Mozilla is een nieuwe campagne gestart genaamd "browse against the machine" waarin het internetgebruikers wijst op de voordelen van Firefox ten opzichte van Google Chrome. Chrome is de dominante browser op internet geworden met een marktaandeel van zo'n 60 procent.
Dat zorgt volgens Mozilla voor een ongezonde situatie. Het geeft Google namelijk nog meer controle over het web en de manier waarop mensen hier gebruik van maken. Browse against the machine moet hier verandering in gaan brengen. Via vijf voordelen van Firefox hoopt Mozilla nieuwe gebruikers aan te trekken. Zo verbruikt Firefox minder geheugen dan Chrome, is Firefox onafhankelijk, geeft Firefox gebruikers de meeste controle over data en privacy, is Firefox niet ontwikkeld door het grootste advertentiebedrijf ter wereld en is Firefox gemaakt door een non-profitorganisatie die een gezond web nastreeft, aldus de campagne.
"Sommige mensen beschouwen browse against the machine als een wanhopige oproep, maar dat is het niet", zegt Mozilla's Eric Petitt. Hij stelt dat het marktaandeel van Firefox het afgelopen jaar is gegroeid en de organisatie er financieel gezonder voorstaat dan ooit tevoren. "Mozilla heeft de eigen onafhankelijkheid altijd voor winstmaximalisatie gesteld. Het is een imperfecte wereld met de dominantie van Googles zoekmachine, maar we blijven nog steeds het enige onafhankelijke alternatief op het web."
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.