Originally posted by Unregistered
Zou de SIF zo vriendelijk willen zijn onderscheid te maken tussen internet-diensten en internet-aansluitingen?
Dat er gefilterde diensten als pop-mail zijn, prima, maar een internet-aansluiting is wat anders dan een aansluiting op het intranet van een ISP.
Voor een consument is de aansluiting als zodanig een dienst. Belangrijker: consumenten zien het verschil niet tussen de aansluiting en de geboden diensten over die aansluiting waarbij de verzorging van diensten als e-mail, nieuwsgroepen en enige webruimte als gemeengoed wordt beschouwd bij zo'n aansluiting.
Het gaat hier niet over de (zeer) ervaren of corporate gebruikers, maar over de massa aan consumenten: thuisgebruikers. Deze overgrote groep beste mensen koppelen geen intra/extranetten aan internet maar kopen gewapend met een overgerecycled reclameblaadje in de hand een pc bij de grootgrutter, pakken deze thuis uit, en willen deze net als een staafmixer of broodrooster gewoon aansluiten en zorgloos op internet zonder ook maar ergens bij stil te hoeven staan. De stelling voor consumenten is volgens het SIF dus in wezen: "bij een broodrooster hoef jij je ook niet af te vragen of je het bij deze sneedjes ook overleeft."
Waar het SIF echter aan voorbij gaat is dat ook het autowegennet een voorziening betreft dat overwegend veilig is wanneer elke deelnemer zich netjes aan de geldende verkeersregels houdt.
Omdat het deelnemen aan het verkeer hoofdzakelijk bestaat uit anticiperen is dat voor elke verkeersdeelnemer een belangrijke verantwoordelijkheid, inclusief de APK-keuring van het voertuig.
Voor internet geldt min of meer hetzelfde.