image

FBI zoekt bewijs tegen Adrian Lamo

woensdag 24 september 2003, 09:56 door Redactie, 8 reacties

Zo'n twee weken geleden gaf ethisch hacker Adrian Lamo zich aan. Hij werd gezocht door de FBI vanwege het hacken van de New York Times en moet binnenkort voorkomen. Het bewijs tegen Lamo lijkt echter niet waterdicht, want de FBI heeft verslaggevers en journalisten laten weten dat men verplicht wordt om artikelen en notities over Lamo in te leveren. De aanklacht tegen Adrian zal voornamelijk op deze notities gebaseerd worden. De vraag blijft of journalisten hun artikelen over Lamo zullen inleveren en of deze gebruikt kunnen worden in de rechtzaak. (Wired)

Reacties (8)
24-09-2003, 09:59 door Anoniem
vind het nog steeds belachelijk.
NYT mag blij wezen dat het een ethisch persoon betreft en niet iemand die hen afperst voor een paar grote bedragen.
24-09-2003, 10:41 door Anoniem
Ethisch hacker? Ik denk niet dat die twee termen te rijmen zijn. Als Osama Bin Laden een ethisch terrorist was, waren zijn daden dan ook niet zo erg geweest?
24-09-2003, 10:49 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Ethisch hacker? Ik denk niet dat die twee termen te rijmen zijn. Als Osama Bin Laden een ethisch terrorist was, waren zijn daden dan ook niet zo erg geweest?
Osama heeft schade berokkend, die Lamo niet (voor zover ik weet). Hij heeft ingebroken en contact gezocht met de NYT om de securityproblemen te verhelpen.
24-09-2003, 10:53 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Osama heeft schade berokkend, die Lamo niet (voor zover ik weet). Hij heeft ingebroken en contact gezocht met de NYT om de securityproblemen te verhelpen.

Oh nee he ? Krijgen we weer zo'n discussie over lamo ? Bin laden vergelijken met lamo ? Een beetje overdreven niet ?
24-09-2003, 11:09 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Ethisch hacker? Ik denk niet dat die twee termen te rijmen zijn. Als Osama Bin Laden een ethisch terrorist was, waren zijn daden dan ook niet zo erg geweest?

De een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder. Maar goed, terrorisme of legale oorlog is geen van beide ethisch, zelf als het echt niet anders kan. Doe het dan, maar noem het niet ethisch.
Bij meningen over hacken kom ik 2 uitersten tegen. Aan de ene kant heb degenen die vinden dat hacken zonder meer kan. En dan degenen die hacken met terrorisme en inbreken vergelijken.
Dat is wel een beetje simpel. En zelfs dat is het probleem niet. Vergelijk wat je wilt. Wat wel belangrijk is, is dat in de rechtszaal in de VS aanklachten ontzettend worden opgeblazen en de aanklager kan roepen wat hij wil en zonder meer wordt geloofd.
Met het aanklagen en berechten van hackers op zich heb ik geen probleem. Het moet wel eerlijk gebeuren.
Ik ken in Nederland geen gevallen waarbij hackers erg oneerlijk berecht zijn. In de VS is het een heksenjacht waarbij vergeleken het rechtsysteem in China netjes en onpartijdig is te noemen.
24-09-2003, 12:47 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Ethisch hacker? Ik denk niet dat die twee termen te rijmen zijn. Als Osama Bin Laden een ethisch terrorist was, waren zijn daden dan ook niet zo erg geweest?

het verschil tussen een hacker en cracker. Een ethische cracker kan je misschien niet rijmen, maar een ethische hacker wel.

Jammer dat deze twee termen altijd worden vergeten.
24-09-2003, 16:27 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
het verschil tussen een hacker en cracker. Een ethische cracker kan je misschien niet rijmen, maar een ethische hacker wel.

Jammer dat deze twee termen altijd worden vergeten.

Ja, helemaal mee eens...
25-09-2003, 09:05 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
Ja, helemaal mee eens...

idd

2
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.