Door Legionnaire: Kostelijk om al die reacties te lezen en de de grote verschijdenheid die men bekent om het probleem te tackelen.
De ene zegt, dat vroeger alles beter was en gaat weer terug in de tijd.
Weer een ander, gooit een paar maanden oude backup er overheen.
Een enkeling neemt de moeite om infomatie in te winnen via de site of gaat nog en stapje verder gaat en Microsoft Nederland belt.
Maar de meesten zijn het wel met elkaar eens, dat het altijd de schuld bij de ander ligt en in dit geval aan Microsoft.
Het ligt nooit aan de gebruiker en zeker niet aan de hardware waar men mee werkt.
Ik geef je het te doen om een OS te schrijven en daarnaast ook nog er voor te zorgen dat het wereldwijd up to date blijft of regelmatig de rotzooi van en ander moet patchen...Bill Gates is zo rijk geworden door het verkopen van rotzooi...
Nu even stof om over na te denken, gratis gegeven door een oude rot in het vak, die ook door schade en schande zijn kennis heeft vergaard.
Wat is er nou mooier dan het probleem zelf op te lossen en daarnaastje er ook nog wat van opsteekt.
De handdoek in de ring gooien gaat er bij mij niet in, want ik zal het voor elkaar krijg.
Mocht ik helemaal vast zitten en er echt niet uitkomen, dan geef ik je hierbij de oplossing om er als nog uit te komen voor de volgende keer.
Neem rechtstreeks contact op de fabrikant en niet die Belgische helpdesk hier, maar s'avonds een belletje plegen naar de experts in de VS en binnen een paar minuten is het opgelost en nu hoor ik je alweer denken dat het veel geld gaat kosten.
Absoluut niet, want de hele wereld Skyped met elkaar en zeker in de VS, alleen Nederland loopt nog ver achter of als je belt, dan geven ze gelijk aan om op te hangen, want dan bellen ze je direct terug, om je niet op kosten te jagen en tevens vinden ze het geweldig om iemand helemaal aan de andere kant van de wereld woont belt en zeker als men vanuit Nederland belt.
Je zit meteen dicht bij het vuur, je steekt er wat van op en de ervaring om het samen op te lossen is onvergetelijk.
Denk daar maar eens over na...of schrijf anders zelf een OS....:-) !
Wat is er mooier dan het probleem zelf op te lossen? Een OS hoort gewoon probleemloos te draaien! Vooral Windows 10 is echt geen hobby OS.
Ik heb zelfs BSOD's tijdens het updaten van mijn werk pc met W10 en dan praat je over een splinternieuwe Dell pc. Met W7 zelfs nooit zulke dingen gehad.
En diverse collega's draaien probleemloos Linux Mint opdezelfde hardware. Nog nooit 1 enkele update mis gegaan.
Microsoft kan met al zijn betaalde programmeurs niets fatsoenlijks maken en Linux hobbyisten blijkbaar wel.