De Britse bank NatWest heeft besloten om de eigen bankieren-app niet meer aan gebruikers van een Samsung S10-telefoon aan te bieden. Aanleiding is het recent ontdekte vingerafdrukprobleem met de toestellen. Hierdoor bestaat het risico dat de telefoon in combinatie met een siliconen beschermhoes met andermans vingerafdruk is te ontgrendelen.
De Britse bank Nationwide biedt de bankieren-app nog wel aan Samsung-gebruikers aan, maar adviseert eigenaren van een Samsung S10 om hun vingerafdruk te verwijderen, zo melden gebruikers op Reddit. Samsung liet in een eerdere verklaring weten dat het probleem kan ontstaan doordat het patroon van sommige screenprotectors naast de vingerafdruk van de gebruiker wordt herkend.
Het bedrijf kwam vorige week met aanvullende instructies voor gebruikers van een Galaxy Note10/10+ en S10/S10+/S10 5G. Zo werd geadviseerd om vingerafdrukken die op telefoons met een beschermhoes waren gemaakt te verwijderen en de vingerafdruk zonder hoes opnieuw te registreren. Daarnaast zou er deze week een update voor het probleem moeten uitkomen. Zodra het probleem is verholpen wil NatWest de app weer aan Samsung S10-gebruikers aanbieden. Wanneer dit precies zal zijn kan de bank nog niet zeggen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.