Bedoel je misschien: als ik zo'n inlogscherm krijg voorgeschoteld, dan begin ik er aan te twijfelen
of ik de optie "verplicht altijd een extra SMS-code sturen" wel goed had begrepen en goed had ingesteld?
Dit lijkt mij namelijk een hele terechte vraag. Ik heb me dit destijds ook even afgevraagd.
Volgens mij heb ik het toen getest door een keertje te proberen om in te loggen "zonder SMS".
Maar kreeg ik wél een SMS, dus had alles gelukkig goed begrepen en goed gedaan.
Maar was dus wel enige ergernis/inspanning/kosten die vermeden kan worden.
Je zou zeggen: laat ze er op zijn minst even een commentaar-regel bijzetten dat deze keuze er niet meer toe doet
in geval dat je "altijd verplicht extra SMS ontvangen" had ingesteld.
MAARRRRRR..... door dit probleem bij security.nl forum neer te leggen, zal dit heus niet worden verbeterd hoor.
Ga daarom naar
https://www.digid.nl/contact/ en formuleer daar zo duidelijk mogelijk wat precies je probleem is.
Als maar genoeg mensen dit doen, zal de inlogpagina op den duur misschien worden aangepast.
Forums als uitlaatklep gebruiken over dergelijke zaken heeft in dit geval nauwelijks zin,
aangezien DigiD zelf al goede hulplijnen biedt, en bovendien bij uitstek het kanaal is dat in kennis moet worden gesteld
van alle eventuele DigiD-problemen, klachten en ergernis.