/dev/null - Overig

Veel Nederlandstalige spam ineens

15-01-2018, 21:13 door Anoniem, 27 reacties
Zien jullie ook een verhoging sinds enkele dagen in Nederlandstalige spam?

Ik doel dan op al die spam met subjects zoals:


Account Geactiveerd
Speciale Aanbieding voor Leden!
Tradingbonus ENKEL voor jou!
Bekijk de Robot in ACTIE! Insider Video Gelekt
Ik Heb Slecht Nieuws! Nu Openen!
Mag ik je iets vragen?
Gelieve je bankaccount te controleren
PayPal Betalingsmelding
Re: NU GEOPEND! Jouw toegang tot 50 grote flappen per...
JA of NEE?
Helpt anderen GRATIS geld te verdienen!

waarbij de inhoud vrijwel altijd hetzelfde is in de vorm van:


Hoi.

Ik heb je bevestiging nodig dat je gratis toegang hebt ontvangen tot XX.XXX,XX euro aan verdiensten.

Ik stuurde je gisteren een speciale link door, maar het lijkt erop dat je deze nog niet hebt geactiveerd?
Dit is belangrijk, want er zijn slechts een aantal plaatsen beschikbaar.

Bevestiging vereist verdien vandaag XX.XXX,XX euro!

>> ACTIVEER JE LINK HIER

En dat is alles! Volg gewoon de simpele instructies en profiteer ONMIDDELLIJK!

Groeten,
Het financiele team
Reacties (27)
29-01-2018, 09:29 door Anoniem
Ja, zie ik ook, maar zie ook in mijn Gmail-boxen een enorme toename van engelstalige spam, met allerlei knipperende icoontjes en emoticons erin.
29-01-2018, 11:54 door Anoniem
Idd daar heb ik ook erg veel mee te maken ineens, heel vervelend. De strekking is m.n als volgt :

Hoi.

Ik heb je bevestiging nodig dat je gratis toegang hebt ontvangen tot XX.XXX,XX euro aan verdiensten.

Ik stuurde je gisteren een speciale link door, maar het lijkt erop dat je deze nog niet hebt geactiveerd?
Dit is belangrijk, want er zijn slechts een aantal plaatsen beschikbaar.

Bevestiging vereist verdien vandaag XX.XXX,XX euro!

>> ACTIVEER JE LINK HIER

En dat is alles! Volg gewoon de simpele instructies en profiteer ONMIDDELLIJK!

Groeten,
Het financiele team
29-01-2018, 13:09 door Anoniem
Bevestiging vereist verdien vandaag XX.XXX,XX euro!

LMFAO.
29-01-2018, 18:53 door abj61
Zelfde hoeveelheid als anders. Zit keurig in de spam folder van mijn mail provider
29-01-2018, 20:04 door Anoniem
Oh dat soort spam krijg je als je e-mail is doorgegeven bij zo'n naieve "je hebt een prijs gewonnen" website.
Het is lang niet altijd nodig je mail adres te bevestigen, en je komt er niet meer vanaf.

Ik sta zelf ook op zo'n lijst, iemand heeft een tikfout gemaakt bij het invoeren van het mail adres, er is ook een
volledige naam bij opgegeven waarvan je kunt zien hoe de fout er in gekomen is.

Dit is al een aantal jaren geleden gebeurd en sindsdien krijg ik bakken van dat soort mail, echter mijn provider sorteert
het voor 99% in de spamfolder.

Het is niet iets wat sinds enkele dagen meer geworden is, je bent gewoon op zo'n lijst terecht gekomen en dit gaat
het begin worden van hoe je mail er in de toekomst uitziet.
29-01-2018, 20:59 door Anoniem
Ik ontvang zelden spam. Ik durf strengere DNSBL's te gebruiken, zakelijk tot 5000 users, ~5 calls/jaar wegens (correcte) DNSBL-listing van een zakelijk contact (n.a.v. b.v. open relay).

ISP's willen niet zo streng zijn, omdat ze er een berg supportcalls voor terugkrijgen.
29-01-2018, 21:53 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ontvang zelden spam. Ik durf strengere DNSBL's te gebruiken, zakelijk tot 5000 users, ~5 calls/jaar wegens (correcte) DNSBL-listing van een zakelijk contact (n.a.v. b.v. open relay).

ISP's willen niet zo streng zijn, omdat ze er een berg supportcalls voor terugkrijgen.

Je bedoelt: de spam komt niet door je filter. Je ontvangt het wel, maar het wordt gefilterd/afgestopt.
Dat is bij mij ook het geval, maar ik zie deze mails ook ineens (2e keer nu deze maand in grote batches) als je even wat dieper in je logfiles kijkt.

Opvallend is de echt grote bak aan .biz en .top domeinen waar de linkjes ook naar toe gaan. Staan allemaal al op blacklists, maar de mailtjes blijven wel de spam-wall hitten.
30-01-2018, 09:24 door [Account Verwijderd]
Ik heb de laatste jaren nooit meer last van spam door de prima spamfilters van mijn mail providers. Vroeger moest ik minimaal 30 spam mails per dag verwijderen. GMail heeft af en toe wat spam in de spamfolder maar daar kijk ik toch nooit in en alles wordt na 30 dagen automatisch opgeruimd. Verder gebruik ik Mailbox.org en daar komt echt niets binnen.
30-01-2018, 10:23 door Anoniem
Laten we even onderscheid maken tussen die geweldige spamfilters die we allemaal hebben, en de daadwerkelijke
spam die verstuurd wordt. Als er allemaal idioten een hoop rotzooi op de straat gooien is de gezonde reactie ook
niet "maar daar heb ik geen last van want in mijn woonplaats is er een geweldige reinigingsdienst die het snel opruimt".
30-01-2018, 12:13 door Anoniem
Ik krijg de laatste dagen vooral aanbiedingen van russische vrouwen. En dat via een e-mailadres waarop domeinnamen staan geregistreerd. :)
Hi godaddy, the hottest man in the world! My name is {RANDOMNAAM} and i'm from Russia, but currently I live in the USA.
Zorg dus gewoon dat je een specifiek e-mailadres gebruikt in de WHOIS gegevens, maakt het erg leuk.
Zit er aan te denken om de "godaddy@" daarom te vervangen in "captainamerica@" of "jamesbond@" ofzo, dan worden die e-mails nog leuk om te lezen.
30-01-2018, 12:49 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Laten we even onderscheid maken tussen die geweldige spamfilters die we allemaal hebben, en de daadwerkelijke
spam die verstuurd wordt. Als er allemaal idioten een hoop rotzooi op de straat gooien is de gezonde reactie ook
niet "maar daar heb ik geen last van want in mijn woonplaats is er een geweldige reinigingsdienst die het snel opruimt".

Mee eens maar de praktijk is helaas dat er veel bandbreedte verspillende rotzooi over het internet gaat. Ik zie dat niet snel veranderen. Blijkbaar is spammen nog steeds effectief voor de spammers. En dan ben ik toch maar blij met een goed spamfilter.
30-01-2018, 13:44 door Anoniem
ik krijg op een oude account, waarvan het adres al zeker 20 jaar door spammers wordt verhandeld, opeens heel veel spam over voetschimmel. Heel maf!
30-01-2018, 15:02 door Valheru
Door Anoniem: Ik krijg de laatste dagen vooral aanbiedingen van russische vrouwen. En dat via een e-mailadres waarop domeinnamen staan geregistreerd. :)
Hi godaddy, the hottest man in the world! My name is {RANDOMNAAM} and i'm from Russia, but currently I live in the USA.
Zorg dus gewoon dat je een specifiek e-mailadres gebruikt in de WHOIS gegevens, maakt het erg leuk.
Zit er aan te denken om de "godaddy@" daarom te vervangen in "captainamerica@" of "jamesbond@" ofzo, dan worden die e-mails nog leuk om te lezen.

Bij mij op het werk beheer ik de catchall mailbox, die dingen gaan echt niet alleen naar adressen uit de whois db, ik kreeg er vanochtend nog een met: Hi test, the hottest man in the world :D

Wij hebben zeker geen domein geregistreerd op het e-mail adres beginnende met test ;)
30-01-2018, 18:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik ontvang zelden spam. Ik durf strengere DNSBL's te gebruiken, zakelijk tot 5000 users, ~5 calls/jaar wegens (correcte) DNSBL-listing van een zakelijk contact (n.a.v. b.v. open relay).

ISP's willen niet zo streng zijn, omdat ze er een berg supportcalls voor terugkrijgen.

Je bedoelt: de spam komt niet door je filter. Je ontvangt het wel, maar het wordt gefilterd/afgestopt.
Nee! Feitelijk gezien dropt de connectie voor DATA, dus het bericht wordt niet ontvangen. De sender krijgt netjes een correcte statuscode.

Dat is bij mij ook het geval, maar ik zie deze mails ook ineens (2e keer nu deze maand in grote batches) als je even wat dieper in je logfiles kijkt.
Ik heb gekeken op een aantal e-mail servers van klanten (en mijn eigen). De bovenstaande (TS) emails komen niet voor. Niet in de SPAM-locatie op de server, en niet in de mailboxen van gebruikers.

Ik ben benieuwd naar een sender-IP van de bovenstaande (TS) spamberichten. Ik durf te wedden dat die IP's zijn opgenomen in een of meerdere DNSBL's.
24-01-2019, 11:30 door Anoniem
Ga eens in de schoenen van een Spammer staan. Het heeft een miljoenen bereik, het is risicoloos, het is makkelijk, de enige kosten betreffen het internetabbonement, en er is geld mee te verdienen omdat er altijd wel een sukkel is die op een link klikt. Een plan van een provider uit het verleden was simpel. Bereken portokosten voor het verzenden van e-mail. Dat hoeft maar 1 cent per mail te zijn. Maal 100.000 mails betekend dat voor een spammer een kostenpost van eur 1000. Voor mij persoonlijk betekend dit een kostenpost van EUR 0,05 per week en dat heb ik er graag voor over om van deze zooi af te zijn.
24-01-2019, 12:33 door Anoniem
Door [Account Verwijderd]: Ik heb de laatste jaren nooit meer last van spam door de prima spamfilters van mijn mail providers. Vroeger moest ik minimaal 30 spam mails per dag verwijderen. GMail heeft af en toe wat spam in de spamfolder maar daar kijk ik toch nooit in en alles wordt na 30 dagen automatisch opgeruimd. Verder gebruik ik Mailbox.org en daar komt echt niets binnen.

Mailbox.org is echt een aanrader. 12 euro per jaar, nog nooit 1 spam mail gezien. Ook nog eens goed voor je privacy. Blijkt een degelijke Duitse provider.
GMail gebruik ik alleen voor toegang tot de Android Playstore maar zie daar geen spam, of het zou in de spamfolder moeten zitten, kijk ik nooit in.
24-01-2019, 12:43 door Anoniem
Het is gewoon een feit dat als je iets in je eigen taal leest, je sneller vertrouwen hebt. Elk groter project wat ik maak, daar staat meertaligheid bovenaan mijn lijst. En liefst zo veel mogelijk talen. Automatisch aanpassen aan de browsertaal. Het is een vak apart. Klakkeloos automatisch vertalen via een google- of yandextranslate api, geeft bijvoorbeeld met Nederlands, maar ook met Duits, hele rare en lelijke resultaten. Dingen als je en u door elkaar gebruiken, of Sie en du. Maar nog veel meer. Verder is je brontekst heel belangrijk, je moet proberen nooit gezegden te gebruiken. Onze taal loopt daar van over!!!! (Our language walks there from over, krijg je dan.) Het is wel de moeite. Want ik heb het ook: He, lekker, mijn eigen taal. Vast aardige mensen. Met die laatste conclusie moet je wat voorzichtiger worden. Ik doe het voor de gebruikersvriendelijkheid. Maar of ik aardig ben is echt het alleenrecht van de gebruiker om daar een oordeel over te hebben.

Spammers beginnen het kunstje blijkbaar ook door te krijgen. Het verbaast me meer dat ze daar nu pas achter zijn.
24-01-2019, 13:40 door Anoniem
Als ik iets krijg waar ik niet om heb gevraagd, weet ik al dat het de brandstapel op gaat. Het afzender adres bevestigt het in 100 procent van de gevallen. Maar, inderdaad, er is weer een golf, gelukig wordt een groot deel door Xs4all gecensureerd.79##n8#
24-01-2019, 20:04 door Anoniem
Kunnen we geen anti-spam dag invoeren?

Het idee is simpel. Iemand heeft een database, stuurt een paar miljoen emails. Waarvan de meeste toch al automatisch de prullie in gaan. Maar die zit wel te kijken of iemand hapt en reageert. Conversie op spam is 1 op de miljoen of zo. De meeste email programma's blokkeren al attachments, plaatjes en klik nergens op een link. Maar gewoon antwoorden, en helemaal los gaan. Het beste is trouwens om helemaal niet in te gaan op wat ze aan jouw geschreven hebben. Maar gewoon helemaal los te gaan. Over niks. Of alles wat je dwars zat de afgelopen 20 jaar. Zolang het maar niet gaat over die erfenis van die rijke prins die ze je beloofd hebben, of dat gratis account om gratis geld te verdienen. Gewoon, hoe laat komt u mijn hond dan uitlaten terugsturen.

Het beste met emails uit je spam mapje, want als ze dan morgen terug schrijven dan zie je dat ook niet meer.

De spammer denkt eerst joepie, kijk eens naar mijn inbox. En wil ook alles lezen, want die denkt dat de loterij gekomen is met mensen belazeren. Maar pas bij reply 800 staat er eentje die er echt is ingetrapt.Niks downloaden of klikken en iets terugschrijven wat nergens op slaat. En ook voor je eigen lol, een beetje afreageren ontspant. Zolang je maar niet ingaat op wat er in hun mail staat.

Helemaal ophouden zal spammen dan nooit worden. Maar het gaat wel een zwaarder vak worden. Nu is dat nog simpel. 20 miljoen emails eruit, en 3 replys terug. En dat is hebbes. Dat is precies de zwakke plek van spammers. Dat verder niemand meer reageert waar ze toch niks van kunnen afpakken. Dus gewoon, als je tijd hebt, terugmailen of het klopt dat hun moeder rood haar heeft of rij je nog steeds in die grijze auto. Dat maakt ongemakkelijk. Maar is ook leuk om te doen. Terug bang maken. Dat haalt voor hun de lol eraf.
25-01-2019, 14:26 door Bitwiper - Bijgewerkt: 25-01-2019, 14:29
Door Anoniem: Maar gewoon antwoorden, en helemaal los gaan. Het beste is trouwens om helemaal niet in te gaan op wat ze aan jouw geschreven hebben. Maar gewoon helemaal los te gaan. Over niks. Of alles wat je dwars zat de afgelopen 20 jaar. Zolang het maar niet gaat over die erfenis van die rijke prins die ze je beloofd hebben, of dat gratis account om gratis geld te verdienen. Gewoon, hoe laat komt u mijn hond dan uitlaten terugsturen.
Als je dat doet ben je zelf een spammer.

In verreweg de meeste spams is het afzenderadres vervalst, en heel vaak bestaat dat adres gewoon - maar is van iemand die de spam niet verzonden heeft (als je al gevraagd wordt op op een email te reageren, zoals in sommige 419 scams, staat daarin het verzoek om naar een ander adres te mailen). Reken maar dat die vervalste afzenders (als die bestaat) al genoeg non-deliverable notifications krijgen. Je bent gewoon een nitwit hufter als je hun mailbox met aanvullende troep vult, terwijl de spammer hier zelf niets van merkt (keyword: Joe job).

Als er werkbare doeltreffende maatregelen tegen de oorsprong van spam mogelijk zouden zijn, waren die allang gemeengoed.
26-01-2019, 22:53 door Anoniem
Ja... spam is van alle tijden. Nederlandse spam was vroeger bekend geraakt door het bedrijf van ene Martijn, oud-webhoster, die MAPS BV (of buitenlandse rechtsvorm) draaide. Maps omgekeerde betekende spam. Hij is ook veroordeelt voor de intentie om zoveel te spammen dat complete netwerken platgingen in Nederland. Dit is alweer 15 jaar geleden. Ook niet relevant maar een leuk verhaaltje.

Ik ben zelf momenteel "in transit" wat emailadres betreft, vanwege o.a. de spam. Mijn nieuwe adres zal ik volgende maand online adverteren en dan op een manier dat zoekmachines niet zo makkelijk kunnen scrapen en mijn adres kunnen toevoegen aan de spamlijsten. Maar ook dat maakt niets uit want de nieuwe provider heeft een spamfilter optie en ik ga alleen nog maar aan de PGP want MiTM problemen zijn een ding.

Als iemand geld wil overmaken dan doen ze het maar naar een Bitcoin adresje van me. De tijd van Nigeriaanse prinsen is gelukkig voorbij. "Klik hier voor geld" daar trapt toch niemand meer in???
26-01-2019, 22:59 door Anoniem
En ja... DNSbl werkt zeer goed tegen bekende spamservers en open SMTP servers.

Een systeem binnen een ESMTP server vind ik fijner dan anti-spam software in de mailprocessor die daarachter plakt.
Ik heb er weinig kennis van dus informatie is ook welkom...


PS Kan iemand een paar goede email services (gratis of betaald maar secure) in Europa aanraden?
26-01-2019, 23:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Bevestiging vereist verdien vandaag XX.XXX,XX euro!

LMFAO.

Wel een laag bedrag, lol. Het zal dan wel niet zo heel spectaculair zijn. Heb je de reklamefolders van de postcodeloterij al gezien? Elke dag kans op een miljoen! Deze email spammers gaan voor low budget "auto weggevertjes".
26-01-2019, 23:13 door Anoniem
Door Anoniem: Ik krijg de laatste dagen vooral aanbiedingen van russische vrouwen. En dat via een e-mailadres waarop domeinnamen staan geregistreerd. :)
Hi godaddy, the hottest man in the world! My name is {RANDOMNAAM} and i'm from Russia, but currently I live in the USA.
Zorg dus gewoon dat je een specifiek e-mailadres gebruikt in de WHOIS gegevens, maakt het erg leuk.
Zit er aan te denken om de "godaddy@" daarom te vervangen in "captainamerica@" of "jamesbond@" ofzo, dan worden die e-mails nog leuk om te lezen.

Spam over Russische/Oekrainse vrouwen krijg ik ook, maar meestal in de vorm van adds in de browser. Er kwamen de laatste jaren wel vaker een email door de filter over een gigantische schadeclaim (miljoenen euri) en als de content was altijd hetzelfde, om mij uit te lokken.

Wat ik doe is gewoon deleten en hopen dat het niet weer terugkomt. Delete and move on. Het kwam echter steeds terug. Ik denk dat ik de volgende keer maar wat minder laks ben en dit soort berichten als spam aangeef zodat het door mijn filters beter herkend wordt en misschien ook door de upstream filters. Helaas ben ik lui en moet ik mezelf een schop onder de kont geven.
27-01-2019, 20:55 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Bevestiging vereist verdien vandaag XX.XXX,XX euro!

LMFAO.

Wel een laag bedrag, lol. Het zal dan wel niet zo heel spectaculair zijn. Heb je de reklamefolders van de postcodeloterij al gezien? Elke dag kans op een miljoen! Deze email spammers gaan voor low budget "auto weggevertjes".

"Elke dag kans op een miljoen." De Vriendenloterij zou ik niet vertrouwen want de Staatslotterij heeft meer betalende assets en keert dus ook beter uit. Ik heb helaas nog nooit wat gewonnen.

Er zijn gelukkig (of niet) belangrijkere dingen dan geld.
28-01-2019, 15:14 door Anoniem
Ik krijg constant trader opportunities aangeboden via spamproviders omdat ik graag speculeer. Het beste is filteren als het spam is. Spammers worden steeds slimmer helaas en je kunt ook terugspammen (vooral bij Nigeriaanse tokos).

Ik kreeg 1 minuut geleden een bericht van "Radio Bonanza" met de playlist voor de middag. Ik luister geen radio.
15-02-2019, 11:19 door Anoniem
Trollen met ook een accountje op andere NL site. Herkenbaar.
De wind die door de VS waait zal ook hier aankomende via de golfstroom. Het is gelukkig maar een zacht briesje.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.