/dev/null - Overig

Update horizon go app via pop-up melding in de applicatie

11-03-2017, 20:01 door Anoniem, 6 reacties
Ik heb gisteren Ziggo gebeld,omdat ik het vreemd vond dat ik in bovenstaande app een pop up melding kreeg toen ik deze wilde gebruiken.
Ik moest vanuit dit beginscherm de nieuwe Ziggo go app downloaden,
Mij lijkt dat je als bedrijf op deze manier juist een verkeerde aanpak hebt,gezien het feit dat er toch steeds aandacht is voor" niet zo maar op schermpjes klikken die opduiken.
In principe wordt ons dat toch geleerd?
Beter is toch( in dit geval op mijn IPad) een mededeling te krijgen vanuit de AppStore dat er een update(upgrade) is?
Zo hou je toch goede principes in stand?
Ik heb gemaild met Ziggo en kreeg snel een telefoontje ,waarin ik mijn standpunt heb uitgelegd.
De man begreep het wel,maar had een antwoord van" we hebben voor deze manier" gekozen.
Wat vinden jullie: heb ik hier een punt of zeggen jullie" je maakt je te druk o.i.d)
Reacties (6)
11-03-2017, 22:34 door Anoniem
Een popup krijgen binnen de omgeving van een programma (een app is ook een programma) op een PC of mobiel apparaat is iets heel normaals. Als ik bijv. een pdf reader zoals Foxit Reader start en er is een update beschikbaar, dan krijg ik dat direct te zien.

Bij sommige toepassingen kun je in de instellingen aangeven of je al of niet op de hoogte gesteld wilt worden als er een update beschikbaar is. Bij een Android apparaat kun je (per app) in de app-instellingen aangeven dat je geen meldingen van die betreffende app wilt krijgen. Of dat bij een IPad ook kan weet ik niet, heb geen IPad (jammer genoeg, zit boven m'n budget).

Ik zou juist bij een melding vanuit 'de app store' mijn twijfels hebben. Die zou dan op willekeurig moment komen. Wie zegt met zekerheid dat die melding inderdaad uit de app store komt en dat het niet iets heel anders is? Wanneer je een melding krijgt, exact op het moment dat je de app start, dan is het duidelijk dat die meldiung daarvandaan moet komen.

Omdat je er om vraagt: voor mij maak je je te druk. ;-)
13-03-2017, 10:56 door PietdeVries
Updaten van de huidige app gaat inderdaad vaak automatisch en op de achtergrond. Zeker bij iOS werkt dat erg goed.

Maar soms gaat het niet om een update maar een upgrade: naar een heel andere, nieuwe applicatie dus en niet een bijgewerkte versie. Dat is uiteraard niet zonder toestemming van de gebruiker mogelijk - een applicatie kan niet zomaar een andere applicatie installeren. Ziggo wil na de fusie met Vodafone ongetwijfeld haar Horizon app meer promoten en heeft vast een nieuwe uitgebracht (met dezelfde look & feel) die Horizon Go heet.

Overigens, het is mijzelf al een tijd een doorn in het oog dat je om TV te kunnen kijken op die app je moet inloggen met het hoofd-account van Ziggo. Het account dat het contract beheert, mail adressen kan aanmaken en het zender pakket kan wijzigen. Niet heel handig dus om dat dan maar aan je kinderen te geven, zeker niet omdat de sessie nog wel eens weg wil vallen en je opnieuw in moet loggen (en 'Papa' dus maar het wachtwoord op een stickertje op de iPad schrijft).
13-03-2017, 12:14 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb gisteren Ziggo gebeld,omdat ik het vreemd vond dat ik in bovenstaande app een pop up melding kreeg toen ik deze wilde gebruiken.
Ik moest vanuit dit beginscherm de nieuwe Ziggo go app downloaden,
Mij lijkt dat je als bedrijf op deze manier juist een verkeerde aanpak hebt,gezien het feit dat er toch steeds aandacht is voor" niet zo maar op schermpjes klikken die opduiken.
In principe wordt ons dat toch geleerd?
Beter is toch( in dit geval op mijn IPad) een mededeling te krijgen vanuit de AppStore dat er een update(upgrade) is?
Zo hou je toch goede principes in stand?
Ik heb gemaild met Ziggo en kreeg snel een telefoontje ,waarin ik mijn standpunt heb uitgelegd.
De man begreep het wel,maar had een antwoord van" we hebben voor deze manier" gekozen.

Je hebt ook gezien dat het een nieuwe applicatie is en juist geen upgrade van de huidige applicatie.
Je moet dus ook een NIEUWE app installeren, want niet automatisch kan. Dat zou juist een security issue zijn.

Wat vinden jullie: heb ik hier een punt of zeggen jullie" je maakt je te druk o.i.d)
Nee, je hebt geen punt, want je zit verkeerd te denken, en maakt zelf een (denk) fout.

Je maakt je dus druk om niets......
16-05-2017, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb gisteren Ziggo gebeld,omdat ik het vreemd vond dat ik in bovenstaande app een pop up melding kreeg toen ik deze wilde gebruiken.
Ik moest vanuit dit beginscherm de nieuwe Ziggo go app downloaden,
Mij lijkt dat je als bedrijf op deze manier juist een verkeerde aanpak hebt,gezien het feit dat er toch steeds aandacht is voor" niet zo maar op schermpjes klikken die opduiken.
In principe wordt ons dat toch geleerd?
Beter is toch( in dit geval op mijn IPad) een mededeling te krijgen vanuit de AppStore dat er een update(upgrade) is?
Zo hou je toch goede principes in stand?
Ik heb gemaild met Ziggo en kreeg snel een telefoontje ,waarin ik mijn standpunt heb uitgelegd.
De man begreep het wel,maar had een antwoord van" we hebben voor deze manier" gekozen.
Wat vinden jullie: heb ik hier een punt of zeggen jullie" je maakt je te druk o.i.d)

Ziggo heeft in november een nieuwe TV app gemaakt onder de naam Ziggo GO, Horizon GO wordt namelijk niet meer ondersteund door Ziggo. Dit heeft Ziggo trouwens gedaan om dat de Horizon Mediabox een nieuwe naam gekregen heeft: Ziggo Mediabox XL. Hetzelfde hebben ze met MyPrime gedaan, dit heet namelijk Ziggo Movies & Series (XL (indien je een Royaal Pakket hebt)). Ik hoop dat ik hier mee jou vraag beantwoord heb.
16-05-2017, 20:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Ziggo heeft in november een nieuwe TV app gemaakt onder de naam Ziggo GO, Horizon GO wordt namelijk niet meer ondersteund door Ziggo. Dit heeft Ziggo trouwens gedaan om dat de Horizon Mediabox een nieuwe naam gekregen heeft: Ziggo Mediabox XL. Hetzelfde hebben ze met MyPrime gedaan, dit heet namelijk Ziggo Movies & Series (XL (indien je een Royaal Pakket hebt)). Ik hoop dat ik hier mee jou vraag beantwoord heb.

Beetje jammer dat Ziggo zich alleen bezig houdt het het hernoemen van bestaande spullen en niet met het oplossen
van problemen zoals de afhankelijkheid van Silverlight in de Ziggo Go web browser speler. Er blijft geen enkele browser
over die dat ondersteunt op den duur, maar Ziggo is al twee jaar "hard aan het werk om het op te lossen". Ammehoela!
17-05-2017, 07:07 door spatieman
De app is ok, de kuch, de media box is en blijft gewoon een ramp, hehe.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.