De InterContinental Hotels Group (IHG), moederbedrijf van meer dan 5.000 hotels wereldwijd waaronder Holiday Inn, onderzoekt een mogelijke inbraak op de systemen waarbij creditcardgegevens van klanten zijn buitgemaakt. Werknemers van verschillende banken lieten it-journalist Brian Krebs weten dat er een fraudepatroon zichtbaar was geworden dat duidde op een incident bij hotels van IHG.
Met name locaties van Holiday Inn Express zouden zijn getroffen. Een woordvoerder van IHG bevestigt dat het dezelfde meldingen heeft ontvangen en er een onderzoek is ingesteld. In afwachting van het onderzoek krijgen hotelgasten het advies om hun afschriften nauwlettend te controleren en bij ongeautoriseerde transacties meteen de bank te waarschuwen. IHG is eigenaar van verschillende merken, waaronder Holiday Inn, Holiday Inn Express, InterContinental en Crowne Plaza.
Het afgelopen jaar kregen meerdere hotelketens met malware te maken die creditcardgegevens van klanten wist te stelen. Criminelen gebruiken de gestolen data vervolgens voor het plegen van fraude. In augustus waarschuwde de Amerikaanse Secret Service hotelketens dan ook voor creditcardstelende malware.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.