/dev/null - Overig

Mijn Overheid

24-04-2018, 11:14 door Anoniem, 5 reacties
Wil ik vandaag een bericht sturen naar Mijn Overheid, omdat ik het belachelijk vind, dat ik pas na ruim 4 weken storing, daarvan een mededeling krijg....
Dus nadat ik eerst even heb zitten rondkijken, moest ik eerst even uitzoeken, waarheen ik die klacht moest sturen (want gewoon even een mailadres geeft men niet). Daarvoor vond ik de 'contact-bladzijde'. Dus ik begin mijn bericht te in te typen, maar moet af en toe even nadenken, en dan blijk je ook eerst een waslijst aan contacgegevens te moeten opgeven (zelfs je telefoonnummer, want anders krijg je een foutmelding).

Ben ik daar dus net aan de contactgegevens begonnen, krijg ik een mededeling in beeld, dat mijn sessietijd afloopt, en dat ik die kan verlengen, druk op ......
Dus druk ik daarop, en dan wordt de hele pagina vernieuwd, en is mijn klacht-tekst dus verdwenen....

Sodeju..... zucht....wat een Overheid
Reacties (5)
24-04-2018, 15:58 door Anoniem
En je weet het, dit is de toekomst. Want we moeten toch met de tijd mee en digitaal transformeren. Aldus de overheid.
24-04-2018, 17:02 door Anoniem
Ja, zoiets is mij ook hier en daar overkomen. Bloedirritant.

Haal even diep adem en bedenk dat je nu twee klachten voor ze hebt. Die zou ik apart melden, het formulier twee keer invullen dus.

Stel je teksten op in een tekst-editor (kladblok of zo) of een tekstverwerker. Dat geeft je alle tijd die je nodig hebt om ze te formuleren. Dan kan je in dat formulier met kopiëren en plakken de inhoud overnemen en kan je zo binnen de sessietijd blijven. En je kan de tekst op je harde schijf bewaren.
25-04-2018, 07:44 door Anoniem
De overheid houdt niet zo van klagers. Zij doen alles goed volgens henzelf en dat mag miljarden kosten natuurlijk.
25-04-2018, 09:27 door Anoniem
Door Anoniem: En je kan de tekst op je harde schijf bewaren.
Nog een reden waarom formulieren geen goed idee zijn. Je moet er maar op vertrouwen dat de andere partij je een emailtje met de identieke tekst opstuurt van wat je net verteld hebt. Als je nou gewoon gelijk dat emailtje zelf kan sturen zit er niet een hele hoop nutteloze rommel van hun automatische systemen omheen en zit het gelijk goed in je archief.

Persoonlijk hanteer ik de regel dat officieele communicatie met overheden per brief dient te verlopen. Als het niet bij mij in de bus valt dan bestaat het niet. Ik ga zeker niet ergens inloggen om te kijken of ze me mischien iets hadden willen vertellen. En net zo goed niet formulieren invullen met sessies en javascript die me vertelt dat ik allerlei dingen zo niet mag invullen. Als ik er reden voor heb dan doe ik dat wel en als er ambtelijk moeilijk over gedaan wordt volgt er een klacht wegens ambtelijke obstructie.

Op papier, netjes geprint met mijn eigen brievehoofd erboven. En zolang het gemeentehuis nog een beetje in de buurt is (*zucht* gemeentelijke biereco verherindelingen *zucht*) kan ik met een paar minuten fietsen even snel 83 cent* verdienen. Ben ik toch weer even buiten geweest.

* Dat gaat hard omhoog. Lang leve de privatisatie. Dan lijkt een emailtje heel veel goedkoper... maar schijn bedriegt. Hoeveel tijd kost het om een briefje te schrijven en hoeveel (eventueel fictieve) euros per uur reken je daar voor? Een euro meer of minder voor de post is al snel niet echt heel boeiend. Dan is zo'n formulier dat je noeste schrijfwerk laat verdampen ineens veel duurder.
25-04-2018, 10:07 door Anoniem
Berichtenbox Mijn overheid,
Wat mij zéér verbaasd,dat er géén reactie is te lezen in de media hierover.Mijn situatie: Ik moest zelf inloggen om te kijken of er ,,Staatsmail was. Zo omschrijf ik dit NU .Gezien de houding m.b.t. ict zaken.Als een onderneming zo functioneerde was hem geen lang leven beschoren. Toch maar 3 reactie hierover,zéér weinig.
vr.gr.anoniem.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.