Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem: "Dit is een sterke aanwijzing dat deze blokkade is veroorzaakt door derden, wat betekend dat uw gegevens niet meer veilig zijn."
Is dat jouw spelfout of die van KPN?
Vanwege het enorm aantal spelfouten (zelfs in de "brief van de KPN") was mijn eerste reactie: Phishing. Ongelooflijk hoe iemand bij een gerenommeerd bedrijf kan werken en verantwoordelijk is voor communicatie en ZO verdomde slecht is in Nederlands.
Wie zegt dat de afdeling communicatie hierbij betrokken is? Dit wordt vaak vanuit techniek gedaan, en techneuten hoeven niet goed te zijn in de Nederlandse taal.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Mede de zwakke communicatie vanuit de IT afdelingen zorgt ervoor dat ze niet begrepen worden door de rest van het bedrijf of door klanten. Ik verwacht niet dat IT personeel een roman kan schrijven, maar als je in officiële communicatie naar de klant niet beseft dat de derde persoon enkelvoud op een 't' eindigt, dan kom je onprofessioneel over, en heb je ook niet de moeite genomen om de mail te laten verifiëren door iemand die wel kan spellen op basisschoolniveau. Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat KPN haar technici niet zelf maar wat aan laten rommelen in officiële e-mails. Bij grotere bedrijven zit daar altijd iemand van Communicatie tussen, danwel een teamleider die wel werkwoorden kan vervoegen.
U is gepensioneerd ? Of scholier met een nogal theoretisch beeld van de werkelijkheid in het werkende leven ?
Er is _echt geen teamleider_ die alle klant mailtjes gaat zitten spelling-checken of grammaticaal corrigeert .
De afdeling communicatie is er voor persberichten en _officiële_ mededelingen. Die zitten zeker niet in lijn van elk mailtje dat een helpdesk aan een klant stuurt.
Op de helpdesk/CC zitten mensen met een behoorlijk laag ingangsniveau, en de antwoorden die ze niet zelf geven knippen en plakken ze direct uit het ticket dat door de tweede of derde lijn gegeven is.
En ja, de ITers van de tweede of derde lijn schrijven niet altijd perfect , en nog minder als ze druk zijn en ook nog zo'n neuzel ticket moeten beantwoorden.