Het Londense vervoersbedrijf TfL vraagt reizigers die via een loket korting aan hun chipkaart willen toevoegen om het wachtwoord van hun account op te schrijven. Opgeschreven wachtwoorden zouden echter niet door medewerkers worden opgeslagen, zo laat Transport for London (TfL) aan The Register weten. De website werd door een verbouwereerde reiziger over de werkwijze ingelicht.
Reizigers kunnen via machines op de verschillende stations kortingen aan hun Oystercard toevoegen, de Britse tegenhanger van de OV-chipkaart. Het is ook mogelijk om dit via medewerkers van het vervoersbedrijf te regelen. In dit geval moet de reiziger een formulier invullen dat ook om het wachtwoord van het Oyster-account vraagt.
"Het wachtwoord wordt altijd ingevoerd in de aanwezigheid van de klant en het formulier wordt teruggegeven zodat het veilig kan worden opgeruimd. Klanten krijgen het advies om hun wachtwoord tijdens de eerste login aan te passen als ze een online Oyster-account aanmaken", aldus een woordvoerster. Ze merkt op dat het proces kan worden verbeterd en Transport for London naar mogelijke opties kijkt. TfL heeft het beheer van de London Overground-diensten uitbesteed aan Arriva Rail London, vandaar dat deze naam op het formulier staat.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.