Kennelijk mag je binnen .. uur al geen correctie doorvoeren op een forumpost.
Jammer.1) Correctie doorvoeren n.a.v. opmerking Addthis en Google kan niet, maar inderdaad, dat was een vergissing.
Ghostery informatie over addthis van addthis
About AddThis:
In Their Own Words
"AddThis is the world's largest social infrastructure and data platform. The company creates easy ways for users to share content and enjoy more personal experiences across the web while providing increased traffic, engagement and data for web publishers." (Formerly known as Clearspring Technologies.)
About Us: http://www.addthis.com/about
Privacy Information
Privacy Policy:
http://www.addthis.com/privacy/privacy-policy
Data Collected:
Anonymous (Analytics, Browser Information, Cookie Data , Date/Time, Demographic Data, Page Views )
Pseudonymous (IP Address (EU PII), Search History)
PII (Name , Address, Phone Number, Email Address)
Data Sharing:
Aggregate data is shared with 3rd parties., Anonymous data is shared with 3rd parties.
Data Retention:
4-5 Years
Niet zo onschuldig en niet relevant voor je controle van zorgdata binnen het lsp.
2) DoubleclickGoogle (of uiteindelijk mamabedrijf Alphabet waar google nu onder valt) is eigenaar van het advertentiebedrijf DoubleClick
https://nl.wikipedia.org/wiki/Google_LLCGoogle is samen met Facebook de grootste speler op de advertentie markt.
Search engine op trefwoorden "google advertentiebedrijf"
Levert direct hits op als
-
https://www.marketingfacts.nl/berichten/google-en-facebook-eten-de-advertentiemarkt-op-
https://www.trouw.nl/home/google-en-facebook-heersen-alleen-op-de-advertentiemarkt-~a4b4a765/-
https://insights.abnamro.nl/2016/12/online-advertentiemarkt-zet-groei-door/3) Privacy kwesties weg-flatteren?De temperende suggestie dat het allemaal wel meevalt is niet erg op haar plaats, Google, een commercieel bedrijf dat de advertentiemarkt domineert is aanwezig op een zorgwebsite die toegang geeft tot privé data.
Google heeft daar principieel niets te zoeken vanuit privacy oogpunt bezien.
Gek genoeg levert de aanwezigheid van Facebook online discussie en relletjes op maar de aanwezigheid van Google dat vele malen meer informatie over online gedrag van mensen verzamelt weer niet.
Sterker nog, het moet geflatteerd ?
Wat voor belang zit daar achter?
Helaas en echter, privacy kwesties los je natuurlijk niet op door ze online weg te flatteren.
Commerciële 3rd party bedrijven aanwezig op een zorgservice site, daar valt weinig aan te flatteren.
En gek genoeg weten ze op het domein vzvz.nl wèl hoe het hoort.
Zelfde aanloop van 0 trackers en twee connectie voor de cookiemelding.
Om daarna, slechts, en heel netjes alleen Piwiks analytics te draaien.
Dus als het op het eerste eigen domein wèl netjes kan.
Waarom dan toch niet de verleiding kunnen weerstaan om de commerciële advertentie markt toegang te geven op een plek waar het vanuit moreel privacy oogpunt niet thuishoort?
Een rare spagaat.
Homepagecitaat :
"Volgjezorg Grip op je medische gegevens"Ja, maar wel met behoud van privacy!
4)
Wachten of doenEn omdat deze security.nl bepaald geen Twitter is dat invloed heeft en maatschappelijke zaken laat veranderen, is het beter dat je zelf actie onderneemt in je browser als je dat nodig vindt.
Maar eerst moet je weten wat er aan de hand is, bij deze in de vorm van een forumpost.