Door PietdeVries:Want niemand wist natuurlijk dat je bij een bank was geweest op vrijdag middag als je daar de deur uit kwam, dus niemand die je daar vanaf "hielp"
jahaa, want als je geld uit de muur trekt is er ook niemand die je van uw geld af "helpt" toch mr devries ?
notabene, "vroeger" had je 100 gulden bij je als je berooft werd, daar bleef het bij, nu trekken ze de hele rekening leeg, iig tot het maximale pin limiet...ja, een hele vooruitgang.....
.
Daarbij is er heel wat gefraudeerd met acceptgiro's, onder andere door de postbezorgers die ze rond brachten.
werkelijk nooit last van gehad, ik stopte altijd de ingevulde acceptgiro,s bij de bank in de bus.
.
Voor welk bedrijf werk je, Ben? Heeft dat een beveiligingssysteem dat zelfs de meest achterlijke klant niets fout kan doen, terwijl de meest geavanceerde techneut er toch mee uit de voeten kan?
dat risico vrije systeem was er "vroeger" toen we geld gingen halen aan het loket, overschrijven aan het loket, etc, tevens was je nog echt klant ipv een bsn nummer.
ben ik nu een held ?
Over het algemeen geldt in de security business het idee van de drie pijlers: security, usability, features - pick any two. Hoe veiliger je systeem, hoe meer je inlevert op features of bruikbaarheid. Alle drie samen gaat niet werken, dus een systeem dat achterlijke klanten beschermt maar tegelijkertijd goed werkt voor de rest is een utopie.
zie vorige antwoord...
.
Ah - natuurlijk: terug naar je jeugd. Maar is het niet verstandiger om nog verder terug te gaan? Voor het geval niet iedereen het analoge systeem snapt? Terug naar gouden ducaten, of zelfs kraaltjes en spiegeltjes? Da's wel zo veilig ;-) .
ach gut, we hebben geen argumenten meer dus we gaan ridiculiseren, goed van u hoor mr devries...
.
Een eigen risico is een goede methode om misbruik door de klant tegen te gaan. Eigen risico bij een lease-auto scheelt enorm in het aantal aanrijdingen met 'paaltjes van rechts' - je kijkt wel dubbel uit als een flinke kras je zelf 250 euro kost in plaats van dat je baas betaalt. Zelfde voor de reisverzekering: makkelijk thuisgekomen roepen dat je dure Ray-Ban in het water is gevallen en je graag 400 euro terugkrijgt (was die all-in in Turkije bijna gratis!). Klanten hebben de plicht op te letten wat ze doen en voorzichtig te zijn met hun spullen.
natuurlijk mr devries, iedereen is crimineel en er op uit om de verzekering te tillen, mooie argumentatie, het "siert " u.