Reizigers die met KLM vliegen kunnen voortaan hun instapkaart, vluchtupdates, boekingsbevestiging en incheckmelding via WhatsApp ontvangen, zo heeft KLM via een gemaild persbericht vandaag bekendgemaakt. KLM en WhatsApp testen een nieuwe dienst van de chat-app die dit mogelijk maakt.
Volgens de Wall Street Journal gaat het om een nieuw project waarmee Facebook geld aan WhatsApp wil verdienen. Als onderdeel van dit project heeft WhatsApp een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven zoals KLM met hun klanten kunnen communiceren. In een beperkt aantal landen is deze dienst al uitgerold. De komende tijd zal de dienst in meer landen worden geïntroduceerd.
De service is beschikbaar voor klanten die via KLM.com tickets boeken of inchecken en aangeven dat ze via WhatsApp informatie willen ontvangen. De luchtvaartmaatschappij laat weten dat de uitgewisselde berichten beveiligd zijn, zodat ze alleen door de klant en door KLM kunnen worden gelezen. Klanten kunnen geverifieerde bedrijven die gebruikmaken van de zakelijke app van WhatsApp aan een groen vinkje herkennen. In juni besloot KLM al om passagiers hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus via Twitter en WeChat aan te bieden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.