/dev/null - Overig

ING Terreur

22-09-2016, 21:37 door Anoniem, 14 reacties
ING Terreur

Mijn bejaarde moeder heeft een "gewone" girorekening bij ING.
Tegenwoordig moet voor enveloppen en overschrijvingskaarten ook betaald worden.
Twee weken geleden deed ik voor mijn moeder een aantal acceptgiro's,
die dus al ingevuld waren en waarbij alleen een handtekening vereist is, op de bus.

Vandaag krijgt mijn moeder een dikke envelop van ING met daarin een hele stapel "Uitvalberichten".
Geen enkele acceptgiro blijkt verwerkt.

Tekst op het uitvalbericht:

"U heeft ons een betalingsopdracht gestuurd.
Helaas kunnen wij deze niet voor u verwerken door een technische fout,
waarvan we de oorzaak nog niet hebben kunnen achterhalen.
U kunt uw betaling doen op Mijn ING of met een Europese Overschrijvingskaart.
Deze kunt u telefonisch aanvragen."

Kortom, zij kunnen er niets van en of mijn moeder dat op haar kosten maar
even voor de ING op wil lossen!!

Sluit dan een aantal overschrijvingskaarten bij!

De originelen zijn ook nog eens vernietigd door ING.

Dus eerst vernietigen en dan alles mis laten gaan.

Ik zou zeggen: Doe eerst de transactie en pas als die succesvol is,
vernietig je de originele opdracht.

Inmiddels zijn een aantal betalingsopdrachten door
het kennelijk eerst tien dagen laten liggen door ING,
verlopen met als gevolg boetes, incassokosten etc.

Wat nu?

Kortom: HELP!

Nienke S.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor iedere vorm van hulp.
Reacties (14)
22-09-2016, 22:57 door Anoniem
Heb je al een belletje met de ING klantenservice erop gewaagd?

Denk overigens dat een consumentenbelangen-forum beter op z'n plek is voor dit bericht.

Overigens kan er natuurlijk van alles zijn gebeurd. Misschien heeft de post ze wel half afgeleverd bij ING, of zijn ze natgeregend onderweg en onleesbaar? Of is die machine die het inleest helemaal de soep in gedraaid en zijn die dingen daarom verongeluk vernietigd. Dan snap ik wel dat ze de oorzaak niet zo kunnen achterhalen.
22-09-2016, 23:05 door Anoniem
Ga eens met je moeder naar de balie van een ING bank, met alle betaalopdrachten en identiteitsbewijs. Lijkt me sterk dat dit dan niet opgelost kan worden. Dreigen met overstappen naar een andere bank kan ook nog wel eens helpen.
Ik ben ooit eens met een paar acceptgiro's voor spoed-betalingen naar een filiaal van de Rabo gegaan (niet eens mijn eigen bankfiliaal) en ze werden gewoon in ontvangst genomen en uitgevoerd.
23-09-2016, 08:27 door karma4 - Bijgewerkt: 23-09-2016, 08:34
1/ bewijzen verzamelen vastleggen.
2/ Ing aansprakelijk stellen
3/ bij geen voldoende oplossing escalatie
Controlerende instanties
Rechtshulp inschakelen
In Nieuws, social media brengen.

Langere termijn. Er bestaan ook nog banken die met u meedenken, de klant centraal stellen, als dienstverlener werken. Niet gangbaar bij de grootbanken
23-09-2016, 09:30 door Anoniem
Nienke,

Om de financiele gevolgen niet verder op te laten lopen zou ik eerst de rekeningen gewoon via een overschrijf formulier betalen. Bij een acceptgiro neem je dan in de omschrijving het kenmerk op ( die 16 cijfers die er in blokke van 4 op staan). Daarmee voorkom je dat er verdere incasso kosten onstaan en dat niet oploopt terwijl jij nog je klacht hebt lopen bij ING. Ook beperk je daarmee de schade mocht je onverhoopt geen gelijk krijgen.

Tweede stap is een klacht bij de ING neerleggen zoals aangegeven door Karma 4 en als dat niet voldoet ook het Kifid inschakelen.
23-09-2016, 09:47 door Anoniem
Door karma4: 1/ bewijzen verzamelen vastleggen.
2/ Ing aansprakelijk stellen
3/ bij geen voldoende oplossing escalatie
Controlerende instanties
Rechtshulp inschakelen
In Nieuws, social media brengen.

Langere termijn. Er bestaan ook nog banken die met u meedenken, de klant centraal stellen, als dienstverlener werken. Niet gangbaar bij de grootbanken
Inderdaad olie op het vuur gooien en flink gaan protesteren, dat helpt!

Ik snap je frustratie. Er gaan duidelijk een aantal dingen fout. Ik ben al van jongs af aan klant bij ING en ik kan je vertellen dat de klantenservice bij de ING top is geregeld. Ik zou ze dan ook opbellen en een klacht indienen. Zoals je beschrijft zijn er een aantal dingen gebeurd die onacceptabel zijn. Zij zijn verplicht om je klacht serieus te nemen en met een oplossing te komen.

Ik weet het NIET zeker, maar het is goed mogelijk dat het mis is gegaan bij de handtekening. Ben je zelf gemachtigd om betalingen uit te voeren? Is je handtekening bekend bij ING onder het rekeningnummer van je moeder.
23-09-2016, 09:48 door Anoniem
Door Anoniem: Ga eens met je moeder naar de balie van een ING bank, met alle betaalopdrachten en identiteitsbewijs. Lijkt me sterk dat dit dan niet opgelost kan worden. Dreigen met overstappen naar een andere bank kan ook nog wel eens helpen.
Ik ben ooit eens met een paar acceptgiro's voor spoed-betalingen naar een filiaal van de Rabo gegaan (niet eens mijn eigen bankfiliaal) en ze werden gewoon in ontvangst genomen en uitgevoerd.
Wanneer heeft dreigen jou in het leven geholpen?
23-09-2016, 10:08 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ga eens met je moeder naar de balie van een ING bank, met alle betaalopdrachten en identiteitsbewijs. Lijkt me sterk dat dit dan niet opgelost kan worden. Dreigen met overstappen naar een andere bank kan ook nog wel eens helpen.
Ik ben ooit eens met een paar acceptgiro's voor spoed-betalingen naar een filiaal van de Rabo gegaan (niet eens mijn eigen bankfiliaal) en ze werden gewoon in ontvangst genomen en uitgevoerd.
Wanneer heeft dreigen jou in het leven geholpen?
in 1997 een keer, en in 2003 nog een keer.
23-09-2016, 11:25 door Anoniem
Door Anoniem: ING Terreur

bla bla bla bla bla

Kortom: HELP!

Nienke S.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor iedere vorm van hulp.

mijn eerste reactie is: Er kopt hier een hoop in je verhaal niet en er staat een in wat totaal niet van belang is.
Heb je al eens contact opnomen met ING om te vragen wat er nu exact gebeurt is? Waarom dit de procedure hierop is?

Want je dit heb je niet gedaan, en je begint nu gewoon te schieten op van alles, en raakt eigenlijk helemaal niets.
Of je hebt al antwoord gekregen met de redenen, waar je het niet mee eens bent. Alleen het ING antwoord vermeld je even niet, en wilt gewoon je gal hier spuwen. Terwijl een klacht een stuk beter zal werken.

Of de enige die terreur doet, ben je momenteel zelf. Terwijl de oplossing zo simpel is......
23-09-2016, 11:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ga eens met je moeder naar de balie van een ING bank, met alle betaalopdrachten en identiteitsbewijs. Lijkt me sterk dat dit dan niet opgelost kan worden. Dreigen met overstappen naar een andere bank kan ook nog wel eens helpen.
Ik ben ooit eens met een paar acceptgiro's voor spoed-betalingen naar een filiaal van de Rabo gegaan (niet eens mijn eigen bankfiliaal) en ze werden gewoon in ontvangst genomen en uitgevoerd.
Wanneer heeft dreigen jou in het leven geholpen?
in 1997 een keer, en in 2003 nog een keer.
In de tijd dat de gulden nog bestond en banken je spaar centen nog wilde hebben..

Gewoon in gesprek gaan met je bank is het beste om te doen, dat kan ook via een balie. Maar dreigen dat je van bank veranderd, helpt tegenwoordig niet meer.
23-09-2016, 13:23 door Reinder
Dreigen zal niet helpen, sterker nog, ik denk dat de bank een klant als deze liever kwijt dan rijk is, zomaar een beetje moeilijk doen met papieren acceptgiro's en enveloppen en zo in plaats van Internetbankieren, maakt haarvoor de bank alleen maar een kostenpost. Wat wel kan helpen is eerst gewoon in gesprek gaan en vragen om een oplossing, en als dat niet helpt ze proberen te pakken waar ze kwetsbaar zijn, in hun reputatie. Dat wil zeggen, geschillencommissies, de consumentenbond, kassa, authoriteit consument en markt, dergelijke partijen.
23-09-2016, 13:30 door Anoniem
Twitter!

Rumoer en openbaar protest op Twitter.
Daar luisteren organisaties ineens vaak wel naar.
Zeker als het ook nog door een nieuwsredactie wordt opgepikt.

Bedrijven hebben vaak volkomen lak aan klanten.
Maar o, wee als er rumoer op Twitter ontstaat.
Dan is het imago in het geding en komt er ineens wel een reactie en misschien wel een oplossing.

Twitter dus in plaats van security.nl
security.nl heeft veel te weinig volgers om serieus genomen te worden.

Is je werkelijk niets te dol?
Denk dan ook eens aan Henk Krol.
23-09-2016, 13:46 door Anoniem
ik wil wel de inzender verzoeken in het vervolg een forum uit te kiezen dat over banken gaat.
Nu wordt het op een security-forum gezet en het is maar afwachten of je überhaupt wel de experstise tegenkomt waarover je een probleem hebt.
23-09-2016, 15:03 door Anoniem
Apart inderdaad om zo'n melding hier te zien. Als ik een vraag stel over een security conferentie wordt deze door de moderatie blijkbaar verwijderd (niet gepost) en een totaal niet security gerelateerd iets wel..
Bijzonder.
23-09-2016, 20:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ga eens met je moeder naar de balie van een ING bank, met alle betaalopdrachten en identiteitsbewijs. Lijkt me sterk dat dit dan niet opgelost kan worden. Dreigen met overstappen naar een andere bank kan ook nog wel eens helpen.
Ik ben ooit eens met een paar acceptgiro's voor spoed-betalingen naar een filiaal van de Rabo gegaan (niet eens mijn eigen bankfiliaal) en ze werden gewoon in ontvangst genomen en uitgevoerd.
Wanneer heeft dreigen jou in het leven geholpen?
in 1997 een keer, en in 2003 nog een keer.
In de tijd dat de gulden nog bestond en banken je spaar centen nog wilde hebben..

Gewoon in gesprek gaan met je bank is het beste om te doen, dat kan ook via een balie. Maar dreigen dat je van bank veranderd, helpt tegenwoordig niet meer.
Heb je dat bij alle bankfilialen uitgeprobeerd? LOL
Ik denk dat we je maar op je woord moeten geloven...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.