Privacy - Wat niemand over je mag weten

Google registreert je aankopen.

19-05-2019, 11:26 door [Account Verwijderd], 63 reacties
Laatst bijgewerkt: 19-05-2019, 11:26
Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Oh ja, natuurlijk zonder goedkeuring van de Gmail gebruikers en die functie lijkt niet volledig uit te zetten.

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=en-GB&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1


Dat Google gaat nog eens groot worden met al jullie data. ;)
Reacties (63)
19-05-2019, 11:50 door Anoniem
Schijnt dat alle toezichthouders slapen of opdracht hebben gekregen hier beslist een andere kant op te (blijven) kijken.
De rest interesseert het niets of ze slapen nog onder een steen. De Rip van Winkle wereld en dat was trouwens een ouwe Hollander in New York.

Trouwens het zal wel ergens in de voorwaarden hebben gestaan en heb je geklikt , natuurlijk dekt Google zich in en regeert verder.

#sockpuppet
19-05-2019, 12:03 door Anoniem
Krijg ik dan ook een mailtje van Google als de accu van mijn vibrator aan vervanging toe is?


Gewoon zoveel mogelijk wegblijven bij dat soort diensten.
19-05-2019, 12:12 door Anoniem
Door NMG: Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Oh ja, natuurlijk zonder goedkeuring van de Gmail gebruikers en die functie lijkt niet volledig uit te zetten.

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=en-GB&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1


Dat Google gaat nog eens groot worden met al jullie data. ;)
Je gaat toch akkoord met hun voorwaarden?

Volgens mij is dit ook niet nieuw.... En ze traceren ook al "updates" van je orders.

Daarnaast: You don't have any purchases geeft die bij mij aan.

Is weer eerder een klaag topic, icm ik ben het er niet mee eens dan iets nuttigs.
19-05-2019, 12:32 door Anoniem
Ik ben al lang van gmail afstapt, maar ik heb wel nog 2 accounts die ik nog niet heb gebruikt. Je weet maar nooit...
19-05-2019, 13:03 door Anoniem
Even getest, bij mij wordt geen enkele data weergegeven. Echter ontbreekt de optie om het uit te zetten. Althans in het venster wanneer je bovenstaande link volgt en doorklikt.

Al zijn ze bij Google erg goed in het verstoppen en omslachtig/dubbelzinnig omschrijven van instellingen.
Zie ook hun privacybeleid hoeveel woorden ze nodig hebben om te vertellen dat Google alle data van alle Google-diensten (ook de 'onzichtbare') koppelt en gebruikt om de kassa van Google te spekken.
19-05-2019, 13:08 door Anoniem
Door NMG: Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Oh ja, natuurlijk zonder goedkeuring van de Gmail gebruikers en die functie lijkt niet volledig uit te zetten.

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=en-GB&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1


Dat Google gaat nog eens groot worden met al jullie data. ;)

U gebruikt geen producten van google?
19-05-2019, 13:25 door Anoniem
Niets nieuws, is al jaren zo. Snap niet waarom dit opeens nu nieuws is
19-05-2019, 13:56 door [Account Verwijderd]
Dat Google graag data graait is bekend maar je moet in dit geval wel duidelijker aangeven wèlke aankoopdata Google verzameld.

Dus niet (bijvoorbeeld) het voordeelpak pretcondooms met zeezout en caramelsmaak bij de online drogisterij, maar wèl....

Bestellingen die zijn geplaatst via Google-services, zoals Google Play Store of Google Express, of via de Google Assistent.

Nederlandse Google bron:

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=nl-nl&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1

Er is al genoeg ruis en sensatie op Internet, dus eerst a.u.b. dubbel controleren of het bericht dat je post wel goed overeenstemt met de bron.
19-05-2019, 14:11 door Anoniem
Er is al genoeg ruis en sensatie op Internet, dus eerst a.u.b. dubbel controleren of het bericht dat je post wel goed overeenstemt met de bron.
Dit is natuurljk helemaal waar, ik ben geen Google gebruiker maar "mijn vermoeden" is toch dat Google ook
weet wat voor aankopen ik op internet doe en ze hebben mij nooit gevraagd of ik daar wel of niet mee eens ben.

Het probleem is dat er duidelijke regels moeten komen wat wel of niet is veroorloofd, dan pas kun je dit soort
bedrijven aanpakken.
19-05-2019, 17:03 door Anoniem
Nog effe en dan kun je alleen nog maar op internet als je gechipped bent (in je hersenen, geen cute RFID chipje tussen je vingers) met Google... en iedereen zal gratis voordeeltjes krijgen en alle media en landen zullen gebruik maken van de Google diensten totdat er iets vreselijks gebeurt.

De 2016 verkiezingen waren een waarschuwing, in de wind geslagen? Je ziet alleen maar symtoom bestrijding.

Met andere woorden, We zijn falliet.
19-05-2019, 17:07 door spatieman
goh, alsof facebook niet weet wat je koop, al hun code zal geïnjecteerd zijn in behoorlijk wat websites.
19-05-2019, 17:16 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-05-2019, 17:21
Door Brainpresser: Dat Google graag data graait is bekend maar je moet in dit geval wel duidelijker aangeven wèlke aankoopdata Google verzameld.

Dus niet (bijvoorbeeld) het voordeelpak pretcondooms met zeezout en caramelsmaak bij de online drogisterij, maar wèl....

Bestellingen die zijn geplaatst via Google-services, zoals Google Play Store of Google Express, of via de Google Assistent.

Nederlandse Google bron:

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=nl-nl&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1

Er is al genoeg ruis en sensatie op Internet, dus eerst a.u.b. dubbel controleren of het bericht dat je post wel goed overeenstemt met de bron.


Ontvangstbewijzen of bevestigingen die in Gmail zijn ontvangen.

Dus als ik bij die online drogist een gros condooms gekocht heb en daar een bevestiging van heb ontvangen op mijn Gmail dan staan die aankopen WEL geregistreerd.

Dus als je weer wilt downplayen moet je wel goed en begrijpend kunnen lezen.

[edit]

Uw aankopen en reserveringen worden samengebracht vanuit uw Google-account, via bronnen zoals:

. Bestellingen die zijn geplaatst via Google-services, zoals Google Play Store of Google Express, of via de Google Assistent.
. Ontvangstbewijzen of bevestigingen die in Gmail zijn ontvangen.


En let op de zin; Bronnen ZOALS ....
Dus er worden vast nog meer bronnen gebruikt.
19-05-2019, 17:33 door Anoniem
Office 365 en Google Mail (Gmail) registreert schijnbaar ook alles wat je getypt hebt voordat je op backspace of delete drukt.

Het weet dus hoe je denkt en hoe je je vervolgens zelf corrigeert, wat je niet aan de buitenwereld wil tonen.

Had ik deze wijsheid maar 20 jaar geleden ;-)))) Elke keystroke wordt gelogged.

Zo kunnen ze aan de hand van je backspace gebruik en correcties die je maakt ook je opleidingsniveau afleiden.
19-05-2019, 17:43 door Anoniem
Door Anoniem:
Door NMG: Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Oh ja, natuurlijk zonder goedkeuring van de Gmail gebruikers en die functie lijkt niet volledig uit te zetten.

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=en-GB&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1


Dat Google gaat nog eens groot worden met al jullie data. ;)

U gebruikt geen producten van google?

Correct, tenmiste geen producten waar ik zelf voor kan kiezen en die analytics meuk blokkeer ik zoveel mogelijk.
19-05-2019, 17:55 door Anoniem
Door Anoniem: Niets nieuws, is al jaren zo. Snap niet waarom dit opeens nu nieuws is

Omdat je niet snapt wat het nieuws is?
19-05-2019, 19:49 door Anoniem
Door Anoniem: Niets nieuws, is al jaren zo. Snap niet waarom dit opeens nu nieuws is

Het is nieuws omdat het nu via een webpagina inzichtelijk is. Is overigens volgens mij een tijdje zo. Geldt ook voor reserveringen en vluchten. Geen nieuws, dus. Heb me altijd afgevraagd waarom organisaties als universiteiten en bedrijven gebruik van GMail maken.
De snelste manier om je ‘geheimen’ te delen.

Zo heb ik vluchten van mijn broer er in staan, omdat hij zijn vluchtgegevens ook naar mij had gestuurd. Waarschijnlijk raakt de data dus behoorlijk vervuild als je dergelijke mailtjes doorstuurt...
19-05-2019, 21:12 door Anoniem
Ik heb zoiets van... als ze maar betalen als ik een ISP ben of consument die data levert.

Niets is gratis.

Security.nl is hobby want ik haal er uit wat ik er in stop.

Ik ga geen broodroof op mezelf plegen. Die tijd is voorbij. Dat zou dom zijn.
19-05-2019, 22:41 door Anoniem
Ze registreren ook je toetsaanslagen en bepalen uit je delete/backspace gebruik je intelligentie/opleidingsniveau.
19-05-2019, 22:58 door [Account Verwijderd]
Door NMG:
Door Brainpresser: Dat Google graag data graait is bekend maar je moet in dit geval wel duidelijker aangeven wèlke aankoopdata Google verzameld.

Dus niet (bijvoorbeeld) het voordeelpak pretcondooms met zeezout en caramelsmaak bij de online drogisterij, maar wèl....

Bestellingen die zijn geplaatst via Google-services, zoals Google Play Store of Google Express, of via de Google Assistent.

Nederlandse Google bron:

https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=orders&hl=nl-nl&visit_id=636938104005083068-4078902262&rd=1

Er is al genoeg ruis en sensatie op Internet, dus eerst a.u.b. dubbel controleren of het bericht dat je post wel goed overeenstemt met de bron.


Ontvangstbewijzen of bevestigingen die in Gmail zijn ontvangen.

Dus als ik bij die online drogist een gros condooms gekocht heb en daar een bevestiging van heb ontvangen op mijn Gmail dan staan die aankopen WEL geregistreerd.

Dus als je weer wilt downplayen moet je wel goed en begrijpend kunnen lezen.

[edit]

Uw aankopen en reserveringen worden samengebracht vanuit uw Google-account, via bronnen zoals:

. Bestellingen die zijn geplaatst via Google-services, zoals Google Play Store of Google Express, of via de Google Assistent.
. Ontvangstbewijzen of bevestigingen die in Gmail zijn ontvangen.


En let op de zin; Bronnen ZOALS ....
Dus er worden vast nog meer bronnen gebruikt.

O, begrijpend leren lezen?

Wat lees ik?

Google: Uw aankopen en reserveringen worden samengebracht vanuit uw Google-account

Dan herhaal ik het voor de derde keer:

'vanuit uw Google-account´

Nergens maar ook nergens wordt letterlijk kenbaar gemaakt dat aankopen bij externe bronnen - anders dan bij Google - door Google worden geregistreerd.
En neen ik ga niet redeneren van "dat moet je zus of zo lezen" Ik lees wat er staat. Niets meer, niets minder.

Het is zelfs nog geen kwestie van begrijpend lezen, maar alleen lezen wat er staat, letterlijk.

Blijkbaar gaat je dat slecht af.
Kan.
Dat kan ik ook niet helpen.
Daar zou je zelf iets aan kunnen doen.

Succes ermee!
20-05-2019, 01:58 door Anoniem
@Brainpresser vooraf dit is geen persoonlijke aanval, geef enkel weer wat ik lees;

"Ontvangstbewijzen of bevestigingen die in Gmail zijn ontvangen." Kunnen dus ook van derden zijn.

Daarnaast is Google (en veel andere bedrijven) dubbelzinnig in hun voorwaarden. Wat zegt de wet daarover? Waarom wordt dit toegestaan? Dat zou je als zzp'er eens moeten proberen...
20-05-2019, 06:50 door [Account Verwijderd]
@Brainpresser

Als je een Gmail account hebt heb je dus een Google account. (Hiermee voldoe je aan die voorwaarde.)
Als je een mail ontvangt van die online drogisterij voldoe je aan de voorwaarde van "het ontvangen van een ontvangstbewijs op je Gmail account"

Daarmee voldoe je dus aan beide voorwaarden die gesteld zijn om je aankopen in kaart te brengen.

Ik heb het nergens over externe bronnen gehad.
20-05-2019, 08:54 door Anoniem
Door NMG: @Brainpresser

Als je een Gmail account hebt heb je dus een Google account. (Hiermee voldoe je aan die voorwaarde.)
Als je een mail ontvangt van die online drogisterij voldoe je aan de voorwaarde van "het ontvangen van een ontvangstbewijs op je Gmail account"

Daarmee voldoe je dus aan beide voorwaarden die gesteld zijn om je aankopen in kaart te brengen.

Ik heb het nergens over externe bronnen gehad.
Ofwel selectief lezen en alles zelf aan elkaar knopen? Je leest namelijk wat je wilt lezen. (zien we hier wel vaker)
Want "anuit uw Google-account" lees ik dat je bij de winkel inlogt met je gmail account (SAML of OpenID) niet dat je de bevestiging binnen krijgt op je gmail.

Dus voldoe je wel aan de voorwaarden? Je conclusie is namelijk niet erg sterk, eerder gammel...
20-05-2019, 11:00 door Anoniem
Nu even hoe het echt zit*;

Geldt ook voor externe webwinkels, als bron wordt jouw mail afkomstig uit Gmail gebruikt. Hiervoor heb je destijds niet hoeven in te loggen met je Google-account bij deze webwinkels.

Data verwijderen kan, echter alleen wanneer je de betreffende mail wist. De functie uitschakelen is onmogelijk.


Persoonlijk vind ik dit vrij schandalig wat Google hier doet. De manier van verwijderen en het niet kunnen uitschakelen is verre van netjes. En nee het verbaast mij totaal niet, maar wel een extra reden om nog minder Google/Gmail te gebruiken. Ook bij het surfen op internet; gebruik altijd uMatrix. Zie je sites verbinding maken met Google-diensten, klik op * markeer ze (donker)rood (linker kolom) en sla ze op. Vrijwel alle sites werken dan nog prima.


*Bron: waargenomen in de praktijk.
20-05-2019, 11:21 door Anoniem
Is er nog iemand die *niet* weet dat Gmail je mail scant, en dat gratis diensten niet bestaan ? Je accepteert dit soort zaken, op het moment dat je besluit om Gmail te gebruiken.
20-05-2019, 12:33 door Anoniem
Tja, dat is nu de prijs van gratis hé?. Niets is gratis in deze wereld want links of rechtsom betaal je altijd ergens mee. Bij Google, Microsoft, Apple, Facebook en diverse andere datagraaiers, ben jij het product dus is de data voor hen om te gebruiken.
Je bent wel een dom rund als je niet snapt dat alles wat je online koopt, en daarbij een e-mail adres van één van bovenstaande datagraaiers gebruikt, dat deze gegevens gewoon voor marketing zullen worden gebruikt. Daar ben je zelf mee akkoord gegaan.
Pleur dus die graai e-mail adressen de deur uit en ga Protonmail, Tutanota of andere alternatieven gebruiken. Tja, daar moet je op een gegeven moment wel voor gaan betalen maar dan ben je tenminste klant i.p.v. het product. Tutanota kost voor 1 mail adres iets van 20 euro per jaar. Twintig euro voor je privacy lijkt me een goede deal.
20-05-2019, 13:48 door Anoniem
Persoonlijk vind ik dit vrij schandalig wat Google hier doet.

Persoonlijk vind ik het anno 2019 geneuzel. Omdat iedereen al lang en breed weet wat het business model van Google is. De consequenties van het gebruik van zo'n ''gratis'' dienst accepteer je, indien je besluiten er gebruik van te maken.

Mensen die dat nu nog niet door hebben, steken moedwillig hun kop in het zand.
20-05-2019, 14:14 door [Account Verwijderd]
@NMG,

Ik heb zojuist eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn Google account in te zien vanuit Gmail waarin ik uitsluitend de eenvoudige weergave gebruik.

Ik concludeer dat je gelijk hebt!

Onder elkaar opgesomd de drie laatste aankopen die ik extern heb gedaan bij drie verschillende Webshops. Onder elke aankoopmelding zie ik daar een zwarte knop met witte tekst: 'verwijderen'. Ik kan slechts de aanname doen of dat ook werkelijk veroorzaakt dat deze gegevens worden gewist.
20-05-2019, 14:45 door Anoniem
Door Anoniem: Tja, dat is nu de prijs van gratis hé?. Niets is gratis in deze wereld want links of rechtsom betaal je altijd ergens mee. Bij Google, Microsoft, Apple, Facebook en diverse andere datagraaiers, ben jij het product dus is de data voor hen om te gebruiken.
Je bent wel een dom rund als je niet snapt dat alles wat je online koopt, en daarbij een e-mail adres van één van bovenstaande datagraaiers gebruikt, dat deze gegevens gewoon voor marketing zullen worden gebruikt. Daar ben je zelf mee akkoord gegaan.
Pleur dus die graai e-mail adressen de deur uit en ga Protonmail, Tutanota of andere alternatieven gebruiken. Tja, daar moet je op een gegeven moment wel voor gaan betalen maar dan ben je tenminste klant i.p.v. het product. Tutanota kost voor 1 mail adres iets van 20 euro per jaar. Twintig euro voor je privacy lijkt me een goede deal.
Wel even verder nadenken dat gmail veel meer is dan even een mail provider. Iets waar andere providers nog niet eens in de buurt van komen.
20-05-2019, 15:24 door [Account Verwijderd]
Door Brainpresser:
@NMG,

Ik heb zojuist eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn Google account in te zien vanuit Gmail waarin ik uitsluitend de eenvoudige weergave gebruik.

Ik concludeer dat je gelijk hebt!

Onder elkaar opgesomd de drie laatste aankopen die ik extern heb gedaan bij drie verschillende Webshops. Onder elke aankoopmelding zie ik daar een zwarte knop met witte tekst: 'verwijderen'. Ik kan slechts de aanname doen of dat ook werkelijk veroorzaakt dat deze gegevens worden gewist.

Dank, het siert je dat je je ongelijk toe durft te geven.

Inmiddels heeft de redactie een eigen topic hierover gestart.
https://www.security.nl/posting/609670/Google+volgt+aankopen+en+reserveringen+van+Gmail-gebruikers
20-05-2019, 15:27 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Is er nog iemand die *niet* weet dat Gmail je mail scant, en dat gratis diensten niet bestaan ? Je accepteert dit soort zaken, op het moment dat je besluit om Gmail te gebruiken.

Google scande, ja verleden tijd, je e-mail om op basis daarvan advertenties te tonen. Dit is een andere vorm van scannen en verzamelde data presenteren.
20-05-2019, 15:34 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 20-05-2019, 15:34
Door Anoniem: Tja, dat is nu de prijs van gratis hé?. Niets is gratis in deze wereld want links of rechtsom betaal je altijd ergens mee. Bij Google, Microsoft, Apple, Facebook en diverse andere datagraaiers, ben jij het product dus is de data voor hen om te gebruiken.
Je bent wel een dom rund als je niet snapt dat alles wat je online koopt, en daarbij een e-mail adres van één van bovenstaande datagraaiers gebruikt, dat deze gegevens gewoon voor marketing zullen worden gebruikt. Daar ben je zelf mee akkoord gegaan.
Pleur dus die graai e-mail adressen de deur uit en ga Protonmail, Tutanota of andere alternatieven gebruiken. Tja, daar moet je op een gegeven moment wel voor gaan betalen maar dan ben je tenminste klant i.p.v. het product. Tutanota kost voor 1 mail adres iets van 20 euro per jaar. Twintig euro voor je privacy lijkt me een goede deal.

Oh, gratis Protonmail, volgens jou was er toch iets met gratis?
Mijn Linux is gratis en ik betaal nergens mee net zo goed als talloze opensource projecten zoals b.v. Libreoffice.

Dus, iets minder stellig over gratis en betalen met data zou op zijn plaats zijn.

Het wordt pas echt een probleem als je betaald voor een apparaat (Android) en dat dat apparaat speciaal ontwikkeld is om data te verzamelen.
20-05-2019, 15:40 door Anoniem
Google scande, ja verleden tijd, je e-mail om op basis daarvan advertenties te tonen. Dit is een andere vorm van scannen en verzamelde data presenteren.

Hun business model is sinds dien niet verandert; het principe dat je 'betaalt' met informatie evenmin. Dat de details wijzigen, lekker belangrijk. Het gaat erom dat men geen verwachtingspatroon moet hebben dat je privacy hebt bij het gebruik van Google diensten.
20-05-2019, 15:42 door Anoniem
Dank, het siert je dat je je ongelijk toe durft te geven.

Het zou mensen sieren indien men in het geheel persoonlijke opmerkingen achterwege zou laten. Nergens voor nodig.
20-05-2019, 15:58 door Anoniem
Google scande, ja verleden tijd, je e-mail om op basis daarvan advertenties te tonen. Dit is een andere vorm van scannen en verzamelde data presenteren.

''Though Google announced that it would stop using consumer Gmail content for ad personalization last July, the language permitting it to do so is still included in its current privacy policy, and it without a doubt still scans users emails for other purposes. Aaron Stein, a Google spokesperson, told NBC that Google also automatically extracts keyword data from users’ Gmail accounts, which is then fed into machine learning programs and other products within the Google family.''
20-05-2019, 22:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Persoonlijk vind ik dit vrij schandalig wat Google hier doet.

Persoonlijk vind ik het anno 2019 geneuzel. Omdat iedereen al lang en breed weet wat het business model van Google is. De consequenties van het gebruik van zo'n ''gratis'' dienst accepteer je, indien je besluiten er gebruik van te maken.

Mensen die dat nu nog niet door hebben, steken moedwillig hun kop in het zand.
Bij het bezoeken van deze website maak je ook gebruik van een gratis Google-dienst, Analytics.
Hoeveel mensen weten, beseffen of zien dit? Heb je over dit gebruik kunnen beslissen?
Vind jij nu ook dat mensen hierover de consequenties maar moeten dragen?

Duidelijk? Mooi, doe er je voordeel mee de rest van je leven.
21-05-2019, 07:49 door Anoniem
Door Anoniem: Nu even hoe het echt zit*;

Geldt ook voor externe webwinkels, als bron wordt jouw mail afkomstig uit Gmail gebruikt. Hiervoor heb je destijds niet hoeven in te loggen met je Google-account bij deze webwinkels.

Data verwijderen kan, echter alleen wanneer je de betreffende mail wist. De functie uitschakelen is onmogelijk.


Persoonlijk vind ik dit vrij schandalig wat Google hier doet. De manier van verwijderen en het niet kunnen uitschakelen is verre van netjes. En nee het verbaast mij totaal niet, maar wel een extra reden om nog minder Google/Gmail te gebruiken. Ook bij het surfen op internet; gebruik altijd uMatrix. Zie je sites verbinding maken met Google-diensten, klik op * markeer ze (donker)rood (linker kolom) en sla ze op. Vrijwel alle sites werken dan nog prima.


*Bron: waargenomen in de praktijk.

Nu even hoe het echt zit*;

Ik heb er helemaal niet in staan. Terwijl alles hierop binnen komt van wat ik koop. Het is mijn primaire mail account.

*Bron: waargenomen in de praktijk.
21-05-2019, 09:15 door Anoniem
en daar komen we nu pas achter????
22-05-2019, 10:28 door Anoniem
Bij het bezoeken van deze website maak je ook gebruik van een gratis Google-dienst, Analytics.
Hoeveel mensen weten, beseffen of zien dit? Heb je over dit gebruik kunnen beslissen?
Wie wil weten waar je verbinding mee maakt, probeer bijvoorbeeld whireshark maar eens.
22-05-2019, 19:47 door Anoniem
Kijk eens naar de alertjes hier:https://privacyscore.org/site/30869/

Voor het JSTAG verhaal -
https://www.google.com/?gws_rd=ssl - archive JS-HTML
>https://www.google.com/?gws_rd=ssl/JSTAG_1[11ea][108b] - Ok
>https://www.google.com/?gws_rd=ssl/JSTAG_2[2d78][c4b] - Ok
>https://www.google.com/?gws_rd=ssl/JSTAG_3[d0f][127] - archive BASE64
>>https://www.google.com/?gws_rd=ssl/JSTAG_3[d0f][127]/0.part - Ok
>https://www.google.com/?gws_rd=ssl/JSTAG_3[d0f][127] - Ok

Overweeg hierbij hoe deze tags zullen werken met het ook door Google gepropageerde "gratis" let's encrypt.

Hoe diep controleert " Goggles" eigenlijk al de gehele Interwebz infrastructuur voor ons?
ik denk dat niet velen zich dat ten volle zich zullen realiseren.

Test je client eens hier:

Test: waardevolle test websites:

https://browserleaks.com/

https://whoer.net/

https://ip-check.info/?foundHTTPS=true

https://panopticlick.eff.org/

https://www.doileak.com/'

luntrus
24-05-2019, 15:01 door Anoniem
Is het in 2030, 2040 of 2050 nog steeds nieuws, dat Google, Facebook, en andere internet bedrijven, die ''gratis'' diensten aanbieden, je informatie gebruiken ? Weten we nog niet wat het business model is, van deze bedrijven ? Blijven we iedere keer ons verbazen, over het feit dat ze onze informatie commercieel gebruiken ?
25-05-2019, 18:22 door Anoniem
Door Anoniem: Is het in 2030, 2040 of 2050 nog steeds nieuws, dat Google, Facebook, en andere internet bedrijven, die ''gratis'' diensten aanbieden, je informatie gebruiken ? Weten we nog niet wat het business model is, van deze bedrijven ? Blijven we iedere keer ons verbazen, over het feit dat ze onze informatie commercieel gebruiken ?

Wat ik niet snap is dat anno 2019 er nog steeds mensen zijn die NIET snappen dat als ze 900 euro voor een telefoon betalen dat ze dan toch eigenlijk een wandelende datavergaarbak zijn voor Google. Niks gratis, vet betalen en toch verkopen ze je data.
25-05-2019, 21:12 door Anoniem
Door Anoniem:

Wat ik niet snap is dat anno 2019 er nog steeds mensen zijn die NIET snappen dat als ze 900 euro voor een telefoon betalen dat ze dan toch eigenlijk een wandelende datavergaarbak zijn voor Google. Niks gratis, vet betalen en toch verkopen ze je data.
Niet alleen Google hoor!
26-05-2019, 08:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Wat ik niet snap is dat anno 2019 er nog steeds mensen zijn die NIET snappen dat als ze 900 euro voor een telefoon betalen dat ze dan toch eigenlijk een wandelende datavergaarbak zijn voor Google. Niks gratis, vet betalen en toch verkopen ze je data.
Niet alleen Google hoor!

Jawel, wel allèèn Google, Apple verkoopt geen data en verder is er niks.
26-05-2019, 09:40 door Anoniem
Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Het dient niet uitsluitend het eigen steeds monopolistischer wordende zo globaal mogelijke eigenbelang
(zie recente USA (dus ook Google) politiek versus Huawei bijvoorbeeld).

Dit met de inzet; "We geven alleen de hegemonie op desnoods ten koste van totale wereldvernietiging,
dus geef je maar over", resistence is futile).

Doel winstoptimalisatie tegen zo gering mogelijke kosten.
Zo hebben DARPA en NSA etc. het destijds ingericht en aanvankelijk bevorderd.

We leven in een tijd van totaal multinationaal corporatisme - dat regeert, overal, nationaal en supranationaal.

Wie voor het bovenstaande de ogen sluit of dit ontkent, leeft in een andere wereld, dan ik,

J.O.
26-05-2019, 16:16 door Anoniem

We leven in een tijd van totaal multinationaal corporatisme - dat regeert, overal, nationaal en supranationaal.

Wie voor het bovenstaande de ogen sluit of dit ontkent, leeft in een andere wereld, dan ik,

@ JO

Een paar maanden geleden had je het nog over het communistisch / Marxistisch gevaar? Een beetje verwarrend.

Doe eens een voorstel voor een alternatief, conceptueel of met uitwerking. Bijvoorbeeld voor Facebook of Twitter.

Waarom heeft nog niemand een decentraal internet ontwikkeld en worden de iniatieven die er zijn niet gesteund? Als het gaat over Google/Alphabet dan is er weerstand, en terecht, maar de echte crypto/decentrale alternatieven willen de critici ook niet. Waarom is dat? Omdat het winstgevende Yandex / Bebo dan ook in de problemen komt?

Als we dan toch concluderen dat de wereld om geld draait is de oplossing te vinden in het adagium "geld moet rollen" want als het niet rolt dan komen we in een recessie en daar lijdt iedereen onder. De bijstandsmoeder en de superrijken.

Ik ben het gedoe op de fora hier een beetje moe en ga wat anders doen. Ik kom voorlopig niet terug hier. Iedereen is bezig met elkaar te bewerken, doxen, smaad en lastig zie ik ook terug, dreigementen en zo gaat het door. Alles voor een agenda.
26-05-2019, 17:13 door Anoniem
Door [Account Verwijderd]: Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.


Dat Google gaat nog eens groot worden met al jullie data. ;)

Google Streetview heeft functies die je past begrijpt als je tel. thuislaat en zelf aan de slag gaat met DeepANPR/openanpr.

/Floatingbox
26-05-2019, 18:16 door Anoniem
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)
26-05-2019, 18:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)

Google heeft alle geld in de wereld... ik blokkeer ze op mijn firewall. Voor de reeds afgestane data wil ik een compensatie. Is dit haalbaar? Bijvoorbeeld via legal counseling of class action omdat je niet meer op internet kunt zonder dat Google indirect en zonder je akkoord gegevens over je verzamelt.

Ik zocht wat informatie op de site van nsa.gov over cryptografie en merkte tot mijn schrik dat zelfs zij veel hyperlinks maken naar google.com servers.
26-05-2019, 19:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)

Vroeger betaalde je voor je email, 20 euro per jaar, heel vroeger per maand. Nu betaal je met je eigen data, je slaappatronen en hartslag.
27-05-2019, 07:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)

Google heeft alle geld in de wereld... ik blokkeer ze op mijn firewall. Voor de reeds afgestane data wil ik een compensatie. Is dit haalbaar? Bijvoorbeeld via legal counseling of class action omdat je niet meer op internet kunt zonder dat Google indirect en zonder je akkoord gegevens over je verzamelt.

Ik zocht wat informatie op de site van nsa.gov over cryptografie en merkte tot mijn schrik dat zelfs zij veel hyperlinks maken naar google.com servers.

Een internet zonder Google is op dit moment ondenkbaar en dat komt omdat we allemaal met open ogen in die val die 'gratis' heet zijn getrapt. Van websitebouwers tot overheden en daardoor is het nagenoeg onmogelijk geworden om zonder Google iets te doen op internet.
27-05-2019, 09:55 door Anoniem
Voor de reeds afgestane data wil ik een compensatie. Is dit haalbaar?

En je hebt geen enkele compensatie gehad in de vorm van het gebruik van de diensten van Google. Want die diensten, die kosten niets, en alles moet gratis zijn.....

Indien jij compensatie krijgt voor de afgestane data, mogen zij dan op basis van kostprijs voor hun diensten jou met terugwerkende kracht een factuur sturen ?
27-05-2019, 09:56 door Anoniem
Vroeger betaalde je voor je email, 20 euro per jaar, heel vroeger per maand. Nu betaal je met je eigen data, je slaappatronen en hartslag.

Indien je zelf kiest voor het gebruik van een ''gratis'' email dienst, of voor smart devices, die jou slaap patroon en hartslag bijhouden. Bestaat er ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid, bij de keuzes die mensen maken ?
27-05-2019, 10:10 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)

Google heeft alle geld in de wereld... ik blokkeer ze op mijn firewall. Voor de reeds afgestane data wil ik een compensatie. Is dit haalbaar? Bijvoorbeeld via legal counseling of class action omdat je niet meer op internet kunt zonder dat Google indirect en zonder je akkoord gegevens over je verzamelt.

Ik zocht wat informatie op de site van nsa.gov over cryptografie en merkte tot mijn schrik dat zelfs zij veel hyperlinks maken naar google.com servers.
Ik zou niet meer je huis uit gaan, en vooral veel aluminiumfolie gaan kopen. Of gewoon het Internet niet meer opgaan. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
27-05-2019, 16:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Google is met dat doel, trouwens Facebook ook, eind vorige eeuw in het leven geroepen.

Alle Google devices zijn speciaal voor dat doel ontworpen terwijl je wel moet betalen om je gegevens te verzamelen en te laten verkopen. :)

Google heeft alle geld in de wereld... ik blokkeer ze op mijn firewall. Voor de reeds afgestane data wil ik een compensatie. Is dit haalbaar? Bijvoorbeeld via legal counseling of class action omdat je niet meer op internet kunt zonder dat Google indirect en zonder je akkoord gegevens over je verzamelt.

Ik zocht wat informatie op de site van nsa.gov over cryptografie en merkte tot mijn schrik dat zelfs zij veel hyperlinks maken naar google.com servers.
Ik zou niet meer je huis uit gaan, en vooral veel aluminiumfolie gaan kopen. Of gewoon het Internet niet meer opgaan. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Wat een kul, mag men niet eens meer kritisch zijn naar BETAALDE Google producten toe?
30-05-2019, 10:26 door Anoniem
Ach, niet geheel objectief maar hij heeft natuurlijk wel gelijk.
https://www.security.nl/posting/610767/Ceo+Brave-browser%3A+Google+Chrome+is+spyware+geworden
30-05-2019, 13:31 door Anoniem
Ik zou niet meer je huis uit gaan, en vooral veel aluminiumfolie gaan kopen. Of gewoon het Internet niet meer opgaan. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Wat een kul, mag men niet eens meer kritisch zijn naar BETAALDE Google producten toe?
Ja en dan moet je bedenken dat iemand zo reageert op een security site.
31-05-2019, 08:31 door Anoniem
Het wordt nog mooier als Google crypto gesigneerd website packaging erdoor krijgt. Dan is advertentie blokkeren van de Google content onmogelijk. Alles onder het mom van security door de grootste ad pusher.
luntrus
31-05-2019, 09:44 door Anoniem
Of hard coded blokkeren als userscript:
var _0x4d04=['wpNNw70=' , 'w5 etc.
Het wordt steeds meer een kat en muisspel.
#sockpuppet
07-08-2019, 12:17 door Anoniem
Die scanfunctie kun je uitzetten bij de privacy settings. Als je 1 minuut de tijd neemt om alle settings door te nemen is het opgelost. Google is echt goed bezig. Bij Windows 10 ben je veel langer bezig om alle privacy settings goed te zetten.

Wat is nog het probleem?
07-08-2019, 13:19 door Anoniem
Google heeft een nieuwe scanfunctie losgelaten op hun email verzameling, ze scannen actief alle e-mails en registreren al je (online) aankopen. Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Oh ja, natuurlijk zonder goedkeuring van de Gmail gebruikers en die functie lijkt niet volledig uit te zetten.

Je leest zeker nooit de voorwaarden, wanneer je gebruik gaat maken van een ''gratis'' dienst. Die goedkeuring geef je namelijk wel degelijk. En wil je dit niet, neem dan geen Gmail account. Dat je Google betaalt met je info, en dat je emails gescanned kunnen worden, is al jaren bekend. Misplaatste slachtoffer rol.

Is toch handig voor onze klanten .... ja sure.

Zeker. Maar daarbij moet je wel snappen wie de klanten zijn van Google.
23-10-2019, 19:03 door Anoniem
Het probleem is dat bij aanvang deze voorwaarde in wel heel erg kleine letters werden vermeld.
Zo n kleine letters dat 1/3 van de westerse wereld nu rondloopt met zo n gevoel van "hey what the fuck is this? "
Jij weet het zelf evengoed dat als de jongen van Google en Facebook van in het begin open en eerlijk waren geweest over hun business plan, hadden ze nooit de grote toppen bereikt waar ze nu staan.
Hadden we nu ongetwijfeld meer mogelijkheden gehad op een markt die nu gedomineerd wordt door handvol monopolisten.
Dat gezegd hebben nu is het wel zo dat beide bedrijven aanpassingen hebben gemaakt die wel duidelijk en eerlijk zijn.
Ga je anno 2019 naar Google of youtube je krijgt instant melding dat al je handelingen worden opgeslagen.
Alleen jammer dat de wereld daar meer als 10 jaar op heeft moeten wachten.
Kleine beetje heel erge schande
24-10-2019, 15:48 door Anoniem
Schijnt dat alle toezichthouders slapen of opdracht hebben gekregen hier beslist een andere kant op te (blijven) kijken.

Zelf dragen mensen natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheid, bij het wel/niet kiezen voor Gmail. Waarbij iedereen kan weten dat je betaalt met informatie. Het ligt altijd aan de overheid, of andere partijen.

Het ligt aan de toezichthouder, dat mensen gebruikers overeenkomsten niet lezen, akkoord gaan, en achteraf gaan zeuren over wat ze al lang hadden kunnen weten.
24-10-2019, 16:59 door Anoniem
"Google registreert je aankopen"

Klopt. Reden voor mij om per direct mijn gmail account op te zeggen,
en over te stappen op en nokia 3310.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.