Firefox gaat gesponsorde content aan gebruikers in de Verenigde Staten tonen, maar zonder dat dit ten koste van de privacy gaat, zo heeft Mozilla aangekondigd. Eerder dit jaar liet de browserontwikkelaar al af en toe gesponsorde verhalen in het Pocket-gedeelte van een nieuwe Firefox-tab zien.
Mozilla wil dit nu gaan uitbreiden naar gebruikers van Firefox Nightly en de betaversie. Die zullen ook deze gesponsorde verhalen te zien krijgen. Uiteindelijk zal met de lancering van Firefox 60 op 9 mei van dit jaar de feature onder alle Firefox-gebruikers in de Verenigde Staten worden uitgerold. Mozilla stelt dat alle personalisatie aan de kant van de gebruiker plaatsvindt. Zodoende is het niet nodig om allerlei persoonlijke gegevens te verzamelen en met derden te delen.
Volgens Mozilla bestaat het idee met advertenties dat gebruikers hun privacy en data moeten opgeven in ruil voor gepersonaliseerde ervaringen. "Onze experimenten van de afgelopen maanden hebben aangetoond dat dit niet klopt. We kunnen inderdaad gepersonaliseerde gesponsorde content maken die waarde aan gebruikers biedt zonder hun privacy in gevaar te brengen", aldus de browserontwikkelaar. Of de functionaliteit ook onder gebruikers in andere landen wordt uitgerold is nog niet bekendgemaakt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.