Door Anoniem
Ik huurde wel eens een auto voor 1 dag bij SIXT. Aan het eind van de
dag breng ik de autoe terug, wordt 'ie nagekeken en krijg ik een
ondertekend form. waarin staat dat eea correct ingeleverd is. Einde van
de dienstverlening, dacht ik..
Blijkt dat ze, voordat je het contract op je scherm hebt staan en accoord
gaat met de overeenkomt er inmiddels EURO 250 op je creditcard
gereserveerd is. Die blijft zo een maandje staan, in tegenstelling tot wat
er in hun eigen algemene voorwaarden staat. Als je maar enkele
1000den euro's bestedingsruimte op je card hebt, staat 'ie zo vol met
reserveringen en kunt je er niets meer mee doen. Probeer je dat toch
sta je voor je het weet blacklisted.
Ik wilde het er niet bij laten zitten en heb Interpay gevraagd om een
overzicht van alle reserveringen en wanneer die opgeheven zijn. Interpay
werkt hier niet aan mee omdat "er geheime codes in het overzicht
staan" (volgens ene Marjolein van der Ven van Interpay). Als consument
vang je bot.
Conclusies:
1) sec de betaling zal technisch gezien best veilig zijn, maar zodra je
ergens je cardnummer invult kunnen ze ermee doen wat ze willen.
2) Algemene voorwaarden stellen niets voor.
3) SIXT autoverhuur mijden.
4) nothing beats real money !
Dat je specifiek stelt dat je Sixt moet mijden, vind ik onzin. Ik werk zelf al
jaren in de autoverhuur (niet bij Sixt) en het werkt bij iedere
verhuurmaatschappij zo. Het bedrag wordt inderdaad gereserveerd, maar
op het moment dat de eindafrekening is gedaan, wordt van het
gereserveerde bedrag het uiteindelijk bedrag afgeschreven en de rest
direct weer vrijgegeven. Als er ook maar 1 cent gereserveerd blijft staan,
dan is dit NIET de fout van de verhuurmaatschappij (die hebben immers
geen toegang tot de betalingen!) maar die van de creditcard maatschappij
(of Interpay).
Rob