Hotels en pensions die op Booking.com te vinden zijn, alsmede hun gasten, zijn doelwit van phishingaanvallen geworden. Gasten kregen legitiem uitziende sms- en WhatsApp-berichten waarin om een betaling werd gevraagd, zo meldt de Daily Express. Ook ontvingen de gasten gepersonaliseerde e-mails met hun namen, adresgegevens, telefoonnummers, kosten, referentienummers en boekingsdata.
Daardoor dachten gasten dat het om een legitiem bericht ging. Booking.com stelt tegenover The Independent dat de eigen systemen niet zijn gehackt. Verschillende hotels en pensions op de website waren het doelwit van phishingaanvallen geworden. Medewerkers van een aantal van deze accommodaties trapten in de phishingmail, waardoor aanvallers toegang tot hun account kregen. Op deze manier kregen de aanvallers toegang tot de gastgegevens en kon er ook een phishingmail naar de gasten worden verstuurd. Booking.com zegt dat alle potentieel getroffen gasten zijn gewaarschuwd en eventuele schade op de hotels en pensions verhaald zal worden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.