Het Zweedse Nationale bureau voor consumentengeschillen (ARN) heeft het Spaanse anti-virusbedrijf Panda Security aangeraden een klant die met malware besmet raakte te vergoeden. De klant ontdekte dat ze Adobe Flash Player voor het bekijken van online video's niet kon installeren.
Toen ze vervolgens naar een pc-winkel ging bleek dat de computer vol malware stond, ook al had de ze een volledig bijgewerkte virusscanner van Panda Security. De klant, die net het abonnement voor de beveiligingssoftware had verlengd, eiste dan ook haar geld terug en een vergoeding van de reparatiekosten. Volgens Panda Security had de klant met het anti-virusbedrijf contact op moeten nemen toen ze dacht dat er iets mis was.
ARN is het hier niet mee eens, aangezien het probleem dat er iets mis met de virusscanner was pas duidelijk werd toen ze de computer ter reparatie aanbood. Volgens het geschillenbureau heeft de vrouw dan ook recht op een vergoeding voor de reparatie en haar abonnementsgeld, zo melden de Zweedse Vasterbottens-Kuriren en PC for Alla. Of Panda Security de vrouw ook gaat vergoeden is niet bekend. De uitspraken van ARN zijn niet bindend.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.