ABN Amro heeft een nieuwe functie aan de Mobiel Bankieren-app toegevoegd waardoor gebruikers met hun vingerafdruk kunnen inloggen en verschillende bankzaken kunnen regelen. Dat heeft de bank via een persbericht bekendgemaakt. Naar eigen zeggen is het de eerste grootbank waar klanten in de Mobiel Bankieren-app dezelfde bankzaken kunnen regelen met hun vingerafdruk als waarvoor ze nu hun identificatiecode gebruiken.
Via de vingerafdruk kunnen klanten inloggen, overboeken, betalen met iDEAL, beleggen en instellingen wijzigen, bijvoorbeeld het wijzigen van de daglimiet of het betaalprofiel. ABN Amro stelt dat gebruikers zorgvuldig met hun toestel moeten omgaan en veilig moeten blijven bankieren. De bank drukt klanten op het hart om toestellen waarop Touch ID of de vingerafdruk wordt gebruikt niet uit te lenen aan derden en om alleen eigen vingerafdrukken op het toestel op te slaan.
Verder zijn in deze nieuwe versie van de app ook een aantal bestaande functies veranderd. Zo kunnen klanten direct hun geblokkeerde betaalpas deblokkeren. Ook kunnen persoonlijke gegevens zoals e-mailadres of telefoonnummer direct via de app worden gewijzigd. Klanten hoeven voor deze wijzigingen niet meer te bellen of naar een bankkantoor te gaan. De vingerafdrukfunctie is beschikbaar voor iOS-toestellen met Touch ID en iOS-versie 9 of nieuwer en Android-toestellen met Android-versie 6 of nieuwer die vingerafdrukken ondersteunen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.