ING gaat klanten op basis van hun betaalverkeer advertenties voor ING-producten tonen. Dat heeft de bank in de nieuwste versie van het Privacy Statement aangekondigd. "We kunnen u op basis van uw persoonlijke situatie (zoals betaalgegevens en vergelijkbare gegevens) brieven, e-mails of sms-berichten sturen met een aanbieding van een product of dienst of u een dergelijke aanbieding laten zien op onze websites of mobiele apps en sites en apps van anderen", aldus ING.
Klanten die kinderbijslag op hun Betaalrekening ontvangen kunnen bijvoorbeeld een advertentie voor een spaarrekening voor kinderen te zien krijgen. Wanneer er een groot bedrag op de rekening staat kan de bank op beleggingsmogelijkheden wijzen. Klanten die op een luchthaven pinnen kan reclame voor reisverzekeringen of een creditcard worden getoond. "We gebruiken in deze en andere situaties gegevens van uw af- en bijschrijvingen op uw rekeningen. Bijvoorbeeld: naar wie u geld overschrijft, van wie u geld ontvangt en waar u betaalt", zo laat de bank weten.
De gegevens worden alleen gebruikt voor het aanbieden van ING-producten en -diensten. Klanten kunnen zich voor de persoonlijke aanbiedingen afmelden en voorkomen dat hun gegevens worden gebruikt voor het maken van marketingprofielen. Dit kan worden geregeld via de privacypagina van Mijn ING of door een e-mail naar de bank te sturen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.