De Amerikaanse Consumentenbond heeft een nieuwe standaard gelanceerd om de privacy en security van producten, apps en diensten te gaan testen en beoordelen. De standaard moet fabrikanten helpen bij het ontwerpen van mobiele en met internet verbonden producten en diensten.
Daarnaast helpt de standaard de Amerikaanse Consumentenbond en andere testorganisaties bij het beoordelen of producten de privacy en security van consumenten beschermen. Een ander doel van de standaard is om persoonlijke informatie te beschermen nadat een product, app of dienst is afgenomen. De eerste versie van de standaard is te vinden op thedigitalstandard.org en beschrijft dat apparaten en software veilig moeten zijn en de informatie van gebruikers moeten beschermen.
Ook wordt er aandacht aan eigendomsrechten gegeven en moeten producten zo zijn ontworpen dat ze de vrijheid van meningsuiting beschermen. "Het nieuwe initiatief probeert in het tijdperk van het Internet of Things de groeiende zorgen over de kwetsbaarheid van producten en diensten weg te nemen, die wordt aangewakkerd door berichten over incidenten zoals het datalek van 1 miljard gebruikers bij Yahoo en dat 1,4 miljoen Chrysler-auto's op afstand konden worden gehackt", zo stelt de Amerikaanse Consumentenbond.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.