-01-2016, 18:05
Door Anoniem: Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld.

In spitsuren heb je een probleem bij on-line werken. Een kennis had 2e kerstdag een film besteld bij de bios voor on-line kijken. Normaal geen probleem, maar 2e kerstdag had je alleen hakkelend beeld. Geef mij maar de ouderwetse gegevensdrager in eigen beheer.

Edit: Even de reacties voor zijn: Bij video/cd was de kans natuurlijk groot dat alles al verhuurd was op zo'n piekdag.
06-01-2016, 18:05 door Anoniem
In het verleden zijn er diverse beveiligingen geweest zoals Starforce, SecuRom e.d. die toen ook moeilijkheden gaven om te kraken. Denuvo zal ook haar tijd nemen, maar zal ook op den duur ook gekraakt worden, maar zeker niet door 3DM.
06-01-2016, 18:33 door Anoniem
Online gamen is niks aan. Ik speel liever zelf tegen de computer of tegen een echte tegenstander die naast me zit.
Dan kun je nog eens een echte schouderduw uitdelen. (tijdens het spelen van Sensible Soccer of Kick Off II)
Hoe zit het trouwens met reactietijden? Kun je eigenlijk wel fatsoenlijk online gamen vanuit Nederland tegen iemand in bv. China? Ik kan me niet voorstellen dat dat zonder enige vertraging mogelijk is als de signalen door duizenden kilometers kabel moeten. Schaken zal geen probleem zijn..
06-01-2016, 18:56 door Anoniem
Dit soort praatjes hoorde je ook met de StarFroce DRM jaren geleden die ook onkraakbaar was, en het een hele lange tijd duurde voordat deze viel. Of zoals die keer met Half Life 2 de DRM ook een bitch was en een verkapte rips kwamen en hier door Steam zijn beveiliging hard gekraakt werd. Zoals altijd een kwestie van tijd voor het valt, alles wat een mens bedenkt en maakt is te kraken en heeft zijn fouten.
06-01-2016, 19:11 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: [sarcasme]
Misschien kunnen de wereld in brengen dat er terroristen en pedo's gebruik maken van deze beveiligingen? Dan zit er met het huidige klimaat binnen de kortste keren een overheids achterdeur in waardoor we toch weer deze spelletjes gratis kunnen spelen
[/sarcasme]

[sarcasme]
DarkNet wordt DenuvoNet. Dus als gegoede burgers moeten we onze overheden helpen door het snel te kraken.
[/sarcasme]
06-01-2016, 19:25 door Anoniem
Door Anoniem: Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld. De (thuis)computer in zijn huidige vorm met lokaal geinstalleerde programma's heeft zijn langste tijd gehad.

Terug/vooruit naar de thin clients.

Eh...nee. Wat dacht je van textures en andere grote bestanden? Games worden daarintegen alleen maar groter. Het enige verschil is nu dat je een authenticatie moet hebben. i.e Steam login.
06-01-2016, 19:36 door Anoniem
Door Briolet:
Door Anoniem: Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld.

In spitsuren heb je een probleem bij on-line werken. Een kennis had 2e kerstdag een film besteld bij de bios voor on-line kijken. Normaal geen probleem, maar 2e kerstdag had je alleen hakkelend beeld. Geef mij maar de ouderwetse gegevensdrager in eigen beheer.

Edit: Even de reacties voor zijn: Bij video/cd was de kans natuurlijk groot dat alles al verhuurd was op zo'n piekdag.

De werkelijk ouderwetse en beste manier van film kijken doe je in de bioscoop en die zullen in de meeste gevallen gewoon open zijn geweest met 2e kerstdag.
06-01-2016, 20:40 door Anoniem
Door Anoniem: Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld. De (thuis)computer in zijn huidige vorm met lokaal geinstalleerde programma's heeft zijn langste tijd gehad.

Terug/vooruit naar de thin clients.

Denk het niet, thin clients missen, met name, de grafische rekenkracht om de competitie met moderne spellen die wel de beschikking over 2000 shaders hebben aan te gaan.
07-01-2016, 09:16 door Anoniem
Dit is al jaren het geval met muziek productie software. Sinds H2O/AiR de handdoek in de ring heeft gegooid, omdat het kraken van de huidige beveiliging gewoon te veel werk is, zijn er geen releases meer geweest van o.a. Cubase en Reason.
07-01-2016, 12:39 door Anoniem
Door Anoniem: Dit is al jaren het geval met muziek productie software. Sinds H2O/AiR de handdoek in de ring heeft gegooid, omdat het kraken van de huidige beveiliging gewoon te veel werk is, zijn er geen releases meer geweest van o.a. Cubase en Reason.

Dat is waar. Maar de prijs van een Cubase of Reason licentie geeft de producent de ruimte om voor een hardware matige beveiliging (dongel) te kiezen. Het schrijven van een softwarematige vervanging hiervoor (emulator) kost inderdaad veel tijd.

De prijs van een game ligt veel lager en dus is daar geen ruimte voor, en dus zal dat ook niet op die manier gebeuren.
07-01-2016, 19:55 door Anoniem
Door Anoniem: Online gamen is niks aan. Ik speel liever zelf tegen de computer of tegen een echte tegenstander die naast me zit.
Dan kun je nog eens een echte schouderduw uitdelen. (tijdens het spelen van Sensible Soccer of Kick Off II)
Hoe zit het trouwens met reactietijden? Kun je eigenlijk wel fatsoenlijk online gamen vanuit Nederland tegen iemand in bv. China? Ik kan me niet voorstellen dat dat zonder enige vertraging mogelijk is als de signalen door duizenden kilometers kabel moeten. Schaken zal geen probleem zijn..

Deze man/vrouw is duidelijk niet thuis in de online-multiplayer wereld.
08-01-2016, 08:47 door Anoniem
Door Anoniem: Reden: Games worden alleen nog maar online gespeeld. De (thuis)computer in zijn huidige vorm met lokaal geinstalleerde programma's heeft zijn langste tijd gehad.

Terug/vooruit naar de thin clients.

Zeker sysadmin? Een groep waar dat soort meningen van vandaan komt...

Ik wordt een beetje moe van de repeterende doodverklaring van pc, single player, local storage etc. etc.
het is ondanks de talloze voorspellingen nog steeds niet gebeurt, en het gaat ook niet gebeuren.

Ik Wil geen thin client waar ik voor alles afhankelijk ben voor de fatsoelijke dienstverlening van tig partijen, isp, hoster, software bedrijf etc etc etc. en dan moet ik er ook nog van uitgaan dat ze niet onderweg of bij de service meekijken.
Ik wil gewoon een eigen computer met capabilities die ik zelf bepaal, voor een prijs die ik dat waard vind, met updates en upgrades die ik zelf wel of niet installeer, zonder always on Internet of een provider die zonder inspraak services termineert als hem dat goed uitkomt of een eula die ergens op pagina 89 de cloud/dienst/content/storage provider allerlei rechten geeft op mijn content waar ik voor ieder dingetje moet vechten met customer service / engineer / helpdesk die meestal gevuld zijn met mensen met weinig kennis en nog minder interesse om daadwerkelijk te helpen.

Zijn er mensen die blij zijn met saas ed. Yep. Massa's. Maar kap nou eens met dit soort generaliserende uitspraken. Ik speel 1 online spel. Dat neemt ongeveer 20% van mijn game tijd. Niet meer omdat ik ook wel eens gewoon ff lekker met alleen mezelf rekening wil houden en soms geen teamspeak gesnater aan mijn hoofd wil of gewoon een types spel speel dat beter is als singleplayer (of zonder griefers), of omdat ik op een rare tijd speel als mn vrienden niet online zijn of.... Kijk ik om me heen naar andere gamers die ik ken zie ik meer mensen die er zo over denken dan niet.

Ik kan nog even doorgaan maar 't is wel genoeg zo.
10-01-2016, 07:43 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Online gamen is niks aan. Ik speel liever zelf tegen de computer of tegen een echte tegenstander die naast me zit.
Dan kun je nog eens een echte schouderduw uitdelen. (tijdens het spelen van Sensible Soccer of Kick Off II)
Hoe zit het trouwens met reactietijden? Kun je eigenlijk wel fatsoenlijk online gamen vanuit Nederland tegen iemand in bv. China? Ik kan me niet voorstellen dat dat zonder enige vertraging mogelijk is als de signalen door duizenden kilometers kabel moeten. Schaken zal geen probleem zijn..

Deze man/vrouw is duidelijk niet thuis in de online-multiplayer wereld.

Gelukkig niet. Maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord.
04-11-2016, 17:17 door Anoniem
Door Anoniem: Of je wacht gewoon een jaar en de meeste spellen zijn dan 10 euro of minder op Steam/Humble Bundle. Geen enkele reden meer om die spellen illegaal te downloaden, naast alle virus risico's die je erbij krijgt.

Je hebt helemaal gelijk FIFA 17 is in 2018 nog lekker recent....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.