Klanten van telecomprovider T-Mobile die de klantenservice wilden bereiken hebben persoonlijke en gevoelige gegevens naar een andere klant gestuurd omdat ze het e-mailadres "klanteservice@" gebruikten. Dit adres was jaren geleden door beveiligingsonderzoeker Sander Lentink geregistreerd.
Lentink had al die tijd niet meer naar het account gekeken, maar besloot dat onlangs te doen. De mailbox bleek inmiddels 137 megabyte groot te zijn. "Dit kwam omdat veel e-mails die verstuurd werden documenten bevatten, zoals ingescande identiteitsbewijzen, bankgegevens, huur/koop-contracten en andere gevoelige informatie", zo laat de onderzoeker aan Security.NL weten. Zelf ontving de onderzoeker meer dan 200 e-mails op het adres klanteservice@vodafonethuis.nl, dat later overging in tmobilethuis.nl en t-mobilethuis.nl.
Volgens Lentink valt T-Mobile niets te verwijten, maar zijn het de klanten die de fout ingingen. "Deze typo is echter snel gemaakt, net zoals suport in plaats van support", zo laat de onderzoeker in een blog op zijn eigen website weten. Na de ontdekking waarschuwde hij T-Mobile, dat liet weten het e-mailadres te zullen gaan blokkeren. Tevens ontving de onderzoeker een bluetooth-speaker als bedankje voor zijn melding.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.