image

Microsoft verzet Windows-updates februari naar 14 maart

donderdag 16 februari 2017, 09:35 door Redactie, 22 reacties
Laatst bijgewerkt: 16-02-2017, 10:13

Microsoft zal de Windows-updates die deze maand stonden gepland tijdens de patchdinsdag van maart uitbrengen, zo heeft de softwaregigant bekendgemaakt. Dinsdag liet Microsoft weten dat de patches van 14 februari vanwege problemen die op het laatste moment waren gevonden werden uitgesteld.

Niet eerder sinds Microsoft met het uitbrengen van patches op de tweede dinsdag van elke maand begon zijn alle geplande beveiligingsupdates geschrapt. In een update aan gebruikers en beheerders meldt Microsoft nu dat de februari-updates tijdens de patchdinsdag van 14 maart zullen verschijnen.

Reacties (22)
16-02-2017, 09:43 door Anoniem
De updates waren op elkaar verliefd, ze wilden niet samen naar onze computers.
16-02-2017, 10:10 door Vixen
op het laatste maand waren gevonden
op het laatste moment waren gevonden

:-)
16-02-2017, 10:12 door Anoniem
Dus een maand zonder updates lekker dan gelukkig heb ik voor mijn Windows pc een redelijk goede Antivirus (hoop ik dan).
Ik gebruik toch meer Linux die update wekelijks al jaren zonder gedoe!
16-02-2017, 11:47 door Anoniem
Door Anoniem: Dus een maand zonder updates lekker dan gelukkig heb ik voor mijn Windows pc een redelijk goede Antivirus (hoop ik dan).
Ik gebruik toch meer Linux die update wekelijks al jaren zonder gedoe!

Je comment is lachwekkend.
16-02-2017, 12:17 door Anoniem
@ anoniem 11;47

Dit is helemaal niet lachwekkend.
ik gebruik al jaren(.10 jaar) linux en heb nooit gedoe met updates gehad.
Bij collega's,vrienden (waarvoor ik wel eens wat beheer deed)zag ik vaak dat updates heel lang duren.
Dat is op zijn minst wonderlijk van zo een Internet gigant.
Dat is dan wel weer lachwekkend.
16-02-2017, 12:40 door Anoniem
Door Anoniem: @ anoniem 11;47

Dit is helemaal niet lachwekkend.
ik gebruik al jaren(.10 jaar) linux en heb nooit gedoe met updates gehad.
Bij collega's,vrienden (waarvoor ik wel eens wat beheer deed)zag ik vaak dat updates heel lang duren.
Dat is op zijn minst wonderlijk van zo een Internet gigant.
Dat is dan wel weer lachwekkend.

Helemaal mee eens! Linux updates komen gewoon direct zodra ze nodig zijn. Niet wachten op "Patch Tuesday" (wat natuurlijk te gek voor woorden is als het om veiligheid updates gaat).
En dan nog het gemak dat je tijdens het installeren van de updates in Linux gewoon door kunt werken en nooit hoeft te herstarten. (Kernel update uitgezonderd, maar dan geen irritante popups als je b.v. net een presentatie staat te geven).
16-02-2017, 12:44 door Anoniem
Microsoft zou zijn naam moeten veranderen naar microvision. Hoe haal je het ook in je hoofd om maandelijkse updates als één grote blob te bundelen en de kwaliteitstesters massaal te ontslaan. Als dit zo doorgaat is het niet ondenkbaar dat er weer een grote wormuitbraak zal plaatsvinden één dezer dagen.
16-02-2017, 12:48 door Anoniem
Door Anoniem: @ anoniem 11;47

Dit is helemaal niet lachwekkend.
ik gebruik al jaren(.10 jaar) linux en heb nooit gedoe met updates gehad.
Bij collega's,vrienden (waarvoor ik wel eens wat beheer deed)zag ik vaak dat updates heel lang duren.
Dat is op zijn minst wonderlijk van zo een Internet gigant.
Dat is dan wel weer lachwekkend.

Ik ben het 100% met je eens:)
16-02-2017, 14:10 door Anoniem
Door Anoniem: Microsoft zou zijn naam moeten veranderen naar microvision. Hoe haal je het ook in je hoofd om maandelijkse updates als één grote blob te bundelen en de kwaliteitstesters massaal te ontslaan. Als dit zo doorgaat is het niet ondenkbaar dat er weer een grote wormuitbraak zal plaatsvinden één dezer dagen.

Hoe denk je dat het bij grote bedrijven werkt die op grote schaal Windows PC's in beheer hebben (in ons geval > 50.000)? Denk je dat het ongevraagd en ongetest verspreiden van updates niet een heel groot risico voor een bedrijf is?

Het wordt tijd dat mensen eens begrijpen dat er meer is dan alleen een thuis PC,
16-02-2017, 14:37 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 16-02-2017, 14:38
[Verwijderd]
16-02-2017, 14:57 door Anoniem
Volgens geruchten is er een probleem met het Microsoft build system. Ik vond het al vreemd, normaliter wordt een brakke update gewoon buiten de roll-up gelaten. Nu wordt er namelijk helemaal niets uitgerold wat duid op een ander probleem. De kans dat alle updates brak zijn, lijkt me klein.

Lees dit voor meer info:
http://www.zdnet.com/article/microsoft-delays-its-usual-patch-tuesday-updates/
16-02-2017, 15:17 door Anoniem
hallo heb nergens last van want zolang in windows gebruik heb ik de updates uitstaan dus heb nog nooit geupdated en windows draait gewoon vlot en veilig voor mij
16-02-2017, 15:42 door Anoniem
En als je een wat minder krachtige PC hebt ben je gedoemd te wachten tot de MS updates klaar zijn met installeren/ herstarten als gevolg van hoge CPU/ mem gebruik.
Dus de laptop/ deskop is dan zo goed als niet te gebruiken. Tijd voor koffie, gebak en effe wat anders gaan doen:)

Linux update geruisloos, ik merk er niks van...de melding "u kunt de PC normaal gebruiken tijdens updaten" klopt als een bus!
MS moet zich schamen! want mijn Linux distro is bijna gratis (bijdrage wat je wilt of kan missen).
16-02-2017, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Microsoft zou zijn naam moeten veranderen naar microvision. Hoe haal je het ook in je hoofd om maandelijkse updates als één grote blob te bundelen en de kwaliteitstesters massaal te ontslaan. Als dit zo doorgaat is het niet ondenkbaar dat er weer een grote wormuitbraak zal plaatsvinden één dezer dagen.

Hoe denk je dat het bij grote bedrijven werkt die op grote schaal Windows PC's in beheer hebben (in ons geval > 50.000)? Denk je dat het ongevraagd en ongetest verspreiden van updates niet een heel groot risico voor een bedrijf is?

Het wordt tijd dat mensen eens begrijpen dat er meer is dan alleen een thuis PC,

Precies, vele reageerders op dit soort artikelen snappen echt niet hoe het in het bedrijfsleven gaat.
Ik heb een klant met veel bedrijfsprocessen die vele validaties vereist voordat updates naar productie mogen.
Deze validaties staan los van OS of applicatie, gewoon elke aanpassing waar dan ook....
16-02-2017, 17:22 door Anoniem
Bedrijfsmatig of prive maakt niks uit updates horen op tijd te komen of vooraf een melding aan alle gebruikers i.v.m. uitstel om wat voor reden dan ook!
Als je voor ervoor betaald heb je daar recht op.
1 gebruiker of 10.000++ tegelijk maakt echt niet uit.
16-02-2017, 19:55 door karma4
Door Anoniem: Bedrijfsmatig of prive maakt niks uit updates horen op tijd te komen of vooraf een melding aan alle gebruikers i.v.m. uitstel om wat voor reden dan ook!
Als je voor ervoor betaald heb je daar recht op.
1 gebruiker of 10.000++ tegelijk maakt echt niet uit.
Als je ooit in een groot bedrijf gewerkt hebt moet je gezien hebben dat het bedrijf de uitrol bepaalt. Dat is wegens testen en validatie. Het gaat in stappen om geen big ban impact te hebben en er is gewoonlijk de mogelijkheid om het een beperkte tijd uit te stellen om geen onnodig werk te onderbreken. Bedrijven eisen en betalen daarvoor. Voor thuis is het niet waard de verhouding kosten effect impact komt dan niet uit.
16-02-2017, 22:10 door Anoniem
Door Anoniem:
Helemaal mee eens! Linux updates komen gewoon direct zodra ze nodig zijn. Niet wachten op "Patch Tuesday" (wat natuurlijk te gek voor woorden is als het om veiligheid updates gaat).
En dan nog het gemak dat je tijdens het installeren van de updates in Linux gewoon door kunt werken en nooit hoeft te herstarten. (Kernel update uitgezonderd, maar dan geen irritante popups als je b.v. net een presentatie staat te geven).

Ofwel in een grote organisatie totaal niet te beheren. Immers iedere patch moet getest worden. En als je met je testen bezig bent, is de volgende update al bekend, en of je begint op nieuw (en weer en weer en weer), of je plaatst de nieuwe patch onhold en wacht tot de volgende test rondes. Wat dus gerust een maand kan duren. Immers een update testen kost tijd, heel veel tijd. Want bijvoorbeeld de rolback moet je ook testen. Dus eigenlijk test je stack 2 keer. Hiermee wordt eigenlijk aangetoond dat het niet enterprise ready is. Want dit is een hele basic iets.

Daarnaast installaties doe je in een change windows, zodat je eventueel eerst je applicaties netjes kan stoppen, updates installeren, en gecontroleerd je omgeving weer starten Dus het positieve wat jij noemt, is eigenlijk nutteloos in een grote omgeving.

Je thuis PCtje beheren is heel iets anders als een server park, of desktop omgeving.
17-02-2017, 10:22 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
17-02-2017, 10:45 door Anoniem
Vergis je niet, de rollup mag dan wel een maand opgeschort worden, waardoor de 8 criticals een maandje langer critical blijven en de patchrun van volgende maand een zwaardere belasting voor gebruikers (traagte bij installatie etc..) zal zijn.

Los daarvan, de Office 2013, Skype 4 Business 2015 patches zijn wel gewoon verschenen, evenals een losse patch voor Windows 7 en een losse patch voor Windows 8.1, dus mijn mening is om de patchrondes deze maand gewoon door te laten gaan! Levert iets meer security en minder patch-irritatie bij gebruikers volgende maand!
17-02-2017, 11:15 door Anoniem
Door Anoniem: hallo heb nergens last van want zolang in windows gebruik heb ik de updates uitstaan dus heb nog nooit geupdated en windows draait gewoon vlot en veilig voor mij
Lekker slim... NOT
17-02-2017, 19:51 door Anoniem
Door Rinjani:
Welbeschouwd is het gebruik van Windows op PC's natuurlijk het allergrootste risico voor een bedrijf.
Waarschijnlijk ook het platform waarop de meeste benodigde applicaties op draaien van het bedrijf. Je weet wel, zo'n applicatie waar het hele drijf op werkt en draait.

[q]De 50.000 PC's die je noemt zouden ze bij Cern peanuts noemen. Maar ja, daar gebruiken ze - natuurlijk - alleen Linux.

http://linux.web.cern.ch/linux/install/[/quote]En hoe denk je dat ze dat patchen? Gewoon even de updates blind iedere dag installeren on de omgeving?
Wat voor een OS in dat soort omgevingen je draait maakt helemaal niet uit. Je test procedures zijn het meest complex. En hoe meer custom made code/applicaties je hebt draaien, hoe meer werk je hebt.
Welk OS, is totaal niet van belang
20-02-2017, 20:32 door W. Spu
Microsoft gaat op 21 februari toch nog de security update voor de flash player voor de operating systemen Windows 8.1, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows RT 8.1, Windows 10, en Windows Server 2016 uitbrengen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.