karma4, wederom snap je het weer niet .
Het enige dat direct te maken heeft met dergelijke wijzigingen op de processor is de kernel - de rest van het OS hoeft er niets van te zien, hooguit profiteren van "sneller" . Dat is precies de rol van de kernel - hardware abstractie .
Een nieuwe kernel hoeft helemaal geen nieuwe useromgeving te vereisen. En een backport van support van de 'nieuwe CPU' naar een oudere kernel release is ook gebruikelijk - bij Linux.
Als je een hobby hebt aan het 'klooien met hardware , OSversies en applicaties' , leef je uit.
Maar als je gewoon wilt dat je hele applicatielandschap en interface-gewenning gewoon blijven werken, is een gedwongen upgrade van het _hele_ OS enorm irritant en zinloze tijdverspilling. Nog meer omdat er applicatie leveranciers soms ook nog extra geld willen voor de upgrade van de Windows 8 naar Windows 10 versie.
Dat is geen zeuren, dat is gewoon een terechte klacht van mensen die een andere hobby hebben dan 'klooien met de PC' - maar wel een snellere bak willen.
En nog meer terechte klacht van mensen die bedrijfsmatig een uitgebreid software landschap met SLAs operationeel moeten houden - alleen graag met een wat snellere CPU .
De kosten? Verwacht 5% voor de hardware 15% voor de software en de rest 80% is je verloren tijd waar je nuttigere zaken had kunnen doen. Zie het als leuk vermaak waar je geld mee kwijt bent en zeur niet.
Doe je het voor de inkomsten (het werk), bekijk het wat in een groter geheel en zeur niet.
Je schrijft nogal eens alsof je (werk)ervaring hebt in wat grootschaliger organisaties - Dan weet je waarschijnlijk ook wel het verschil in kosten en impact tussen het valideren van een driver patch of andere hardware doos en het invoeren van een volledige OS upgrade.
En dan schrijf je serieus dat de mensen die boos zijn als een OS fabrikant ze een upgrade door de strot duwt aan het _zeuren_ zijn ?
Verbazend en vermoeiend dat die merkverslaafden zoveel moeite doen om een geloofsbelijdenis te doen in techniek. Het zijn nu de dagen om daar in een andere hoek aan te doen.
Als een spiksplinternieuwe auto bij de VW haalt ga je toch ook niet zeuren dat er kever technologie in moet. Doe je het andersom in een oude auto nieuwe technologie (moderne power motor) dan zul je aan veel meer zaken veranderingen moeten aanbrengen. Ga nu niet zeuren dat de nieuwe volvo's geen fiat onderdelen verdragen.
Zeldzaam slechte analogie - Alsof je met een nieuwe motor opeens een stuur*knuppel* aan de andere kant moet krijgen.
Wat er onder de motorkap veranderd is, merk je in de bestuurdersinterface weinig van - afgezien van een hoger lopende snelheidsmeter en dat je harder in je stoel geduwd wordt.
Sterder, de wat rijkere klanten van het VW concern hangen erg aan technologie met kever roots - maar wel gemoderniseerd. [Porsche 911 / motoren]